• 3
  • 4
2022-05-07, 18:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jahopp, så börjar det...
hackninarna...

Samtidigt blir ALLA "rödflaggade" på hela jävla flashback i min hjärna. De går fan inte att LITA på någon...

Va fan vill ni ha utav mig????
Jag frågar en fråga och ni SVARAR INTE PÅ DET..

Jag söker hjälp, istället SPOTTAR NI PÅ MIG!!!!
Nja, vi tycker nog bara att du gör konstiga tolkningar och uttrycker dig lite slarvigt... Ta inte illa upp.
Citera
2022-05-07, 19:02
Medlem
Hussefars avatar
Hobbypsykologen i mig tror inte att du är någon narcissist. Snarare att du upplever det som så att du blir missförstådd av omgivningen. Tänk på att du kanske inte blir det utan att det är bara dina hjärnspöken som talar till dig. Kanske genom att tänka så blir och kommer du känna dig säkrare i ditt sätt att vara bland folk och den rädslan försvinner. Egentligen inte något fel att tona ner egot. Gäller oss alla. Ändra inte din personlighet bara och var den du är med stolthet.
Citera
2022-05-07, 19:15
Medlem
Alla människors syn på livet är subjektiv, och subjektivitet är 'the hard problem' av medvetande. I slutändan är det enda du vet att du är medveten och det finns en risk att alla andra människor inte är medvetna. Subjektiviteten av medvetandet gör att vetenskapen aldrig kommer kunna förklara det, då vetenskapen är baserat på observationer från en objektiv position.

Det du talar om är ego. Att ha ett stort ego är någonting hämmande, då det sätter käppar i hjulen för din personliga tillväxt. Man har svårt att ta till sig saker och utvecklas, då man redan kan och vet.

Detta är en lång resa, kantad av introspektion och självreflektion. Att vara tacksam är ett bra sätt att försöka kontrollera egot men det gäller även att sluta jämföra dig med andra. Sluta se andra människor som bättre alternativt sämre, ta bort dig själv från någon fiktiv hierarki.

Behandla alla med respekt i första steget, speciellt människor du inte behöver någonting ifrån. Städare, personer som jobbar på snabbmatsrestauranger, uteliggare, narkomaner och liknande. Förstå att alla personer är i slutändan människor, och ditt dömande är i slutändan hämmande för dig själv, mest av alla.

Bli intresserad av andra människor, lär dig att lyssna och höra vad andra människor säger. Sitt inte i ditt egna huvud och tänk på vad du skall säga så fort du får chansen, utan var närvarande bland alla människor.

Meditera hjälper också att ge en lite distans till sig själv och sina känslor. Att få förmågan att analysera sitt beteende och aktivt förändra de saker man vet är skadliga för sig själv och andra, för att bli en mer genuin och bättre person.
Citera
2022-05-07, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Hobbypsykologen i mig tror inte att du är någon narcissist. Snarare att du upplever det som så att du blir missförstådd av omgivningen. Tänk på att du kanske inte blir det utan att det är bara dina hjärnspöken som talar till dig. Kanske genom att tänka så blir och kommer du känna dig säkrare i ditt sätt att vara bland folk och den rädslan försvinner. Egentligen inte något fel att tona ner egot. Gäller oss alla. Ändra inte din personlighet bara och var den du är med stolthet.

Tack mannen! (Eller kvinnan)

Jaa, asså jag ställer ju frågor här för att få HJÄLP. Jag förlorar det totalt när folk ska sänka mig ännu djupare i hålet. Jag är redan förlorad,, så jag har inget att förlora. Gud bestämmer när Jag dör. Så folk ska inte leka med elden.

Man kan inte säga "OIOhhHhJjjkJJJJ daaaååå"
När det är försent...

Aja ska tänka possitivt!
Citera
2022-05-07, 21:01
Medlem
particulum1s avatar
Det är relativt lätt, du kan använda neurolingvistisk programmering till det.
Antingen tänk eller uttryck meningen "jag är oviktig" så mycket som du kan varje dag, skriv även lappar med samma mening och klistra dem på synliga ställen så som, kylskåpet, ytterdörren och på datorskärmen.

Skulle gissa på att det tar ca 1-2 månader innan du börjar märka resultat, beror givetvis på hur mycket du gör det.
Citera
2022-05-07, 21:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är relativt lätt, du kan använda neurolingvistisk programmering till det.
Antingen tänk eller uttryck meningen "jag är oviktig" så mycket som du kan varje dag, skriv även lappar med samma mening och klistra dem på synliga ställen så som, kylskåpet, ytterdörren och på datorskärmen.

