Citat:
Du, som har en totalitär syn på samhället, ställer fri aborträtt mot något slavs omhändertagarslaveri för män, och jag deltar inte i det speleet. Synd för Dig.
Jag är för ett mera omfattande ekonomiskt och juridiskt ansvar för män, men jag är emot slaveri och emot slentrianaborter. Om det skulle krävas massaborter för att uppnå jämställdhet, då får jämställdheten vika. Vi kan inte utrota vårt eget folk för att kvinnor skall slippa använda fungerande preventivmetoder.
Jag är för ett mera omfattande ekonomiskt och juridiskt ansvar för män, men jag är emot slaveri och emot slentrianaborter. Om det skulle krävas massaborter för att uppnå jämställdhet, då får jämställdheten vika. Vi kan inte utrota vårt eget folk för att kvinnor skall slippa använda fungerande preventivmetoder.
Berätta Uven, HUR exakt är min syn på samhället "totalitärt"?
Jag är för demokrati samt för frihet för människor att bestämma över sina egna liv.
Är det någon av oss som ligger närmast ett totalitär synsätt så är det ju du.
Och berätta hur är ditt samhälle där kvinnor ensamt ska tvingas mot sin vilja....inte ett "omhändertagarslaveri ", men plötsligt när jag kräver samma TVÅNG riktat mot män för exakt samma beteende så är det alltså "omhändertagarslaveri "?
Hur fan får du ihop den logiken?
Jämställdhet är när villkoren/ konsekvenserna/ rättigheter och möjligheter etc är så LIKA som möjligt mellan könen.
Du vill ha ett gravt ojämställt samhälle, där kvinnor ska "åka dit" via juridiska tvång, medan män ska kunna slippa, och du är inte ett skit intresserad av att män ska TVINGAS på samma sätt som kivnnor....oh noo! DÅ är det plötsligt jämförbart med slaveri.
Vill du öka människors vilja att skaffa barn, så är det helt andra åtgärder som krävs, bättre hopp för framtiden, bättre villkor för att ha barn, jämställdhet ex.
Däremot vill du sänka kvinnors lust till både relationer, sex och att skaffa barn så är du ju inne på rätt spår.