• 5
  • 6
2022-05-10, 08:26
Medlem
Gustav2adolfs avatar
hade lagt 2 miljoner i krypto.
1 miljon skulle jag haft fr att ge skambud p olika projekt
Citera
2022-05-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Knns som skra lngsiktiga kort.. gillas
3 miljoner rcker inte lngt. 20-30 hektar. Med s lite mark blir det inte mnga avverkningar, och det kan drja mellan intkterna.

Avkastning och likviditet r bttre i en indexfond. Fega inte utan stt allt p aktier frutom en mindre buffert. Du r ju frsrjd. Dessutom r 15 r lng tid och du ska vl inte ta ut allt p en gng sedan?

Strunta i spanska stugan. Bara massa krabb. Du kan nog rkna 8% snittavkastning och ha ca 10 mille nr du nrmar dig 70.
Citera
2022-05-13, 07:39
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Avkastning och likviditet r bttre i en indexfond. Fega inte utan stt allt p aktier frutom en mindre buffert. Du r ju frsrjd. Dessutom r 15 r lng tid och du ska vl inte ta ut allt p en gng sedan?
Precis! planeras att ta ut en "mnadspeng" efter 65. Ser man till historiken s har
det varit smartast att g all-in i ex en global indexfond.. men knns som hgrisk nu
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Strunta i spanska stugan. Bara massa krabb. Du kan nog rkna 8% snittavkastning och ha ca 10 mille nr du nrmar dig 70.
Fr mig r ett trivsamt liv med bostad i Spanien vrt mer n massa miljoner vid 70
Men jag kommer hyra och provbo en lngre period innan ett eventuellt kp
Citera
2022-05-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Precis! planeras att ta ut en "mnadspeng" efter 65. Ser man till historiken s har
det varit smartast att g all-in i ex en global indexfond.. men knns som hgrisk nu

Fr mig r ett trivsamt liv med bostad i Spanien vrt mer n massa miljoner vid 70
Men jag kommer hyra och provbo en lngre period innan ett eventuellt kp
Det lter klokt. Det hr med "hg risk just nu" innebr ocks lgt pris just nu. Kortsiktiga kriser fr man ha verseende med. Vntar du missar du uppgngen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in