Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Har granskat bilden vid nicken till Englands 2-0. Enligt mig en tydlig offside.
https://imgur.com/a/6kwHm5u
Siffrorna visar måtten till linjen jag dragit. De är i samma proportion upptill och nertill till linjen för det lilla rektangulära området vid målet. Det borde vara rätt.
Jag förstår faktiskt svenskorna som är irriterade på VAR, att Blackstenius kontringsmål mot Belgien blev bortdömt och att detta mål godkänns är rätt otroligt..
Sådana matchavgörande lägen också, man ska inte låta sig påverkas av sådana saker som spelare, men alla fattar att det är närmare att Blackstenius gör hattrick på alla kontringar än att Belgien vinner matchen, om vi hade fått 1-0 där..
Anfallare behöver göra mål och våra spelare hade gått in med ett helt annat självförtroende om man spelat bättre och fått stänka dit lite pyttsar samt "cruisat" fram till en semifinal, istället för att slita med knackigt spel och få svara på kritiken efteråt..
Det här 2-0 målet för England kommer ju också ytterst olägligt (i början på andra halvlek), nu tror jag inte Sverige haft någon chans ändå, men det innebär inte att man ska acceptera sådana här domarmisstag, framför allt inte i ett EM-slutspel..