2022-05-11, 20:54
Medlem
Jag vill få en övergripande koll på min ekonomi och likt ekonomiapparna hämta hem all data som finns för mina konton på diverse ställen. Vet någon om det går på något enkelt sätt, alternativt en app som man kan ladda ner all inhämtad data ifrån? Att sitta och harva historik i 23 olika format från banker och kreditinstiitut är inte helt önskvärt.
Citera
2022-05-11, 21:10
Medlem
StonedMonkeys avatar
Anyfin (app) kan hämta information från många av dom stora bankerna/kreditgivarna och göra en sammanställning. Tror dom har någon tjänst där man kan "Få koll på dina prenumerationer och abonnemang" också.

Den är gratis så värt att testa iallafall, sen är det inte säkert att dom har avtal med alla ställen du vill kolla.

Edit: fast såg nu att du vill ha historik, den är mer för nuvarande status, tror inte den hämtar historik på det sättet du är ute efter.
Senast redigerad av StonedMonkey 2022-05-11 kl. 21:13.
Citera
2022-05-11, 22:10
Medlem
Precis, det är deras information jag skulle vilja få ut på något sätt. Eller möjligheten att hämta ut all information från bankerna utan att behöva logga in, kopiera kontoutdrag osv osv.
Citera
2022-05-12, 10:10
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Jag vill få en övergripande koll på min ekonomi och likt ekonomiapparna hämta hem all data som finns för mina konton på diverse ställen. Vet någon om det går på något enkelt sätt, alternativt en app som man kan ladda ner all inhämtad data ifrån? Att sitta och harva historik i 23 olika format från banker och kreditinstiitut är inte helt önskvärt.

Hur många banker och kreditinstitut använder du egentligen? Det är väl bara att använda dig av bankutdrag och kolla hur mycket du betalar per månad/kvartal till olika mottagare, och sen kolla upp varje post separat. Det kan inte ta lång stund att få en bra översikt på det sättet.
Citera
2022-05-26, 18:45
Medlem
Att sätta ihop flera olika bankers transaktioner med ett par års historik, utifrån olika format, där inte alltid all data exponeras historiskt för kunden heller, tar en skaplig tid. Tänk också på att det ska vara hanterbart snabbt framåt i tiden. Om det rör sig mellan 5-10 olika källor blir det snabbt tidsödande.

Bättre besvara frågan än argumentera emot mitt behov. Det tar varken dig eller mig framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in