• 1
  • 2
2022-05-07, 22:38
Medlem
Public-Detectives avatar
Läser en artikel på Aftonbladet om Gemeni Juridik & Inkasso AB.

Citat:
Therese var missnöjd med sin juridiska rådgivning, och vädrade detta i en recension på Google.
Då svarade byrån med hot om polisanmälan och stämning.
– Man känner sig inte särskilt stor mot en juristfirma som hotar med skadestånd, när man är en privatperson som lever på existensminimum, säger Therese.

Ni kan ju läsa själva om detta pajasartade agerande:

Therese gav juristfirma dålig recension – hotas med stämning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-med-stamning

Den som driver denna firma kan ju inte ha alla indianer i kanoten? Vilka jobbar där och vad finns det mer för negativt om detta företag?
Citera
2022-05-07, 22:44
Moderator
Chantres avatar
720 tusen i omsättning senast inlämnade ÅR. Inget större företag. Dock ger hemsidan sken av ett större företag i branschen.

https://www.allabolag.se/5566959036/bokslut
Citera
2022-05-07, 23:49
Medlem
Jag jar tagit en skärmdump på alla deras skulder men hur gör man för att få in en bild här? (Kan inget om hur fb funkar 🤔 )
Citera
2022-05-08, 00:37
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Det står en Göran Jönsson 72 år som ägare av firman till 100%.

Det arbetar sannolikt ingen annan än han själv där, med tanke på omsättningen i bolaget.

Nu hittar jag inte någon profil på Google för det företaget, så kan inte se någon recension. Så vet inte vad det stod exat. Men det är inte förtal av ett bolag att ge det en dålig recension, man är knappast mycket till jurist om man tror det...

”Vi har upplevt Therese som skrämmande och den jurist som haft med henne att göra upplever hela situationen som traumatisk och mår dåligt över händelsen”, skriver företaget.
Citera
2022-05-08, 01:08
Medlem
Jodå, de är 3 stycken där, en ledamot, en suppleant och en anställd. Jag har stenkoll på dem 😉
Och 20 betalningsanmärkningar.
De hade 5 recensioner innan jag lämnade min, sen efter jag tog det till tidningen fick de över 200 dåliga recensioner, då tog de bort sig från Google maps.

Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Det står en Göran Jönsson 72 år som ägare av firman till 100%.

Det arbetar sannolikt ingen annan än han själv där, med tanke på omsättningen i bolaget.
.[/indent]
Citera
2022-05-08, 01:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintintintin
Jag jar tagit en skärmdump på alla deras skulder men hur gör man för att få in en bild här? (Kan inget om hur fb funkar 🤔 )

http://www.bilddump.se/
Citera
2022-05-08, 02:38
Medlem
Hon fick kostnadsfri rådgivning och gav 1 stjärna, lite snålt då hon inte betalt för ett skit, då borde man faktist låta bli att "recensera". Det är självklart att du inte kommer få samma service som en betalande kund och det är inte ovanligt att sådana företag själva förmedlar att det endast är en allmän genomgång och om kunderna betalar så kommer de få en mer specifik eller detaljrik genomgång på det aktuella fallet.
Citera
2022-05-08, 03:49
Medlem
Jag gav inte dålig recension för att jag fick "dålig service", utan för att han var oprofessionell då han slängde luren i örat på mig.
Han sa att jag hade fel när jag sa att vårdnadshavare inte har tillgång till barns vårdjournaler efter de fyllt 13 år.
Jag sa då att han kunde läsa på, för det ÄR så. Då slängde han luren i örat på mig.
Jag fick inte ens svar på min ursprungliga fråga, då han snöade in sig på att jag hade fel.

En "jurist" som inte kan lagar, inte har ödmjukheten att IFRÅGASÄTTA mitt påstående, utan istället avslutar samtalet tycker jag är oprofessionell.

Han hade kunnat fråga vart jag hört eller läst det, istället för att lägga på.
Och att sedan skicka brev där de säger att de polisanmält mig för förtal ...

Han skulle föreställa jurist, men visste inte att det inte finns något som heter "förtal" när det gäller ett företag ...

