• 1
  • 2
2022-05-10, 20:43
Medlem
DixieDs avatar
Hej Flashback

Behöver era råd angående hur jag ska göra i veckan. Vi ska ha ett stort event på arbetet med fest, dricka och mat. Jag introvert vet inte om jag ska gå eller inte

Det kommer komma massa människor som ska umgås/och vara tillsammans

Sedan såg jag att det kommer en kollega som jag ”tror” har känslor för mig. Han bor inte i min stad vilket gjorde att jag reagerade på att han kommer till eventet

Saken är den att vi har känt varandra och vi båda hyser känslor för varandra

Jag frågade om han skulle komma och han svarade med en smiley och ett hjärta

Hur ska jag tolka det och vad hade ni gjort i mitt fall?
Citera
2022-05-10, 20:50
Medlem
jbswebecks avatar
Han kommer förmodligen komma innan festen börjar be att få träffa honom innan förklara läget kanske äta lunch i en miljö som mer passar dig.
Citera
2022-05-10, 20:53
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Han kommer förmodligen komma innan festen börjar be att få träffa honom innan förklara läget kanske äta lunch i en miljö som mer passar dig.
'

Nej, asså att vi inte snackar alls beror på att han håller sig borta för att jag är gift och respekterar det.
Citera
2022-05-10, 20:55
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
'

Nej, asså att vi inte snackar alls beror på att han håller sig borta för att jag är gift och respekterar det.
Då kommer han nog respektera det nu också.
Citera
2022-05-10, 20:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Då kommer han nog respektera det nu också.

Det jag inte fattar dock är varför han kommer till eventet ifrån en annan stad och sen skriver hjärta och smiley.
Citera
2022-05-10, 20:59
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Det jag inte fattar dock är varför han kommer till eventet ifrån en annan stad och sen skriver hjärta och smiley.
Jo, han kanske ville sondera terrängen lite. Men är du avvisande lär han väl hålla sig till det. Jag menar har han hållt sig undan hittills så är väl chansen stor att han fortsätter med det om du är avvisande.

Tror mest han ville kolla läget, om det blivit "fritt fram"
Citera
2022-05-10, 21:03
Medlem
maxatdunders avatar
Om du gillar honom som du säger så åk bara, i värsta fall kan man alltid vända i dörren om det nu är så illa.
Citera
2022-05-10, 21:04
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo, han kanske ville sondera terrängen lite. Men är du avvisande lär han väl hålla sig till det. Jag menar har han hållt sig undan hittills så är väl chansen stor att han fortsätter med det om du är avvisande.

Tror mest han ville kolla läget, om det blivit "fritt fram"

Det är så ni tänker..
Hänger med. Jag har inte bestämt mig om jag ska gå då jag är totalt socialt handikappad.
Det är dessutom övernattning, dricka, mat och en hel del kul men han gick inte på sitt event i sin stad utan valde min stad vilket satte funderingar hos mig. Kvinna som jag är
Citera
2022-05-10, 21:06
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Om du gillar honom som du säger så åk bara, i värsta fall kan man alltid vända i dörren om det nu är så illa.

Jag tänkte först gå som en kul grej men när jag såg att han skulle komma så började jag tveka lite då det blir lite spänt läge när vi båda vistas tillsammans och folk kommer liksom uppmärksamma det vilket jag känner är lite pinsamt
Citera
2022-05-10, 21:08
Medlem
kristofferGs avatar
Att vara social är inte svårt. Lär dig att inte en jävel bryr sig om 100 år, och knappt nu heller, så ska det nog gå bra!
Citera
2022-05-10, 21:09
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Jag tänkte först gå som en kul grej men när jag såg att han skulle komma så började jag tveka lite då det blir lite spänt läge när vi båda vistas tillsammans och folk kommer liksom uppmärksamma det vilket jag känner är lite pinsamt

Skärp dig, du gillar ju honom så sluta tänka vad andra tycker och låt bara det som sker att ske. Låter bara som du har huvudspöken just nu och sitter och hittar på otänkbara scenarion.
Citera
2022-05-10, 21:14
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Skärp dig, du gillar ju honom så sluta tänka vad andra tycker och låt bara det som sker att ske. Låter bara som du har huvudspöken just nu och sitter och hittar på otänkbara scenarion.

Du är för snäll mot mig
Jag är gift men mitt privata liv har inte gått så väl just nu. Jag tror att han har någonstans märkt av det då jag ser så ledsen ut. Han vet mycket om mitt liv eller nästan allt och senast vi hamnade tillsammans så kunde varken han eller jag prata och jag hamnade i någon form av att jag stammade vilket aldrig någonsin hänt mig. Hjärtat slog så hårt så jag trodde den skulle åka ut eller att den hördes på mils avstånd. Knäna kändes som riktigt skakiga eller som jag höll på svimma. Du förstår mitt dilemma. Tänk om alla skulle se det här scenariot. När jag ser honom nuförtiden undviker jag honom så gott det går
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in