Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Kolla om du har framgång med salva först som du stryker på området. Voltaren är en NSAID gel. Då slipper du behandla hela kroppen med piller som du sväljer. Borde vara betydligt skonsammare mot magen dessutom
Jag fick bort en envis inflammation i ryggslutet med Voltarengelen
" Voltaren gel 23,2 mg/g innehåller den aktiva substansen diklofenak som tillhör gruppen icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel (NSAID). Gelen behövs endast appliceras var 12:e timme och masseras in direkt där du har ont. Voltaren gel lindrar både smärtan och behandlar inflammationen. Voltaren gel används vid mild till måttlig smärta i samband med muskel- och ledvärk från t.ex. sportskador. Läs alltid bipacksedeln noga före användning."
Detta.
Hade också provat gel först. Hade själv en inflammation i ett knä på grund av en olycka och jag tyckte voltaren gel funkade bra, smorde en gång på morgonen och innan jag skulle lägga mig och sova, minns inte exakt hur många dagar för inflammationen la sig succesivt, på slutet smorde jag bara innan jag gick och la mig, men höll på i kanske 10-14 dagar. Fick testa gel som steg ett och om det inte gav effekt så sa läkaren att jag skulle käka en tablett ipren 500mg en gång om dagen (en tablett till vid behov dvs om jag fick ont) i 7 dagar till att börja med. Slapp tabletterna, vilket jag var glad för eftersom jag har känslig mage.
Om jag inte minns fel från den gången så ska man inte gå på NSAID-kur för länge, helst så låg dos som det är möjligt och under en begränsad tid, typ en vecka, max två veckor. Läkaren gaggade något om det i alla fall.