2022-05-09, 01:32
Medlem
När jag skriver "immateriella gebitet", så menar jag typ postnummer och sånt, speciellt postnummer.

Det finns minst två områden i Sverige som har fått lite olyckligt valda postnummer.
Det är området i Norra Östergötland och delar av Dalsland.

För er som kan saker om andlighet och den andliga och det faktum som
Fria Tider skrev om för ett tag sedan, menade på att det har kommit en ny religiös tid.

Stora andliga konflikter pågår i Sverige, det är bland annat därför vi ser massvis med jävligt udda
händelser till rena rama vansinnesdåd våldsmässigt. Som jag ser det så kan precis vad som helst ske,
och faktiskt ganska mycket bero på hur vi rent "immateriellt har strukturerat" samhället, nu när
vi har hamnat i en nyspirituell religiös tid.

En sak som genast bör ändras på är postnummerordningen. Ni kanske inte tror det men sånt har
betydelse i kampen mellan, gott och ont, och i förlängningen, på liv och död.

Det är speciellt två postnummerområden i Sverige som snarast bör byta postnummer. Och det är
postnummerområdena i Norra Östergötland och Dalsland som börjar med med de tresiffriga
kabbalorna 616 och 666. För er som kan andlighet vet att det är bestens kabbalor i Uppenbarelseboken. Dom är direkt krigsdrivande, hell and fire, så att säga.

Jag vill mena på att vi som protestanter, som har Uppenbarelseboken i våra heliga skrifter
faktiskt som gammalt kristet protestantiskt land som Sverige är.
Faktiskt i nuläget äventyrar hela samhället, kanske mer än så. För er som kan andlighet och kan saker om konspirationer.

Jag menar på att vi protestanter kan ha blivit lurade. I det andliga gebitet, från religionskrigens
perspektiv.

Det verkar som om att vi måste försöka att ändra på sådana saker i samhället.
För att få en säkrare värld.

Det här kan verka som något hokuspokus flum, men det är inte det.

Det är faktiskt så verkligheten, det vi ser, och det vi inte ser som världen verkar vara funtad på.
Även det religiösa.

Det kan faktiskt vara så enkelt, att bara göra immateriella strukturförändringar i Sverige
på postnummerordningen så kan andliga saker ta en säkrare och tryggare momentum.

Diskutera detta, försök att se vad jag är ute efter. Världen är mer än det vi ser.
Citera
2022-05-09, 08:04
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturpolitikern
Det finns minst två områden i Sverige som har fått lite olyckligt valda postnummer.
Det är området i Norra Östergötland och delar av Dalsland.

Nej, men Stockholm. De andra postnummerområdena är någorlunda i ordning från söder till norr, men
Stockholm som ligger i mitten och borde ha nummer på 6- har istället postnummer som börjar på 1-.

Citat:
jävligt udda
händelser

Citat:
Jag vill mena på att vi som protestanter[...]

Det framstår som osannolikt att du vore protestant när du kombinerar en religiös och kyrklig framtoning med ordvalet "jävligt".

Citat:
Diskutera detta, försök att se vad jag är ute efter.

1. Att få oss att tro att det inte fanns någon kristendom i Sverige förrän Västkyrkan sände missionärer hit under ledning av Påven.
2. Att få ateister, agnostiker och personer som har en vag uppfattning om att de kulturellt nog borde vara typ protestanter eller lutteraner eller så, att tro att sådana personer vore rädda för vissa nummer.
3. Att se till att kristna i Sverige inte förhåller sig skeptiska till Uppenbarelseboken, även om den av många tidiga kristna skribenter med kanon-listor, exkluderades, var okänd eller betvivlades.
4. Att skrämma upp människor inför valet så att de kräver ökad repression, vilket kommer att leda till splittring och balkanisering av Sverige.
5. Att ytterligare indoktrinera läsaren med att Sverige vore ett land, trots att det är för långsmalt för att kvalificera till någon av det ordets definitioner. (Sverige är ett rike, en stat, a country, en jurisdiktion mm.)
6. Få oss att tro att det skulle finnas protestanter i Sverige, få oss att använda det ordet—vilket spelar i händerna på Påven, kardinalerna och de tjänstemän i Vatikanen som har makt över personer i Sverige, samt att tro att dessa "protestanter" skulle försöka anpassa samhället efter deras egna nipprigaste idéer—vilket även spelar i händerna på humanister och islamister.

Gissade jag rätt?
Citera
2022-05-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot

1. Att få oss att tro att det inte fanns någon kristendom i Sverige förrän Västkyrkan sände missionärer hit under ledning av Påven.
2. Att få ateister, agnostiker och personer som har en vag uppfattning om att de kulturellt nog borde vara typ protestanter eller lutteraner eller så, att tro att sådana personer vore rädda för vissa nummer.
3. Att se till att kristna i Sverige inte förhåller sig skeptiska till Uppenbarelseboken, även om den av många tidiga kristna skribenter med kanon-listor, exkluderades, var okänd eller betvivlades.
4. Att skrämma upp människor inför valet så att de kräver ökad repression, vilket kommer att leda till splittring och balkanisering av Sverige.
5. Att ytterligare indoktrinera läsaren med att Sverige vore ett land, trots att det är för långsmalt för att kvalificera till någon av det ordets definitioner. (Sverige är ett rike, en stat, a country, en jurisdiktion mm.)
6. Få oss att tro att det skulle finnas protestanter i Sverige, få oss att använda det ordet—vilket spelar i händerna på Påven, kardinalerna och de tjänstemän i Vatikanen som har makt över personer i Sverige, samt att tro att dessa "protestanter" skulle försöka anpassa samhället efter deras egna nipprigaste idéer—vilket även spelar i händerna på humanister och islamister.

Gissade jag rätt?

Nej, jag vill hålla den här diskussionen relativt enkel. Inte många rätt där vad jag vill med trådstarten.

Utan vad jag vill är att väcka opinion och diskussion om bara nåt så enkelt som att byta postnummer
i två postnummerområden i Sverige. Postnummerområdena som börjar med nr 616 och 666.

Det kan vara mer avgörande än man tror. I denna nya religiösa tid, som tidningen Fria Tider
menade på har kommit.
Citera
2022-05-09, 14:56
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto