2020-08-06, 16:12
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Är inte medlemmarna från ett whitepowerband?
Dvs nazzar allihopa
Ja delar av bandet härstammar därifrån, och gör nu allt för tjäna pengar på Håkans alster

https://nyheter24.se/nyheter/politik...ision-nordland
Citera
2020-08-06, 17:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Vilket band då? Såg f.ö att de säljer konsert på tradera.

https://www.tradera.com/item/340227/...t-hemmakonsert

Tycker det är förjävligt att de skriver att de tagit över stafettpinnen. Dom gör bra musik till skit, covers har diskuterats tidigare i tråden. Men att göra Onkel Kånkel till ett rockabilly coverband strider väl mot alla Håkans åsikter? Att försöka få hans musik till att efterlikna Eddie meduza, eller gick jag för långt i mitt spårande?

Jag är emot alla sorters av coverband. Och speciellt det här bandet som verkar enbart göra det hela pengarnas skull. Sedan att det ska låta som rockabilly är ju bara efterblivet dumt, har inte lyssnat på deras covers och kommer inte heller att göra det. Sedan om de nu ska efterlikna Eddie Meduza (en artist som jag verkligen älskar) är väl bara för att idag så jämförs dem hela tiden, samt att raggarna har börjat att lyssna på Onkel Kånkel precis som punkarna har börjat att lyssna på Eddie Meduza. Det är inte samma sak idag som det var back in the day.
Citera
2020-08-06, 18:17
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Ja delar av bandet härstammar därifrån, och gör nu allt för tjäna pengar på Håkans alster

https://nyheter24.se/nyheter/politik...ision-nordland
Oavsett vilka de är så gör de narr av Håkans arv. Undra om det ens är någon som kommer buda 4000kr för att få hem ett kasst Onkel Kånkel band, detta visar endast på att de gör det bra för pengarna. Vem säljer 4 ep och en singel på cd för 500kr liksom?
Citera
2020-08-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Oavsett vilka de är så gör de narr av Håkans arv. Undra om det ens är någon som kommer buda 4000kr för att få hem ett kasst Onkel Kånkel band, detta visar endast på att de gör det bra för pengarna. Vem säljer 4 ep och en singel på cd för 500kr liksom?
John Karlsson verkar vilja mjölka ur allt från Håkan Florå
Tycker det är så osmakligt vidrigt o hoppas verkligen ingen stöder detta skitprojekt.

Minnns kassetterna o Håkans taffliga inspelningar men det fanns glädje o känsla bakom,
I början brydde han sig inte ens om att redigera om feltagningar en kassett ja hade fanns det tre versioner av "jag vill se dej kräkas" ex.vis Håkan spelade in o skicka in kassetten bara
Citera
2020-08-06, 23:03
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Tycker det är så osmakligt vidrigt o hoppas verkligen ingen stöder detta skitprojekt.

Minnns kassetterna o Håkans taffliga inspelningar men det fanns glädje o känsla bakom,
I början brydde han sig inte ens om att redigera om feltagningar en kassett ja hade fanns det tre versioner av "jag vill se dej kräkas" ex.vis Håkan spelade in o skicka in kassetten bara
Man hör ju även ibland på skivorna att han har hoppat att ta om vissa delar där han spelar fel eller något liknade, men jag tycker det är lite av charmen av det hela.
Citera
2020-08-07, 00:30
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
och SD är "white power" på vilket sätt? Gå och lägg dig, röding.

Snälla förstör inte den här tråden med SD snack. Politik tillhör inte denna tråd, och Håkan Florå levde nästan bara på skattepengar. På egna spekulationer så var han nog sosse/vänster.
Citera
2020-08-07, 06:51
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:

Hoppas inte jag heller att någon gör. Borde egentligen anmäla annonsen då det inte är Onkel Kånkel. Hur det ens kan vara lagligt att tjäna pengar på någon annans musik, är för mig helt otroligt. John Karlsson?
Citera
2020-08-07, 10:27
Medlem
Citat:
Snälla förstör inte den här tråden med SD snack. Politik tillhör inte denna tråd, och Håkan Florå levde nästan bara på skattepengar. På egna spekulationer så var han nog sosse/vänster.

Nu handla det faktiskt om ett gäng WT som kopierar onkel för usla tolkningar av Håkans låtskatt.
Att dom råkar vara WT/SDare är väl inget fel att upplysa om?
Håkan stod väldigt långt i från höger Och ex.vis låten nazzepenis driver med nazzar
Senast redigerad av hemorojdbiff 2020-08-07 kl. 10:30. Anledning: Felstav
Citera
2020-08-07, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Man hör ju även ibland på skivorna att han har hoppat att ta om vissa delar där han spelar fel eller något liknade, men jag tycker det är lite av charmen av det hela.

Ja det va ingen finess direkt på första kassetterna vart det fel fortsatte han bara😀 Inge omtagning så en del låtar va typ halva sen omtagning samma låt.
När det vart mera produktion höjdes kvaliten rejält
Citera
2020-08-07, 10:32
Medlem
Citat:
Hoppas inte jag heller att någon gör. Borde egentligen anmäla annonsen då det inte är Onkel Kånkel. Hur det ens kan vara lagligt att tjäna pengar på någon annans musik, är för mig helt otroligt. John Karlsson?

Vet inte om något skivbolag direkt äger rättigheterna till Onkel:s tidiga produktioner?
I så fall borde man testa anmäla detta band som mjölkar pengar
Citera
2020-08-07, 10:53
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Vet inte om något skivbolag direkt äger rättigheterna till Onkel:s tidiga produktioner?
I så fall borde man testa anmäla detta band som mjölkar pengar

Får prova att anmäla annonsen för falsk marknadsföring.. dom i Onkel är homofilerna som pedofilerna möter i volleyboll.
Citera
2020-08-07, 11:21
Medlem
Citat:
Nu handla det faktiskt om ett gäng WT som kopierar onkel för usla tolkningar av Håkans låtskatt.
Att dom råkar vara WT/SDare är väl inget fel att upplysa om?
Håkan stod väldigt långt i från höger Och ex.vis låten nazzepenis driver med nazzar

Nu märker jag ord igen, men det är ganska komiskt att du upprepar WT som ett skällsord i en tråd om Onkel Kånkel, som ytterst få icke-WTn, enligt FB:s vida definitioner, lyssnar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in