2022-05-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Kvinnan har alla möjligheter att välja om hon vill bli gravid eller inte innan hon blir gravid. Du kanske inte känner till det här, men preventivmedel gör så att man inte blir gravid. De har effektivitet på över 99%. Kvinnor som gör abort har alltså först bestämt att deras kropp ska bli gravid och sedan ändrade de sig. Då är det bättre att begränsa abort tills kvinnor lär sig hur man använder preventivmedel. När de lärt sig det så kan man ha fri abort. 99% av alla aborter gick att undvika. 1/4 av alla graviditeter leder till abort, det är ett problem.

Låt och säga att vi har 3 miljoner kvinnor som har regelbundet sex med preventivmedel, då kan man räkna med att det blir 30 000 oönskade graviditeter, om oddsen är 1%. Och detta är per år, eftersom ett preventivmedels effektivitet alltid anges per år.

Här kan du se statistik på hur säkra preventivmedel är, både i en drömvärld och i praktiken där det är mänskligt att göra misstag. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-sa-sakra-ar-preventivmedlen
Citera
2022-05-05, 18:42
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Att man avslutar ett inlägg med "Hur ser det ut juridiskt alltså?" medför inte att trådstarten plötsligt passar i juridik, vi pröva med feminism istället.

Juridik --> Feminism
/Moderator
Citera
2022-05-05, 19:20
Medlem
george-nadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Dessutom tycker jag om kvinnor som vill vara spermapåsar. Det betyder att jag får fylla dessa påsar och eftersom jag är en heterosexuell man så gillar jag det. Vet inte vad du gillar göra men knulla kvinnor kan det inte vara i alla fall.
Skiter i vad det står i Bibeln.

Visst är det skönt att knulla kvinnor, men till skillnad från dig tycker jag inte om halkkörning.
Citera
2022-05-05, 19:21
Medlem
Så mycket okunskap bland svennar, som vanligt. Den högsta domstolen i usa förbjuder inte abort, de ger tillbaka makten till folket så att de själva bestämmer i delstaterna. Ni svennar är så vana att bli basade över att ni inte fattar detta.
Citera
2022-05-05, 19:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Det som kommer att hända är att kvinnor som har råd kommer att genomgå abort ändå. (Troligen mest inom den vita och/eller högre utbildade befolkningen)

Medans fattiga kvinnor kommer att föda. (Troligen till större andel inom den svarta och latinamerikanska befolkningen)

Resultat: USA går mot att förvandlas till ett shit-hole country ännu mer än USA redan är idag.

Osäkra aborter där kvinnan skadas/får men för livet, i värsta fall avlider - kommer öka.

Men för många amerikaner är religionen/moralen viktigare än mänskligt liv. Många amerikaner verkar sakna medlidande och inlevelseförmåga. De verkar inte heller kunna tänka längre än näsan räcker.

Otroligt korkad inställning detta.

Det enda man kan hoppas på är ju att de vaknar upp när USA är som Brasilien.
Citera
2022-05-05, 20:09
Medlem
När det gäller vänstern och abortfrågan är deras argumentation än mer hjärndöd än normalt.
Personligen är jag inte för att förbjuda abort, då det rent praktiskt skulle innebära mer skräpmänniskor(det är bara att läsa vilka som främst drar nytta av abort), men jag kan inte förstå att någon kan förneka att du tar ett liv genom abort. Det är hela poängen med ingreppet. "Ett foster är inte en människa". Ok? var går gränsen då? 20 veckor? 25? 40?. Sverige har de facto mycket mer restriktiv abortlagstiftning än flera delstater i USA, Mississippilagen ville begränsa aborter till innan vecka 15, vi har i princip vecka 18 i Sverige, vi måste vara rejält konservativa i Sverige...

Om ni alla abortförespråkare i alla fall kunde vara ärliga med vad man faktiskt gör, tar ett liv, så skulle jag har mycket mer respekt för er.
Sedan är just Roe vs. Wade ett rent påhitt, lagstifta på riktigt om aborträtten istället, vilket nu kommer hända som sig bör i delstaterna.
Citera
2022-05-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Vet du vad preventivmedel betyder?
Preventativ = förebyggande
Att förebygga en graviditet är alltså detsamma som att döda ett barn? Hur går detta ihop?

