Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Du försöker läsa in något som uppenbart inte finns där. Det är inte jag som försöker rationalisera bort något, det är du som försöker rationalisera fram något på mycket svaga grunder.
Folk har inget problem vare sig med långsiktiga förändringar inom kulturen eller den rasliga demografin. Det de har problem med är plötsliga förändringar, inte på grund av att de är negativa, utan på grund av att det plötsligt skapar ett samhälle de är ovana vid. Ett samhälle sam tar dem ur deras trygghetszon då de måste anpassa sig till det på nytt.
Det artikeln handlar om är att många finner det obekvämt att den gemensamma kulturen numera är borta. Invandringen har till stor del med det att göra, men även etniska svenskar som utövar alla möjliga slags kulturer från runtom i världen.
En hel del kan säkert finns det obekvämt med så många nya mörkhyade människor i Sverige också. Men det handlar om ovana, inte om att de är rädda för den vita rasens framtid.
Cirka 30% av Sveriges befolkning är invandrare första och andra generationen och det som sker är att det etniska svenska folket byts ut, vi kommer i princip att upphöra att existera om denna utveckling fortsätter. Jag kan garantera dig att många människor både tänker på och ser mycket negativt på det. Varför förtjänar det svenska folket denna utveckling och varför står somliga etniska svenskar och hejar på detta, är ni fullständigt tappade?
Att se en snabb förändring är problematisk för alla människor i hela världen men att som du bortse från den demografiska aspekten är galenskap.
Det finns så många länder i världen så varför kan inte lilla Sverige få vara Sverige.
Det finns ingenting positivt med den här massinvandringen och mångkulturen enbart problem och kaos.
Det behövs en gigantisk återvandring så att Sverige kan fortsätta att vara Sverige.
Det handlar inte om rasism men Sverige är synonymt med en vit befolkning och kommer alltid vara det. Slå sönder det och Sverige upphör att existera.
Alla möjliga minoriteter är värda att bevara och det dras en lans för dessa ständigt men tydligen så ses inte etniska vita svenskar som några värda att bevara, hur kommer det sig?
Att inte inse hur allvarligt detta med demografin faktiskt är tyder på att man inte är den skarpaste kniven i lådan.
Bara under min livstid så har utvecklingen varit extrem, fortsätter detta så är etniska svenskar i minoritet innan jag dör. Sverige finns inte längre och det tog cirka 100 år att åstadkomma detta, kvar är en bastard, ett fullständigt misslyckande, ett rotlöst folk i ett haveri.