• 1
  • 2
2022-05-08, 08:46
Medlem
En ytligt bekant tjej till mig, genomtrevlig, snygg och framåt som person har hamnat i trubbel. För att få lite bakgrund så har hon en stor familj/släkt, där delar är från andra länder och kulturer, vilket funkar fint rakt igenom. Hon är från en del av Sverige som är väldigt svensk, med svenska värderingar.

Denna tjej träffade för ett antal år sedan en annan ytlig bekant. Denna man är ursprungligen Arab, supertrevlig och omtänksam som alltid ställer upp. Dock med ett undantag, det är att han låter sig påverkas av sina invandrade landsmän, och kan inte heller förstå att kvinnan är lika mycket värd som mannen i Sverige, efter att ha lärt sig motsatsen i hela uppväxten både hemma som i skolan och övriga samhället. Detta är dock inget som märks.

Dessa två blev ihop, pesionerat, guld och gröna skogar. Detta varade tills paret fick barn, då vände allt på en femöring. Från dess är det mer eller mindre sharialagar som gäller innanför husets väggar, som genom konstant hot och våld gradvis lyckad isolera tjejen från omvärlden förutom de arabiska bekanta. Polisen har varit inkopplad i omgångar vid misshandel och kaos, de har blivit tvungna att flytta (rymma) från stället de bodde på.

På Sociala medier ser allt perfekt ut, fast bakom detta så är det en konstant nedbrytning av tjejen och det är dessutom ett barn i Sverige som får en avskyvärd barndom med radikal Islamsk uppfostran. Som pricken över iet så har paret nyligen gift sig med.

Jag är chockad över detta, en genomgod tjej och en hyffsat bra kille, vänder från detta till ett monster och en slav. Jag anser att tjejens liv i princip är över. Hon har ingen kontakt med sin familj och få övriga kontakter i dag. En tjej som i mina ögon hade alla förutsättningar, en härlig familj, stor bekantskapskrets och dessutom en stabil och stark personlighet.

Är det någon som känner igen situationen som vet hur man hjälper? Hon kommer aldrig ta sig ur detta själv med livet i behåll, dessutom är hon så nedbruten att jag inte ser att hon ens skulle försöka.
Citera
2022-05-08, 08:51
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
En ytligt bekant tjej till mig, genomtrevlig, snygg och framåt som person har hamnat i trubbel. För att få lite bakgrund så har hon en stor familj/släkt, där delar är från andra länder och kulturer, vilket funkar fint rakt igenom. Hon är från en del av Sverige som är väldigt svensk, med svenska värderingar.

Denna tjej träffade för ett antal år sedan en annan ytlig bekant. Denna man är ursprungligen Arab, supertrevlig och omtänksam som alltid ställer upp. Dock med ett undantag, det är att han låter sig påverkas av sina invandrade landsmän, och kan inte heller förstå att kvinnan är lika mycket värd som mannen i Sverige, efter att ha lärt sig motsatsen i hela uppväxten både hemma som i skolan och övriga samhället. Detta är dock inget som märks.

Dessa två blev ihop, pesionerat, guld och gröna skogar. Detta varade tills paret fick barn, då vände allt på en femöring. Från dess är det mer eller mindre sharialagar som gäller innanför husets väggar, som genom konstant hot och våld gradvis lyckad isolera tjejen från omvärlden förutom de arabiska bekanta. Polisen har varit inkopplad i omgångar vid misshandel och kaos, de har blivit tvungna att flytta (rymma) från stället de bodde på.

På Sociala medier ser allt perfekt ut, fast bakom detta så är det en konstant nedbrytning av tjejen och det är dessutom ett barn i Sverige som får en avskyvärd barndom med radikal Islamsk uppfostran. Som pricken över iet så har paret nyligen gift sig med.

Jag är chockad över detta, en genomgod tjej och en hyffsat bra kille, vänder från detta till ett monster och en slav. Jag anser att tjejens liv i princip är över. Hon har ingen kontakt med sin familj och få övriga kontakter i dag. En tjej som i mina ögon hade alla förutsättningar, en härlig familj, stor bekantskapskrets och dessutom en stabil och stark personlighet.

Är det någon som känner igen situationen som vet hur man hjälper? Hon kommer aldrig ta sig ur detta själv med livet i behåll, dessutom är hon så nedbruten att jag inte ser att hon ens skulle försöka.

Jävligt tråkigt att höra!

Tror du får bäst råd om du vänder dig till tex en kvinnojour i närheten för tips och råd. Dom är experterna på området då staten svikit denna grupp totalt.
Citera
2022-05-08, 08:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Jävligt tråkigt att höra!

Tror du får bäst råd om du vänder dig till tex en kvinnojour i närheten för tips och råd. Dom är experterna på området då staten svikit denna grupp totalt.

