2009-08-18, 11:11
Medlem
zaturn87s avatar
En svensk folkhjälte har dött

Vila i frid Onkel..

Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Människor är verkligen patetiska, nu ska alla hylla den här infantila sopan bara för han kolat vippen.

Tror nog snarare att många typiska FB:are har i sina yngre år laddat Onkel och fnittrat till texterna eller rent ut sagt vridit sig i soffan i rent garv med hörlurarna över huvudet för att päronen inte ska höra texterna...

Det var ju det som var halva charmen...
Att man visste att päronen skulle svimma om de hörde texterna...

Hörde typ lite till min personliga rebellålder att skratta åt sjuka grejer...

Och Onkel var den sjukaste jäveln av de alla...
Eddie Medusa och de andra wanna-be killarna som kommer efter Onkel är inget annat än skit i jämförelse med stamfadern till denna musiktrend...
Senast redigerad av zaturn87 2009-08-18 kl. 11:14.
Citera
2009-08-18, 11:28
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Hörde typ lite till min personliga rebellålder att skratta åt sjuka grejer...
Men jag förstår ingenting. Vad är det med alla som säger att de *har* lyssnat på O.K. Han har varit en av mina följeslagare sedan 1993. Jag kommer att lyssna på O.K. livet ut.
Citera
2009-08-18, 12:04
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men jag förstår ingenting. Vad är det med alla som säger att de *har* lyssnat på O.K. Han har varit en av mina följeslagare sedan 1993. Jag kommer att lyssna på O.K. livet ut.

Samma här, det finns en låt och en skiva jag förknippar med jul.

Låten är ganska icke-originell och är "Fairytale of new york" medans skivan är "Gammeldags Jul". Det är liksom jul för mig.
Citera
2009-08-18, 12:20
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

Och av den anledningen känner du dig förstås mer hardcore?
Citera
2009-08-18, 12:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Och av den anledningen känner du dig förstås mer hardcore?
Nej, jag lyssnar bara på O.K. för mitt eget höga nöjes skull. Jag är bara förvånad över att folk kan ha slutat intressera sig för något så helgjutet.

Sedan så är Johnny Bodes texter inte så trevliga om man tänker efter. Vaddå "glada horor"? Det spelar ingen roll vem som sprider myten om den glada horan, för det är en myt och ingenting annat. (Å andra sidan så är det ingen som sprider myten om den glada snabbköpskassörskan, vilket är ett yrke som alla andra.) Hellre lyssna då på låtar om Genet- och Tom of Finland-aktiga bögar, om du förstår vad jag menar.

Och även om vi antar att jag skulle skaffa mig den där berömda klassiska bildningen, varför inte studera antiken med lite latin och gammelgrekiska när jag ändå håller på? Då så skulle jag förmodligen kunna fnissa åt hundratals år gamla översättningstabbar och så vidare. Men min kärlek till O.K. skulle snarast öka då historien är full av könsrocksartade episoder.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-08-18 kl. 12:42.
Citera
2009-08-18, 13:31
Medlem
lezas avatar
Ebbot gillar Florå

Intervjun med Ebbot här är intressant: http://www.expressen.se/noje/musik/1...mina-foraldrar

"korven: nämn fem svenska band, I DAG, som du har full respekt för.
Ebbot: Giorgia Barbershop,The Oholics,The Roosters,The Norsemen,Håkan Florå Overdrive"

Från 24 juni 2008.

Är det ett annat band han haft eller är det bara Ebbot som gillade Onkel Kånkel?
Citera
2009-08-18, 13:40
Medlem
Rektrum Gustavs avatar
Ni får gärna ladda upp P3-intervjun en gång till, för länken är död
Citera
2009-08-18, 13:43
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Nej, jag lyssnar bara på O.K. för mitt eget höga nöjes skull. Jag är bara förvånad över att folk kan ha slutat intressera sig för något så helgjutet.

Sedan så är Johnny Bodes texter inte så trevliga om man tänker efter. Vaddå "glada horor"? Det spelar ingen roll vem som sprider myten om den glada horan, för det är en myt och ingenting annat. (Å andra sidan så är det ingen som sprider myten om den glada snabbköpskassörskan, vilket är ett yrke som alla andra.) Hellre lyssna då på låtar om Genet- och Tom of Finland-aktiga bögar, om du förstår vad jag menar.

Ja, Onkel Kånkels förkärlek för bögeri är ganska uppfriskande faktiskt. det kan jag hålla med dig om.

Enligt mig hade Johnny Bode varit ännu bättre om han sjöng om homosexuella perversioner - toalettcruising 1945 t ex..
Citera
2009-08-18, 14:03
Medlem
Mr Teatimes avatar
Citat:
Njä, jag sade att om *du* tvivlade på meningen så behövde du bara konsultera det forumet. Och en får tacke för reuppen!

3/4 på ungsvensk verkar mest nostalgiskt uppskattande?
Citera
2009-08-18, 14:16
Medlem
Kragoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektrum Gustav
Ni får gärna ladda upp P3-intervjun en gång till, för länken är död

Hoppas också nån kan ladda upp den igen. Hann inte idag då jag varit ute o jobbat i skogen
Citera
2009-08-18, 14:50
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ja, Onkel Kånkels förkärlek för bögeri är ganska uppfriskande faktiskt. det kan jag hålla med dig om.

Enligt mig hade Johnny Bode varit ännu bättre om han sjöng om homosexuella perversioner - toalettcruising 1945 t ex..
Ge mig inga idéer nu...
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Teatime
3/4 på ungsvensk verkar mest nostalgiskt uppskattande?
Ja, därför så blir de indignerade avståndstagandena desto roligare.
Citera
2009-08-18, 15:33
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Ligger det någon sanning bakom ryktet att herr Kånkel är nominerad till ett postumt Karamelodiktstipendium 2010? På tiden i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in