• 1
  • 2
2022-05-07, 16:11
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu ska tyskarna i Rammstein ut på vägarna 2022 och ta världen med storm med sin industrimetal.

Citat:
EUROPA STADION TOUR 2022

15. Mai 2022 CZ Prag Airport Letnany
16. Mai 2022 CZ Prag Airport Letnany
20. Mai 2022 DE Leipzig Red Bull Arena
21. Mai 2022 DE Leipzig Red Bull Arena
25. Mai 2022 AT Klagenfurt Wörthersee Stadion
26. Mai 2022 AT Klagenfurt Wörthersee Stadion
30. Mai 2022 CH Zürich Stadion Letzigrund
31. Mai 2022 CH Zürich Stadion Letzigrund
4. Jun 2022 DE Berlin Olympiastadion
5. Jun 2022 DE Berlin Olympiastadion
10. Jun 2022 DE Stuttgart Cannstatter Wasen
11. Jun 2022 DE Stuttgart Cannstatter Wasen
14. Jun 2022 DE Hamburg Volksparkstadion
15. Jun 2022 DE Hamburg Volksparkstadion
18. Jun 2022 DE Düsseldorf Merkur Spiel-Arena
19. Jun 2022 DE Düsseldorf Merkur Spiel-Arena
22. Jun 2022 DK Aarhus Ceres Park
26. Jun 2022 GB Coventry Building Society Arena
30. Jun 2022 GB Cardiff Principality Stadium
4. Jul 2022 NL Nijmegen Goffertpark
5. Jul 2022 NL Nijmegen Goffertpark
8. Jul 2022 FR Lyon Groupama Stadium
9. Jul 2022 FR Lyon Groupama Stadium
12. Jul 2022 IT Turin Stadio Olimpico Grande Torino
16. Jul 2022 PL Warschau PGE Narodowy
20. Jul 2022 EE Tallinn Song Festival Grounds
24. Jul 2022 NO Oslo Bjerke Travbane
28. Jul 2022 SE Göteborg Ullevi Stadium
29. Jul 2022 SE Göteborg Ullevi Stadium
30. Jul 2022 SE Göteborg Ullevi Stadium
3. Aug 2022 BE Ostende Park De Nieuwe Koers
4. Aug 2022 BE Ostende Park De Nieuwe Koers

Inget snack om att Rammstein drar folk. Det mesta är slutsålt. Många spelplatser skulle vara redan 2020 men fick skjutas upp på grund av pandemin.

Tyskarna maxar på med tre spelningar i Sverige. Det var nån i tråden som gjordes för tre år sen som snackade om att han köpt biljett till alla tre konserter. Då brinner man verkligen för bandet.

En sak man kan säga är att det inte är speciellt billigt. Bästa ståplatserna på Ullevi kostar 1 285 kronor. En vanlig, sämre, ståplats kostar 980 kronor. Har inte kollat så mycket vad sittplatserna går loss på.

Är det här något att se fram emot?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2022-05-07 kl. 16:13.
Citera
2022-05-07, 16:13
Medlem
SameOldStorys avatar
Ska se dem för första gången nu i sommar. Jag har aldrig varit ett stort Rammstein-fan men känns som dessa tyska gubbar är ett måste att ha sett en gång iaf.
Citera
2022-05-07, 16:31
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag såg dem ett par gånger för runt 12 år sedan. Tyckte det var dyrt redan då, men det är konserter jag i efterhand aldrig ångrat eller tyckt jag betalat för mycket för. Det lite tråkiga med bandet nu är liksom att det känns som att de "taoppat", det är tex inte mycket mer de kan göra på en konsert för att överraska.
Citera
2022-05-08, 07:01
Medlem
Har biljetter till Göteborg, såg dom första gången 2019 Danmark. Köpte biljetter till 2020 konserten som spelas nu 2022. Helt klart värdens bästa live band, vilken konsert..
Först såg vi Rammstein sen månaden efter såg vi Metallica. Det va 3:e gången jag såg Metallica och tycker dom har blivit sämre och sämre för varje konsert . Har varit på många konserter men att slå Rammstein Live blir svårt. Vilket tryck

Roger Waters "The Wall" va fan också grymt
Citera
2022-05-08, 07:56
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouk
Har biljetter till Göteborg, såg dom första gången 2019 Danmark. Köpte biljetter till 2020 konserten som spelas nu 2022. Helt klart värdens bästa live band, vilken konsert..
Först såg vi Rammstein sen månaden efter såg vi Metallica. Det va 3:e gången jag såg Metallica och tycker dom har blivit sämre och sämre för varje konsert . Har varit på många konserter men att slå Rammstein Live blir svårt. Vilket tryck

Roger Waters "The Wall" va fan också grymt

Roligt att du nu kommer få chansen att se bandet igen som du uppskattar så mycket.

Kan du säga för en sån som mig, som inte är ett så stort Rammstein-fan, vad det är som tyskarna gör live som gör att det blir så kanonbra?
Citera
2022-05-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Roligt att du nu kommer få chansen att se bandet igen som du uppskattar så mycket.

Kan du säga för en sån som mig, som inte är ett så stort Rammstein-fan, vad det är som tyskarna gör live som gör att det blir så kanonbra?

Allt, det är tungt,högt,professionellt, mycket pyroteknik, ja, hela deras show är bara en sådan grym upplevelse.

Hoppas du har sett detta, samt varför dom skrev denna låten, så förstår man mer innebörden

h**ps://www.youtube.com/watch?v=fOPu0QFDWXg
Citera
2022-05-08, 18:58
Medlem
fernebos avatar
Ska bli kul att se dem igen! Har biljett till Feuerzone på lördagen. En biljett som inhandlades sommaren före pandemieländet drog igång.

Jag har dessvärre inte sett Rammstein sen i början av 2000-talet när de spelade i Solnahallen på Mutterturnén. Har varit sugen några gånger, men de säljer ju ut så jävla fort varje gång de kommer.
Citera
2022-05-17, 16:23
Medlem
Prag Letnany var en fantastisk konsert.
Pyrotekniken var som vanligt i toppklass.

Det hade gärna fått vara lite fler låtar från Zeit. Betalsystemet som man blev påtvingad var dock riktigt störande när man skulle fylla på pilsnern.

Annars kommer jag inte på något mer att klaga på.
Citera
2022-05-19, 20:03
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EroticonSix

Det hade gärna fått vara lite fler låtar från Zeit. Betalsystemet som man blev påtvingad var dock riktigt störande när man skulle fylla på pilsnern.

Var du på premiären? Saknade du några låtar?
Citera
2022-05-21, 20:37
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EroticonSix

Vilka låtar var de bästa samt saknade du något låt från setlisten?
Citera
2022-05-23, 14:12
Medlem
Jag hoppar nog över Ullevi i sommar. Sett dom en massa gånger sedan Roskilde '98. Det har blivit för folkligt. Och senaste skivan är sämre än förra. Skulle inte stå ut med att stå bredvid ett gäng babblande, telefonpillande Håkan Hellström-fans, berusade på rosévin, som bara känner igen "Du hast".
Citera
2022-05-23, 21:17
Bannlyst
Fattar inte grejen med att sjunga på tyska, vad är så metal med det?

Översätter alla texterna och kommer ihåg det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in