Jag håller med denna talare/användare
Det finns inte mycket man kan göra som privatperson för man vet inte hur långt det kan gå om man själv blir inblandad därav ska man blanda in kvinnojouren som kanske kan hjälpa till med att flytta henne till en annan hemlig plats/ort och ge en ny identitet möjligtvis.

Men hon måste själv träda fram och påtala dessa problem för kvinnojouren/polisen innan det blir försent för hennes del och barnets.

Det här är en stor anledning till att jag håller mig borta/så långt det går ifrån män som har islam som religion. Den fredliga religionen med blomster gör sig vackrare för varje dag
Senast redigerad av DixieD 2022-05-08 kl. 08:58.
Citera
2022-05-08, 09:02
Medlem
Hon är kandidat till ett Darwin-award. Det ingår i den islamska agendan i dag att erövra genom infiltration och hög fortplantning.
Finns inget du kan göra och inte kvinnojourerna heller. De kan rädda någon enstaka men de flesta är förlorade på grund av inneboende naivitet.
Citera
2022-05-08, 09:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Något stämmer inte här.
Du skriver att kvinnan är en ytlig bekant till dig, likaså är hennes man en ytlig bekant men du verkar veta extremt mycket om dem i relation till hur lite du känner dem. du verkar till och med veta om deras respektive familjer är härliga eller inte och det är lite ”overkill” för att vara ytliga bekanta.

Nä du, denna tråden är fejk.
Citera
2022-05-08, 09:17
Moderator
Hobbybondes avatar

Rubrik förtydligad.
Tidigare: Hur kan man hjälpa frun?
/Mod.
Citera
2022-05-08, 09:27
Moderator
Hobbybondes avatar

Håll er till ämnet. Förstår att det kliar i mångas fingrar att skriva svar men svara då inom trådens frågeställning. Diskussioner om invandring osv kan ni ta i forumet för detta ämne.
/Mod.
Citera
2022-05-08, 09:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det någon som känner igen situationen som vet hur man hjälper?

Jodå men tyvärr har jag inga bra lösningar. Och att gå in och försöka hjälpa den tjejen som jag tänker på skulle innebära att man får en väldigt stor släkt mot sig.

Citat:
Hon kommer aldrig ta sig ur detta själv med livet i behåll, dessutom är hon så nedbruten att jag inte ser att hon ens skulle försöka.

Han har alltså fått henne dit han vill. Ja då är det väl bara för honom att börja använda henne som barnfödarautomat på riktigt.
Citera
2022-05-08, 11:10
Medlem
Citat:

Du ska hjälpa?

Hade hon bott i mellanöstern så hade jag förstått att du vill få ut henne då många muslimska lagar gäller där.

Nu bor hon i Sverige och kan lämna honom.

Man får skylla sig själv lite om man gifter sig med en arab som är muslim.
Araber har inte direkt ett gott rykte men det måste hon ha missat.
Citera
2022-05-08, 11:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Det är inte så mycket du kan göra för din ytligt bekanta bekant förutom att vara ett stöd den dagen hon väljer att bryta.
Citera
2022-05-08, 23:16
Medlem
Tack för svaren!
Kvinnojour, kan man få sådana att kontakta kvinnan i fråga efter tips från exempelvis mig, eller måste hon själv ta kontakten?
Ja det är tragiskt, som en sämre film, eller bara något som jag fick för mig drabbar de mindre begåvade (lika hemskt det iofs), men icke.
Citera
2022-05-09, 03:59
Bannlyst
Så att få barn och med det då uppmärksamma barnet mer än honom orsakade alltså en narcissistisk skada i honom och nu är det full kontroll. Helvete vad hon råkat i det.

Kvinnojour måste hon söka själv men du kan anmäla till socialtjänsten att barnet far illa så kommer de på kontroll, risken är då att hon får stryk för det då han tror HON skvallrat.

De här personligheterna är brutala och gör allt för sin kontroll. Ovanpå det är hon hårdmanipulerad och nerbruten och ser ingen väg ut. Okej gör såhär:

1. Tjata på henne att hon måste lämna och att HAN har fel, hon har inte gjort något fel.
2. Packa en väska med leg, medicin, plånbok, sådant man behöver och ha hos dig. (Vet han var du bor?)
3. När och främst OM hon vill fly, har du väskan, du har då berett någonstans hon kan vara och får hjälpa henne med mat och proviant ett tag. Arbetar hon får hon glömma arbetet då han kommer söka henne där, han kommer även störa dig så hos dig kan hon inte vara. Hyr en stuga om ni kan.
4. Polisanmäl honom och behåll pappren (ärendet kommer läggas ner men ni kan komma att behöva pappren)
5. Take it from there, räkna med att han kan söka henne i åratal.

Jag lider med er, det här är INGA lätta saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in