2022-05-11, 15:17
Medlem
Rompers avatar
Falkenberg Hamnkrogen i Falkenberg drabbades av inbrott sex gånger inom loppet av en vecka. En berusad man stal sprit, öl och vin för över 10 000 kronor. En man i 50-årsåldern misstänks för ett flertal stölder i Falkenberg.
Låst artikel.

https://www.hn.se/nyheter/falkenberg...i%20Falkenberg.

Är det någon som vet vem den törstiga tjuven är?
Citera
2022-05-11, 15:24
Medlem
link71s avatar
Låter ju som han var en stammis som blivit portad ?
Inget alarm på lokalen?
Citera
2022-05-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Låter ju som han var en stammis som blivit portad ?
Tycker mer det låter som en lodis som kommit på ett sätt att ta sig in snabbt. Sedan ut lika snabbt, då med lite starkvaror för närmsta dygnet.
Citera
2022-05-11, 15:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tycker mer det låter som en lodis som kommit på ett sätt att ta sig in snabbt. Sedan ut lika snabbt, då med lite starkvaror för närmsta dygnet.
Om man tar sig in på en restaurang sex gånger på en vecka och ägare/personal inte märkt att alkohol för 10000 kronor försvunnit så verkar det ju väldigt underligt...

Något larm kan kan väl knappast vara installerat, dock har tjuven fångats på bild av övervaknings kamera.

Hamnkrogen är väl inte ett ställe som säljer mycket alkohol/ är det inte mest lunchmat och catering som är deras nisch?
Citera
2022-05-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Om man tar sig in på en restaurang sex gånger på en vecka och ägare/personal inte märkt att alkohol för 10000 kronor försvunnit så verkar det ju väldigt underligt...

Något larm kan kan väl knappast vara installerat, dock har tjuven fångats på bild av övervaknings kamera.

Hamnkrogen är väl inte ett ställe som säljer mycket alkohol/ är det inte mest lunchmat och catering som är deras nisch?
Jag har drivit krog/kafé och det hade nog kunnat gå en vecka eller rent av två innan jag hade upptäckt att det saknades några lådor. Omsätter man inte så mycket alkohol så är man ju inte och springer på lagret och räknar så ofta. Hade jag inte haft larm och i övrigt inte märkt något direkt så hade det nog gått fint att återkomma flera gånger.
Citera
2022-05-11, 16:23
Medlem
Citat:
Kunde inte läsa den låsta artikeln, men framgår det där att de inte upptäckt inbrotten?
Citera
2022-05-11, 16:59
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Kunde inte läsa den låsta artikeln, men framgår det där att de inte upptäckt inbrotten?
Jag kan inte heller läsa hela artikeln jag länkade till.
Men jag förmodar att om Club Herman, Gustav Bratt eller Strandbaden som förmodligen säljer en del mer alkohol upptäckt det tidigare.

Det kanske dyker upp en Förundersökning framledes. Då kommer ju mer fakta fram.

Namn på MGM hade ju underlättat för sök i Halmstad eller Varbergs Tingsrätt.
Citera
2022-05-11, 17:01
Medlem
Citat:
Jag kan inte heller läsa hela artikeln jag länkade till.
Då kan de alltså ha upptäckt varje inbrott.
Citera
2022-05-11, 17:35
Medlem
link71s avatar
Citat:
Jaa måste vara en listig en ! Han visste ju vart cashn fanns. Om han inte bara slängde kassan i marken. Klockrent
Citera
2022-05-11, 18:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Jaa måste vara en listig en ! Han visste ju vart cashn fanns. Om han inte bara slängde kassan i marken. Klockrent
"En berusad man stal sprit, öl och vin för över 10 000 kronor."
Citera
2022-05-11, 18:58
Medlem
link71s avatar
Citat:
"En berusad man stal sprit, öl och vin för över 10 000 kronor."
OOppss!
Citera
2022-05-13, 17:43
Medlem
Rompers avatar
Alkisen stal 20 flaskor sprit, 15 flaskor vin och ett hundratal öl. Allt uppdrucket.

Ingen dålig vecko ranson...

"Jag var på fyllan och tänkte att jag ska ha något på morgonen när jag vaknar "
"Har druckit nonstop i sju,åtta månader"

MGM är skriven i Visby men bor i Falkenberg.

Gubben är också misstänkt för att ha stulit 2870 kronor i en upphittad plånbok på Systembolaget som en kvinna tappat och även för en stöld av tobak på Ica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in