De erbjuder en gratis tjänst, ska jag vara "tacksam" då för att de beter sig oprofessionellt?
Jag bad aldrig om annat än allmän genomgång, räknade heller inte med annat än det, däremot förväntade jag mig ett samtal med en kompetent person.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Hon fick kostnadsfri rådgivning och gav 1 stjärna, lite snålt då hon inte betalt för ett skit, då borde man faktist låta bli att "recensera". Det är självklart att du inte kommer få samma service som en betalande kund och det är inte ovanligt att sådana företag själva förmedlar att det endast är en allmän genomgång och om kunderna betalar så kommer de få en mer specifik eller detaljrik genomgång på det aktuella fallet.
Citera
2022-05-08, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

TILL SWEETCRYPTO:

- Låt mig gissa, du är vän, anhörig till någon som driver en juristfirma eller så driver du eget!
Det är vid kostnadsfri rådgivning som man skall göra sitt yttersta för att håva in sin kund! Om han varit smart så skulle han inte gett henne tydliga svar, han prata ju i nattmössan som man lätt kan kolla upp! Det spelar ingen roll hur jobbig hon verkade, så ska man alltid vara professionell i sitt bemötande.

Tintintintin:

Jätte bra du ringde Aftonbladet.
Ni övriga som läser inlägget, ni ska vara medvetna om tyvärr finns det många oseriösa jurister ute på marknaden, som kallas sig för jurist som inte ens har utbildning inom området! Enligt lag får vem som helst kalla sig för jurist! Skrämmande! Det räcker med en liten kurs så får du kalla dig för jurist. Det är därför ni ska överväga om att anlita advokat.
Inte jätte stor summa som skiljer på jurist och advokat, skillnaden är deras kompetens och utbildning. Om en advokat inte sköter sig så kan deras licens bli indragen.

1. Kolla upp 3 firmor, läs på deras hemsida och recensioner de fått.
2. Kolla upp dem på ALLABOLAG.SE
3. Ibland kan det se bättre ut än vad är, så kolla av med skatteverket och kronofogden (anmärkningar).

(Vissa firmor lägger in stor summa i sitt eget bolag varje år, för att det skall se ut att det går bra i firman och skriver egna recensioner på Google!)

Vi borde skapa en lista på oseriösa juristfirmor i forumet
Citera
2022-05-08, 08:04
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintintintin
Jodå, de är 3 stycken där, en ledamot, en suppleant och en anställd. Jag har stenkoll på dem 😉
Och 20 betalningsanmärkningar.
De hade 5 recensioner innan jag lämnade min, sen efter jag tog det till tidningen fick de över 200 dåliga recensioner, då tog de bort sig från Google maps.
Bra gjort att du står på dig! Tycker det var för jävligt, att stämma, eller hota om stämning, för att man gav dålig recension på Google, med full rätt. De hade aldrig lyckats vinna ett sånt mål! Du skulle bara anlita en annan seriös advokatfirma, så hamnar du på samma nivå som dom, så man behöver inte känna sig liten om en juridikfirma vill stämma en.

Antagligen är det bara den här Göran som jobbar där, som någon skrev, med tanke på omsättningen. Men man måste väl ändå vara tre st på pappret när man driver ett aktiebolag. Vi har ett företag, men det är bara min pappa som drar in pengar, jag o min syster står bara på pappret, o jag är sjukpensionär o kan inget om (i vårt fall medicin), har på sin höjd byggt en enkel hemsida år bolaget.
Citera
2022-05-08, 08:11
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Bra gjort att du står på dig! Tycker det var för jävligt, att stämma, eller hota om stämning, för att man gav dålig recension på Google, med full rätt. De hade aldrig lyckats vinna ett sånt mål! Du skulle bara anlita en annan seriös advokatfirma, så hamnar du på samma nivå som dom, så man behöver inte känna sig liten om en juridikfirma vill stämma en.

Antagligen är det bara den här Göran som jobbar där, som någon skrev, med tanke på omsättningen. Men man måste väl ändå vara tre st på pappret när man driver ett aktiebolag. Vi har ett företag, men det är bara min pappa som drar in pengar, jag o min syster står bara på pappret, o jag är sjukpensionär o kan inget om (i vårt fall medicin), har på sin höjd byggt en enkel hemsida år bolaget.

En styrelse ska ha minst en ledamot och en suppleant. Du kan ha flera ledamöter och då skippa suppleanten men det är minimikravet.
Citera
2022-05-08, 11:11
Medlem
Vad lever dom på o är bra på?

Finns det något positivt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto