2022-05-07, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Jag förstår nog inte riktigt vad du funderar på men...

För att omvärlden ska gilla dig - håll tyst om dina egna tankar och idéer men beröm dem för deras.
Fungerar alltid, kan dock ses som manipulativt.

Asså jag skiter I manipulation. Jag vill bara få bort alla rädslor.

Är man oviktig så finns ju ingen mening med rädslorna. Rädslorna blir oviktiga om man är oviktig. Rädslorna blir meningslösa om man är meningslös typ. Så ja kör nog vidare på att va "oviktig".

Asså det kan låta knäppt men jag tror detta funkar!
Citera
2022-05-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Du misstar narcissism för självgodhet.

https://www.levamedfienden.com/blogg...-en-narcissist

En narcissist krossar andra människors psyken, en självgod fitta är bara dryg och saknar verklighetsförankring.

Hmmm, jaa jag ska kika upp det. Asså jag skiter I vad jag är, vill bara inte att folk ska hacka på lig IRL såfort jag går in i ett rum...

Jag vill inte hacka tillbaka för att visa styrka så därför måste jag få hackarna att sluta.
Citera
2022-05-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Hmmm, jaa jag ska kika upp det. Asså jag skiter I vad jag är, vill bara inte att folk ska hacka på lig IRL såfort jag går in i ett rum...

Jag vill inte hacka tillbaka för att visa styrka så därför måste jag få hackarna att sluta.

Det finns mycket information om narcissister. Spendera ett par dagar på att eftersöka vad det är. Läs sidor/bloggar, kolla youtube videos osv. Du kommer få en hyfsat god bild om vad det är efter ett tag.
Citera
2022-05-07, 17:00
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Asså jag skiter I manipulation. Jag vill bara få bort alla rädslor.

Är man oviktig så finns ju ingen mening med rädslorna. Rädslorna blir oviktiga om man är oviktig. Rädslorna blir meningslösa om man är meningslös typ. Så ja kör nog vidare på att va "oviktig".

Asså det kan låta knäppt men jag tror detta funkar!
Jag är fortfarande inte helt förstående...

Är du rädd för andra bara för att de kanske ser dig narcissitisk?
Väntar du dig represalier?
Citera
2022-05-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Jag är fortfarande inte helt förstående...

Är du rädd för andra bara för att de kanske ser dig narcissitisk?
Väntar du dig represalier?

Asså jag vill bara inte att folk ska:
* förnedra mig
* förminska mig
* bestraffa mig

FÖR, att jag inte reagerar rätt på deras beteende...

Tillslut vill man ändra på sig, jag försöker bara förstå vad jag ska ändra...
Citera
2022-05-07, 17:12
Medlem
Alltså, sättet du skriver på, att det enbart är andra människor som ”uppfattar” dig som narcissist, och att du bara vill hitta nåt sätt att verka mindre narcissistisk för att få dessa människor att sluta tycka du är en narcissist, får dig att låta extremt… narcissistisk.

Tveksamt om du har nåt egentligt intresse av att sluta. Det känns som att de flesta narcissister enbart har den attityden för att de egentligen är ganska korkade, ett sätt att kompensera utåt. Du skriver knappast som något geni så jag gissar på att du tillhör denna kategori.

Kan garantera att du missar massor av vad livet har att erbjuda om du beter sig som en uppblåst tönt. Du har inget att vinna på att trycka ned andra bara för att själv försöka framstå som smart, ingen människa går på sånt och dessutom så sker alla dina tankar bara i huvudet och inte i den verkliga världen. Du kan tro mindre om andra hur mycket du vill men det gör dig till den verkliga förloraren.
Citera
2022-05-07, 17:19
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Asså jag vill bara inte att folk ska:
* förnedra mig
* förminska mig
* bestraffa mig

FÖR, att jag inte reagerar rätt på deras beteende...

Tillslut vill man ändra på sig, jag försöker bara förstå vad jag ska ändra...
Du måste ha bra otur som möter dessa människor.

Det händer otroligt sällan att jag möter någon som så.

Nu pratar jag om främmande människor i samhället, det kanske inte du gör...
Citera
2022-05-07, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Alltså, sättet du skriver på, att det enbart är andra människor som ”uppfattar” dig som narcissist, och att du bara vill hitta nåt sätt att verka mindre narcissistisk för att få dessa människor att sluta tycka du är en narcissist, får dig att låta extremt… narcissistisk.

Tveksamt om du har nåt egentligt intresse av att sluta. Det känns som att de flesta narcissister enbart har den attityden för att de egentligen är ganska korkade, ett sätt att kompensera utåt. Du skriver knappast som något geni så jag gissar på att du tillhör denna kategori.

Kan garantera att du missar massor av vad livet har att erbjuda om du beter sig som en uppblåst tönt. Du har inget att vinna på att trycka ned andra bara för att själv försöka framstå som smart, ingen människa går på sånt och dessutom så sker alla dina tankar bara i huvudet och inte i den verkliga världen. Du kan tro mindre om andra hur mycket du vill men det gör dig till den verkliga förloraren.

Suck... är du kvinna o vill se om jag är "stark" o "attraktiv" psykiskt eller??

Asså nee, fuck you!!

Jag behöver inte bevisa ett SKIT för dig...
Citera
2022-05-07, 17:37
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sådär funkade jag när jag var yngre. Bara för att folk var genomkorkade så ansåg jag mig som smartare. Jag blir fortfarande trött på dumma människor som ställer till det som har jobb som de inte klarar. Men jag har även lärt mig att fika rätt anses vara en mycket viktigare egenskap än att kunna hitta fel och rätta till dem.

Människan är programmerad att leta problem och lösa dem.

Det är så vi har överlevt.
Citera
2022-05-07, 17:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Suck... är du kvinna o vill se om jag är "stark" o "attraktiv" psykiskt eller??

Asså nee, fuck you!!

Jag behöver inte bevisa ett SKIT för dig...
Fast du framstår faktiskt som väldigt omogen och förvirrad, både sättet du skriver på och innehållet... Missbrukar du droger eller nåt?..
Citera
2022-05-07, 17:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Jag har kommit fram till att jag sett hela världen Subjektivt vilket har gjort att människor uppfattar mig som att jag tror jag är "viktig", aka narcissist varning.

Så, eftersom jag inte alls vill uppfattas som att "jag tror jag är viktig" vilket jag inte alls känner att jag känner mig. Så tänkte jag försöka köra en egen behandling för att övertyga mig själv om att jag är "oviktig", alltså motsatsen till Narcissist, så kanske folk lämnar mig ifred lite mer. Dvs objektifiera mig själv mer.

Så har ni något tips på vad man kan göra för att övertyga sig själv om att man är "oviktig" dvs objektifiera sig själv så att man utstrålar motsatsen till Narcissistisk "vibe" bland folk?

Om man har bekymmer för att man kanske är narcissist så är sannolikheten ganska liten att man är narcissist.

Om man inser att det är meningslöst att lyssna på alla efterblivna idioter som har fått för sig att man
skulle vara narcissist så är risken större.
Citera
2022-05-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Fast du framstår faktiskt som väldigt omogen och förvirrad, både sättet du skriver på och innehållet... Missbrukar du droger eller nåt?..

Jahopp, så börjar det...
hackninarna...

Samtidigt blir ALLA "rödflaggade" på hela jävla flashback i min hjärna. De går fan inte att LITA på någon...

Va fan vill ni ha utav mig????
Jag frågar en fråga och ni SVARAR INTE PÅ DET..

Jag söker hjälp, istället SPOTTAR NI PÅ MIG!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in