Kan vara bra att lära sig vad ord betyder om man ska försöka sig på en argumentation.
Och du tycker att din argumentation är briljant? Pucko.
Citera
2022-05-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det som kommer att hända är att kvinnor som har råd kommer att genomgå abort ändå. (Troligen mest inom den vita och/eller högre utbildade befolkningen)

Medans fattiga kvinnor kommer att föda. (Troligen till större andel inom den svarta och latinamerikanska befolkningen)

Resultat: USA går mot att förvandlas till ett shit-hole country ännu mer än USA redan är idag.

Osäkra aborter där kvinnan skadas/får men för livet, i värsta fall avlider - kommer öka.

Men för många amerikaner är religionen/moralen viktigare än mänskligt liv. Många amerikaner verkar sakna medlidande och inlevelseförmåga. De verkar inte heller kunna tänka längre än näsan räcker.

Otroligt korkad inställning detta.

Det enda man kan hoppas på är ju att de vaknar upp när USA är som Brasilien.

Moralen viktigare än mänskligt liv? Det är just mänskligt liv det handlar om? Det är ett liv, det kommer utvecklas till en människa, varför försöka låtsas som något annat? Var istället ärlig med att ni är ok med att ta ett liv, stå för det.

Med dagens teknik har 21 veckors bebisar överlevt, i framtiden kanske den siffran är 15 veckor? Om man som vissa i USA vill gå efter viability, är man ute på jävligt hal is med tanke på dagens teknik.
Citera
2022-05-05, 20:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Det är redan problem i delar av USA är det är långt till sjukhus som utför aborter (plus att det kostar en hel del om man inte har försäkrad) samt att planned parenthood och liknande organisationer blir terroriserade av pro-lifers samt ligger för långt borta för den fattigare delen av befolkningen. De delstater som förespråkar mest restriktivitet är också de med undermålig sexualundervisning och tillgång till preventivmedel. Liksom lycka till med att ha sexualundervisning som enbart består i "abstinence" när det gäller ungdomar. Kristen fundamentalism har alltför mycket inverkan.
Citera
2022-05-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enblandandra
Abort kan aldrig vara ett preventivmedel per definition.
Väldigt vad ni inte vill diskutera sakfrågan utan håller på med hårklyverier. Kan vi vara överens om att preventivmedel och abort har den gemensamma nämnaren att barn ej föds? På det viset ÄR abort ett preventivmedel i och med att det förhindrar födseln av något som utan aborten skulle ha fötts. Så per definition my ass. Ta dig i dalen.
Citera
2022-05-05, 20:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweZionist
När det gäller vänstern och abortfrågan är deras argumentation än mer hjärndöd än normalt.
Personligen är jag inte för att förbjuda abort, då det rent praktiskt skulle innebära mer skräpmänniskor(det är bara att läsa vilka som främst drar nytta av abort), men jag kan inte förstå att någon kan förneka att du tar ett liv genom abort. Det är hela poängen med ingreppet. "Ett foster är inte en människa". Ok? var går gränsen då? 20 veckor? 25? 40?. Sverige har de facto mycket mer restriktiv abortlagstiftning än flera delstater i USA, Mississippilagen ville begränsa aborter till innan vecka 15, vi har i princip vecka 18 i Sverige, vi måste vara rejält konservativa i Sverige...

Om ni alla abortförespråkare i alla fall kunde vara ärliga med vad man faktiskt gör, tar ett liv, så skulle jag har mycket mer respekt för er.
Sedan är just Roe vs. Wade ett rent påhitt, lagstifta på riktigt om aborträtten istället, vilket nu kommer hända som sig bör i delstaterna.

Jag är 100% abortförespråkare, tycker svensk abortlagstiftning som den ser ut i dagsläget är mer eller mindre perfekt. De flesta aborter utförs mellan vecka 9-12.

Och visst är det liv som aborteras. För mig är dock människors liv viktigare. Jag tycker till och med att djurs liv är viktigare (än ett foster).

På det stora hela är abort en icke fråga för mig. Kvinnor har genom hela människans historia genomgått/orsakat aborter. Idag kan vi utföra säkra och trygga aborter. Så för mig är det självklart att detta ska erbjudas kvinnor, inom vissa gränser. Alternativet att kvinnor drabbas av skador/men för livet/avlider är totalt onödigt i dagsläget.
Citera
2022-05-05, 20:21
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
USA har många som anser att det inte är ok att mörda barn, säga vad man vill om det men det ligger något i det.
-
Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in