2009-08-22, 11:26
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Oooh! Hur laddar jag ner det klippet?Var det Mellotron? För det var i den affären det satt en lapp i skyltfönstret där det stod "Gör som Onkel Kånkel, köp skivor på Mellotron", typ.
Correctamundo, fast ska vi vara riktigt petiga hette affären Mellotronen. (Och nu har den bisarrt nog flyttat till Gustavsberg!)
Citera
2009-08-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Folk som ens kan jämföra denna konstnär SAMMA DAG med bonnekukarnas Eddie Meduza skall skjutas på plats.

OK var slug intelligent musik för allmänbildade storstadsmänniskor.
Förstår inte hur du kan skriva så. Eddie Meduza hade en musikalisk talang utan dess like. Att folk som du inte fattar ironin i hans låter gör mig ledsen.
Citera
2009-08-22, 13:23
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Och, igen, OK har absolut INGENTING gemensamt med Eddie Meduza eller Björn Rosenström etc. Det är sexistisk dummusik.

Off-Topic:Tack!

Jag bryr mig inte om det är ironi i åsikterna. Trots allt är ironin på samma nivå som hos män som säger "jag ska bli taliban bara för att jävlas med fruntrimmer!"

Fast jag förstår om folk gillar det, musikaliskt är det ju inget större fel. Men ursäkta... Diskussionen ska handla om Farbror Kånkel och hans samlade alster, inget annat.
Citera
2009-08-22, 21:58
Medlem
Meskilstunas avatar
http://wadde.no-ip.com:8000/status.xsl

Bara trycka på m3u symbolen i uppra högre hörnet... radion lär ju börja snart, för de är ett par timmar försenad. Nu är det bara tyst på deras lina... vi är fler på MSN som diskuterar det men de är helt klart bara försenade.

Det kommer väl bli en vild blandning av Onkel Kånkel låtar. Hyllningssändning OBS!!!
Citera
2009-08-23, 10:22
Medlem
Kragoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
Förstår inte hur du kan skriva så. Eddie Meduza hade en musikalisk talang utan dess like. Att folk som du inte fattar ironin i hans låter gör mig ledsen.

Håller med.

Meduza var ett musikaliskt geni, och det håller nog de flesta som ÄR musikaliska med om. Hans seriösare låtar, där han spelar alla instrument själv är fantastiska.
Men jag tycker heller inte att man ska jämföra OK och Eddie. Dem är lika bra för mig, på två olika vis
Citera
2009-08-23, 11:18
Medlem
Kragoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Hahaha.

MAN MÅSTE JU TÄNKA PÅ BARNA´!!

Undrar just hur hon ställde sig till Internet och barna hennes, när det kom
Citera
2009-08-23, 15:13
Medlem
L0darens avatar
Nu har min insandare om Onkel blivit publicerad i Vasterbottens Folkblad. De tar verkligen in allt

http://www.folkbladet.nu/?p=153227
Citera
2009-08-23, 15:44
Medlem
Von0bens avatar
Måste säga att det var en jävligt konstig rubrik!

"Svensk kultur död – en era har ändat"

Låter typ som den svenska civilisationen står inför avgrunden pga Onkel kånkels frånfall.
Citera
2009-08-23, 18:27
Medlem
ACDC920605s avatar
Rest in piss!
En av de största musikerna i sverige...
Citera
2009-08-23, 19:08
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Måste säga att det var en jävligt konstig rubrik!

"Svensk kultur död – en era har ändat"

Låter typ som den svenska civilisationen står inför avgrunden pga Onkel kånkels frånfall.

ja? forstar inte vart du vill komma nanstans.
Citera
2009-08-23, 21:04
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
ja? forstar inte vart du vill komma nanstans.

Du skojade till det lite med andra ord.
Bra.
Klart slut.
Citera
2009-08-24, 16:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
En dag med Gösta Bernhard.

Det är geni bortom all fattning.
Bump för stor sanning. Om inte den låten handlar om någon slags övermänniska så vet jag inte vad den handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in