Skulle gissa på att det tar ca 1-2 månader innan du börjar märka resultat, beror givetvis på hur mycket du gör det.
Ungefär så gjorde jag när jag hade grava egorelaterade problem i tidig vuxen ålder. Programmerade om mig själv psykologisk med ord, penna och papper - fick dock kämpa med det dagligen under flera år. Men det funkar förstås.
Citera
2022-05-07, 21:16
Medlem
Ställ frågor till folk, intressera dig för andra istället för att bara fokusera på det som är egennyttigt.
Citera
2022-05-07, 21:25
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ungefär så gjorde jag när jag hade grava egorelaterade problem i tidig vuxen ålder. Programmerade om mig själv psykologisk med ord, penna och papper - fick dock kämpa med det dagligen under flera år. Men det funkar förstås.

Ja, det är dock inte en väletablerad eller välutvecklad metod i väst än så länge inom psykiatri, men man kan hitta användare utav metoden ofta bland friidrottare på elitnivå.

Andra som även utnyttjar metoden är vissa zenmästare inom buddhism för att nå det som benämns "no mind state" där utövaren upprepar ett särskilt mantra, exempelvis "vet inte" kontinuerligt i sin träning.
Citera
2022-05-08, 13:26
Medlem
Citat:
Suck... är du kvinna o vill se om jag är "stark" o "attraktiv" psykiskt eller??

Asså nee, fuck you!!

Jag behöver inte bevisa ett SKIT för dig...

Haha, nej, jag är en man som ville se om det gick att trigga dig, och det funkade lätt. Inte för att jag enbart gillar att trolla, utan för att jag ville bevisa min poäng att du snarare är en narcissist av den defensiva typen, som egentligen är rädd för att sina brister ska visa sig.

Jag har varit dryg och semi-narcissistisk förut. Jag lovar dig. Det är det inte värt. Det enda det kommer leda till är att din omgivning tycker du är en dryg jävel och att du stannar i din personliga utveckling eftersom du hittar ursäkter för alla dina brister.

Detta är nog det hårdaste men genuinaste svaret du kommer få i tråden. Du har varit allergisk mot kritik vilket du måste komma till bukt med om du istället vill bli en skön lirare som man kan skoja med utan att den blir upprörd.

Du får avgöra om jag bara är ett as eller om det jag säger faktiskt stämmer till viss del. Hjälper dig gärna fortsättningsvis om så är fallet.
Citera
2022-05-08, 16:02
Medlem
Citat:
Asså jag vill bara inte att folk ska:
* förnedra mig
* förminska mig
* bestraffa mig

FÖR, att jag inte reagerar rätt på deras beteende...

Tillslut vill man ändra på sig, jag försöker bara förstå vad jag ska ändra...

Det är ju precis det som är felet. Du måste kunna lära dig hantera att bli förnedrad. Har du ett gigantiskt ego som enbart blir rosenrasande så fort någon skojar om dig så kommer folk att uppfatta dig som dryg.

Om du däremot skulle hålla känslorna i schack och sedan fortsätter den skämtsamma jargongen så uppfattas du som stark och skön.
Citera
2022-05-10, 02:32
Bannlyst
Citat:
Jag kanske reflekterar lite för hårt nu. Jag har dock alltid hört att det är bra att reflektera. Jag är dock en Antagonist asperger så jag kör det jag kör rätt hårt in på detalj.

Men vad händer om man objektifierar sig själv till 100% då? Slutar man bry sig helt om allting då eller?
Man finns ju inte ens då typ ju?
Där har du det. Autism är väldigt likt narcissism i andras ögon då autisten pga sitt tillstånd inte visar empati och enbart tänker på sig själv. Jag tror det är omöjligt att förändra så länge autismen finns. Dock vet jag hur man lindrar den och det är kemiskt, inte psykologiskt.
Citera
2022-10-03, 22:16
Medlem
Jag håller också just nu på med denna frågan och kollar på en Youtuber som heter Richard Grannon. Kanske inte ett geni vad vet jag men han tar upp många tecken på narcissism och nyanserar hela begreppet mer än många andra jag har sett.

Jag känner att man mycket väl kan stundvis använda sig utav narcissistiska metoder utan att vara en narcissist. Att vara en narcissist handlar mer om vart man får sin energi ifrån. Om man är beroende av energin man får ut utav sina narcissistiska metoder så är man en narcissist.

Det är ju ganska förståligt att alla människor till viss del använder sig av manipulation och påverkan, skuldbeläggning osv för att uppnå en respons dem vill ha men en hälsosam person är inte i behov av att göra det förutom under speciella omständigheter medan det för en narcissist är en regel mer än ett undantag.

Jag har blivit kallad för narcissist och sitter och försöka lista ut om jag är det eller om den som kallade mig är det! Haha!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in