Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-05-07, 01:07
  #25
Medlem
R5As avatar
Fixa äktenskapsförord så blir du ingen cuck.
Brudar kan hur enkelt som helst ta dina pengar och försörja pundaren de går till, som de dessutom legat med när ni var gifta.
Citera
2022-05-07, 07:59
  #26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jodå. Framhärdar du får du berätta vilket kapitel och paragraf i Föräldrabalken du hänvisar till, och det kan du inte eftersom du i vanlig ordning bara ljuger.
3 kap:
Mål om fastställande av faderskap
[K3]5 § En talan om fastställande av faderskap väcks av barnet.

[S2]I fall som avses i 2 kap. 1 § förs barnets talan av socialnämnden. Har modern vårdnaden om barnet, får hon alltid föra barnets talan, även om hon inte har uppnått myndig ålder. En talan får vidare alltid föras av en särskilt förordnad vårdnadshavare eller en tillfällig vårdnadshavare för barnet. Lag (2021:528).
Citera
2022-05-07, 08:00
  #27
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Socialnämnden får föra barnets talan. Socialnämnden är skyldig att utreda faderskapet för barnets räkning. Även om mamman inte alls vill ha faderskapet utrett.

Om mannen som socialnämnden tror är far inte bekräftar faderskapet får han lämna DNA-prov, med tvångsmedel om så krävs.

Alltså: vill en man ha ett DNA-prov så får han det genom att inte bekräfta faderskapet. Vill han inte ta nåt DNA-prov så blir han kallad likt förbannat.
Mål om fastställande av faderskap
[K3]5 § En talan om fastställande av faderskap väcks av barnet.

[S2]I fall som avses i 2 kap. 1 § förs barnets talan av socialnämnden. Har modern vårdnaden om barnet, får hon alltid föra barnets talan, även om hon inte har uppnått myndig ålder. En talan får vidare alltid föras av en särskilt förordnad vårdnadshavare eller en tillfällig vårdnadshavare för barnet. Lag (2021:528).
Citera
2022-05-07, 08:13
  #28
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Är inte fenomenet att kvinnor tvingas vara ihop med män som de inte gillar, en av rötterna till just hanrejeri? Om en kvinna är ihop med en man som hon vill vara ihop med, varför ska hon då vara otrogen? Det är mer logiskt då att kvinnor är otrogna om de är ihop med män som de egentligen bara lever med för att de ska slippa svälta och frysa ihjäl.
Nej. Forskning visar att kvinnor väljer olika män beroende på om de har ägglossnings eller inte. Förenklat kan man säga att när tjejer är kåta och redo att bli befruktade väljer de en macho, manlig man och när de ska handla dagligvaror på ICA väljer de en mer vardaglig man.
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Skulle tro att hanrejer är betydligt mer sällsynta hos t.ex. araber som har järnkoll på deras kärringars "heder" gentemot den "moderna" svenska "mannen" som låter hans hora till respektive gå ut och partaja med "tjejerna" titt som tätt och sover lika naivt och korkat betryggat när hon skickar sms:et - "Hej älskling, sover över hos kompisen, är lite för vimsig för att komma hem :*" - 02.30 på lördagsmorgonen.
Nej. Det här är ett vanligt missförstånd. Jag har varit med många kvinnor som då var otrogna mot sin pojkvän, fästman eller äkta man och vi knullade ofta på både luncher och eftermiddagar. Oftare än på sena kvällar eller nätter eller dylikt. Den vanligaste förklaringen är dock ”Jag går förbi gymmet på vägen hem”. Dels kan hon duscha utan att det är underligt och dels kan vi ses den dagen varje vecka utan frågor. ”Älskling det är onsdag, jag har yoga efter jobbet”, etc.
Citera
2022-05-07, 08:23
  #29
Medlem
Man kanske borde införa obligatoriska faderskapstest för alla som föds. Det är ju viktigt med ordning och reda.
Citera
2022-05-07, 08:32
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
3 kap:
Mål om fastställande av faderskap
[K3]5 § En talan om fastställande av faderskap väcks av barnet.

[S2]I fall som avses i 2 kap. 1 § förs barnets talan av socialnämnden. Har modern vårdnaden om barnet, får hon alltid föra barnets talan, även om hon inte har uppnått myndig ålder. En talan får vidare alltid föras av en särskilt förordnad vårdnadshavare eller en tillfällig vårdnadshavare för barnet. Lag (2021:528).
Och det tolkar du som att om mannen förnekar faderskapet så blir han tvungen att betala underhåll trots avsaknad av DNA-prov?

Och att ingen annan än modern får föra barnets talan?
Citera
2022-05-07, 08:34
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Mål om fastställande av faderskap
[K3]5 § En talan om fastställande av faderskap väcks av barnet.

