2022-05-09, 21:06
Medlem
Med tanke på det strul som bankerna ibland har med betalningar funderar jag på att skaffa ett kreditkort i en annan bank än min vanliga. Finns det något ställe som är bättre eller sämre på sånt? Traditionella banker? ICA-banken? Klarna? Jag använder inte mitt nuvarande kreditkort så ofta men det är en bra buffert att ha om det kniper. Jag har 50 000 i kredit idag (outnyttjat).
Citera
2022-05-09, 21:09
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Med tanke på det strul som bankerna ibland har med betalningar funderar jag på att skaffa ett kreditkort i en annan bank än min vanliga. Finns det något ställe som är bättre eller sämre på sånt? Traditionella banker? ICA-banken? Klarna? Jag använder inte mitt nuvarande kreditkort så ofta men det är en bra buffert att ha om det kniper. Jag har 50 000 i kredit idag (outnyttjat).

Skaffa ett elektron kort typ Rocker Swisha 2000kr valfri summa ha det som backup.
Citera
2022-05-09, 21:13
Medlem
KlappMungons avatar
Bank Norwegian kanske. Det skadar inte att det är en bank utanför Sverige och t o m utanför EU om det är avsett som back-up.
Citera
2022-05-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Bank Norwegian kanske. Det skadar inte att det är en bank utanför Sverige och t o m utanför EU om det är avsett som back-up.

Det är en bra tanke. Ska kolla på det.
Citera
2022-05-09, 23:51
Medlem
Har ett OKQ8 Visakort med kredit som reserv. Ingen årsavgift, så kostar inget att ha som reserv. Har Mastercard kort kopplat till lönekontot i en av de större bankerna.
Citera
2022-05-10, 00:04
Medlem
Lunar bank är bra..Dansk nätbank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här