2022-05-10, 18:07
Medlem
DMfanNo1s avatar
Flera gånger har det hänt att jag har skrivit komiska låttexter utan att det var tänkt från början. I efterhand när när jag läser det som står börjar jag skratta åt det jag har skrivit. Jag vet inte varför denna effekt uppstår. Någon komiker som kanske vet vad jag gör för fel och hur man undviker det?
Citera
2022-05-10, 18:13
Medlem
Nej. Skriv på bara, så småningom får du fram en text som du känner dig stolt över. 🙂
Citera
2022-05-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DMfanNo1
Flera gånger har det hänt att jag har skrivit komiska låttexter utan att det var tänkt från början. I efterhand när när jag läser det som står börjar jag skratta åt det jag har skrivit. Jag vet inte varför denna effekt uppstår. Någon komiker som kanske vet vad jag gör för fel och hur man undviker det?
Exempel? 🙂
Citera
2022-05-10, 22:10
Medlem
Du får helt enkelt acceptera att du kommer skriva mängder med skit för att kunna skriva något bra de så man lär sig något man gör det jävligt dåligt först tills man lär sig det.
Men har skrivit grejer rätt länge men skriver fortfarande en massa skräp och allmän flamsig skit. Du ska kritisera grejerna när du skrivit en bunt med saker för då ser du mönstret av de som är skit. Och även de som är bra och Hur fan du gjorde.
Och hey. Vem fan bryr sig snart är vi alla döda.
GET ON WITH IT!!!
Citera
2022-05-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo.correctus
Exempel? 🙂
Vid mitten av 80-talet lirade min bror keyboards i ett lokalt syntband (inspirerade av bl a Lustans Lakejer och Simple Minds). De delade replokal med ett hårdrockband och en dag berättade brorsan att de hade hittat några av sina "kollegers" textblad, bl a ett epos om vampyrer och ångest (det var bara ett par år efter videon till Michael Jacksons Thriller) som slutade med raden "Soon you are one in the crowd of zombies".

Raden fastnade i minnet på mig och senare utformade jag min egen lilla variant:

Midnight strikes from the tower bell
and I yell like a beast in Hell.
And as we're marching down the street,
the stones clanging at our stockinged feet,
Soon you are one in the crowd of Zombies...

Senast redigerad av HepCat-X 2022-05-17 kl. 02:19.
Citera
2022-05-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vid mitten av 80-talet lirade min bror keyboards i ett lokalt syntband (inspirerade av bl a Lustans Lakejer och Simple Minds). De delade replokal med ett hårdrockband och en dag berättade brorsan att de hade hittat några av sina "kollegers" textblad, bl a ett epos om vampyrer och ångest (det var bara ett par år efter videon till Michael Jacksons Thriller) som slutade med raden "Soon you are one in the crowd of zombies".

Kan bli nåt ju!! 😁
Citera
2022-05-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Jag ser inte problemet. Gör en metal-version av den bara, med keyboard.
Citera
2022-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo.correctus
Kan bli nåt ju!! 😁
Haha, tackar!

Den här låten med legendariska Dom Dummaste har en skön text, jag förmodar att den ska ses som en satir över moralpaniken kring videovåld vid den tiden. Jag Behöver En Kick inleder albumet Sympati för Djävulen (1982), det var bara något år efter Studio S-programmet, och den hejdlösa texten kombinerad med Lars Clevemans myndiga barytonröst är bara för mycket. Hela albumet kryllar av mer eller mindre märkliga "poetiska" texter.

https://www.youtube.com/watch?v=8fGPDHkzlLo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in