[S2]I fall som avses i 2 kap. 1 § förs barnets talan av socialnämnden. Har modern vårdnaden om barnet, får hon alltid föra barnets talan, även om hon inte har uppnått myndig ålder. En talan får vidare alltid föras av en särskilt förordnad vårdnadshavare eller en tillfällig vårdnadshavare för barnet. Lag (2021:528).
Precis som jag sa, socialnämnden får föra barnets talan.
Citera
2022-05-07, 11:57
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag får kvinnor och har alltid fått kvinnor, bra och snygga kvinnor så är det med den saken och det samma gäller för en del vänner och vi är absolut ingenting att skryta om, hela och rena och ordning på torpet dock.
Framför allt män i position begriper inte hur det är möjligt att någon under dem får till det med godingar, dem äger första tjing på alla snygga kvinnor tror dom, lite så korkade trots allt och att kvinnor läser av sådant på nolltid.
Ur livet att att en företagare lackade ur på mig då kvinnorna kom till mig och inte till honom, -Vad fan ser de oss den där...VA?
Tja säg det...det man ej begriper det begriper man inte, jag höll tyst och lät det hela passera.
Yrkesstatus påverkar allt mindre nu när kvinnor är så mycket friare men helt klart att det ligger där men inte till den grad som du gör det gällande.
Ok nu förstår jag, du har missförstått vad statushierarkin är. Den handlar inte om vad du har för yrke (även om det spelar in).

Statushierarkin byggs upp av en hel del olika saker. Vissa saker kan vi påverka själva, andra är vi mer eller mindre födda med. Det är t.ex. bevisat att du om du är snickare (supersexigt för kvinnor i studier) har mycket lättare att hitta någon än en sjuksköterska. Du kan ju dock helt enkelt vara väldigt ful och sjuksköterskan kanske är supersnygg vilket gör att sjuksköterskan ligger högre upp i statushierarkin.

Mitt grundargument är att detta bara är två saker av tusentals som påverkar statushierarkin. En kvinna som har all säkerhet hon behöver kommer inte automatiskt börja ligga med de snyggaste männen eller bli polyamorösa, det är en myt som propageras i porr och bland porrskadade individer. Att vara snygg är bara en del av pusslet som bygger upp din plats i statushierarkin.

Min fru är ekonomiskt oberoende och hade inte lämnat eller "cuckat" mig för en yngre och snyggare man. Det är en myt att de flesta kvinnor är så ytliga.

Sen är det klart att om en singelkvinna bara är kåt en kväll på krogen så är utseende viktigare än många andra saker eftersom mannen (i alla fall innan man lär känna honom) bara är ett verktyg till orgasm och att ha lite kul.
Citera
2022-05-07, 15:55
  #33
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Ok nu förstår jag, du har missförstått vad statushierarkin är. Den handlar inte om vad du har för yrke (även om det spelar in).

Statushierarkin byggs upp av en hel del olika saker. Vissa saker kan vi påverka själva, andra är vi mer eller mindre födda med. Det är t.ex. bevisat att du om du är snickare (supersexigt för kvinnor i studier) har mycket lättare att hitta någon än en sjuksköterska. Du kan ju dock helt enkelt vara väldigt ful och sjuksköterskan kanske är supersnygg vilket gör att sjuksköterskan ligger högre upp i statushierarkin.

Mitt grundargument är att detta bara är två saker av tusentals som påverkar statushierarkin. En kvinna som har all säkerhet hon behöver kommer inte automatiskt börja ligga med de snyggaste männen eller bli polyamorösa, det är en myt som propageras i porr och bland porrskadade individer. Att vara snygg är bara en del av pusslet som bygger upp din plats i statushierarkin.

Min fru är ekonomiskt oberoende och hade inte lämnat eller "cuckat" mig för en yngre och snyggare man. Det är en myt att de flesta kvinnor är så ytliga.

Sen är det klart att om en singelkvinna bara är kåt en kväll på krogen så är utseende viktigare än många andra saker eftersom mannen (i alla fall innan man lär känna honom) bara är ett verktyg till orgasm och att ha lite kul.

Ja att jag gick efter den gängse föreställningen om hierarki men ser här att vi två står på samma plan.
Det är så som du skriver att det är en mängd faktorer som spelar in men att räknas dem verkligen in i den allmänna uppfattningen om status/hierarki?
Citera
2022-05-07, 16:04
  #34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Nej. Forskning visar att kvinnor väljer olika män beroende på om de har ägglossnings eller inte. Förenklat kan man säga att när tjejer är kåta och redo att bli befruktade väljer de en macho, manlig man och när de ska handla dagligvaror på ICA väljer de en mer vardaglig man.

Nej. Det här är ett vanligt missförstånd. Jag har varit med många kvinnor som då var otrogna mot sin pojkvän, fästman eller äkta man och vi knullade ofta på både luncher och eftermiddagar. Oftare än på sena kvällar eller nätter eller dylikt. Den vanligaste förklaringen är dock ”Jag går förbi gymmet på vägen hem”. Dels kan hon duscha utan att det är underligt och dels kan vi ses den dagen varje vecka utan frågor. ”Älskling det är onsdag, jag har yoga efter jobbet”, etc.

Här så håller jag med hela vägen.
Det är i vardagen som det sker och inte på kvällar och helger och att enligt mig så är kvinnor inte alls sjåpiga med komfort och omgivning, en del verkar gå igång på det enkla o mustiga.
Citera
2022-05-08, 01:32
  #35
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Whatever.
__________________
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-05-08 kl. 01:34.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback