2022-05-04, 10:41
Medlem
boqpods avatar
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson hotar att bojkotta politikerveckan Järvaveckan. Troligtvis som ett svar på Kakan Hermanssons inflytande över Ellegalan där Ebba Busch nekades inträde.
Evenemangslänk

Åkesson skriver på Facebook:
“Jag kommer i dag att meddela arrangörerna att jag inte avser närvara och hålla tal på årets Järvaveckan, vilket tidigare planerats, om denna person på något sätt är en del av deras evenemang.”

Är det ett strategiskt bra beslut från Åkesson?
Skapar detta en debatt om ”kända” människors inflytande över vår inrikespolitik eller får han bara mindre tid att framföra sina argument för SD?
Senast redigerad av boqpod 2022-05-04 kl. 10:48.
Citera
2022-05-04, 10:50
Medlem
Ett dåligt beslut av honom. Den enda effekten blir att det blir en röst som saknas på Järvaveckan. Det är inte ofta politiker får tala utan att bli avbrutna av den som intervjuar. Allt kan inte sägas med korta snärtiga repliker.
Ellegalan! Vem bryr sig om den förutom de som fick denna exklusiva inbjudan. Inte många av oss vanliga människor, vi som röstar, vi som vill höra vad de har att säga när de får prata till punkt. Han borde ompröva sitt beslut.
Citera
2022-05-04, 10:52
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson hotar att bojkotta politikerveckan Järvaveckan.

Kommer säkert resultera i glada hejarop från SDs kärnväljare, men likväl ett tramsigt beslut.
Citera
2022-05-04, 10:55
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ett dåligt beslut av honom. Den enda effekten blir att det blir en röst som saknas på Järvaveckan. Det är inte ofta politiker får tala utan att bli avbrutna av den som intervjuar. Allt kan inte sägas med korta snärtiga repliker.
Ellegalan! Vem bryr sig om den förutom de som fick denna exklusiva inbjudan. Inte många av oss vanliga människor, vi som röstar, vi som vill höra vad de har att säga när de får prata till punkt. Han borde ompröva sitt beslut.

Att man som offentlig person eller politiker för den delen inte kan ha eller utrycka en åsikt som går emot någon annans utan att bli portad från evenemang, galor eller vad det nu må vara tycker jag är problematiskt.
Men måste få ha åsikter som svider för någon annan, det måste gå att prata och debattera oavsett åsikt.
Kanske är det här ett sätt för Jinmie att starta den typen av debatt?
Citera
2022-05-04, 10:56
Medlem
Citat:
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson hotar att bojkotta politikerveckan Järvaveckan. Troligtvis som ett svar på Kakan Hermanssons inflytande över Ellegalan där Ebba Busch nekades inträde.
Evenemangslänk

“Jag kommer i dag att meddela arrangörerna att jag inte avser närvara och hålla tal på årets Järvaveckan, vilket tidigare planerats, om denna person på något sätt är en del av deras evenemang.”

Skapar detta en debatt om ”kända” människors inflytande över vår inrikespolitik eller får han bara mindre tid att framföra sina argument för SD?
Bra strategi vet jag inte om det är både och kanske, men personligen tycker jag det är bra och hade tyckt det oavsett vilken politiker som sagt detta. Det är dags att sätta ned foten mot självupptagna människor som kakan som går och inbillar sig att de är större och viktigare än de är.
Sen kan det tyckas vara löjlig sandlådenivå du får inte leka här med den och den osv, men så har ju vår riksdag varit ett vuxendagis länge nu.
Senast redigerad av clanton 2022-05-04 kl. 10:59.
Citera
2022-05-04, 10:58
Medlem
Betyder inte ett dugg skulle jag tro. Järvaveckan är ett misslyckat försök att skapa en almedalsvecka ute i förorten. Den mediala genomslagskraft för denna vecka är som en gäspning. Det är mer ett tillfälle för folk ute i orten att få vädra sitt missnöje, debatterna som jag har sett under tidagare evenemang har varit intetsägande och otroligt enkelriktade. Kakan har varit moderator förr och hon var en katastrof, hon kan inte hålla sig neutral.
Citera
2022-05-04, 10:59
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Evenemangslänk

Det här känns som en barnsligt försvar av nån man är kär i.

Jimmie + ebba = sant
Citera
2022-05-04, 11:00
Ett dåligt beslut som kommer att användas mot Åkesson. Vill man inte ha SD-närvaro på ett evenemang? Bjud in Kakan Hermansson. Vilket även kommer att ske, för att jävlas med Åkesson.

Jag förstår att han vill försvara sin nya flickvän men sättet han gör det på är ogenomtänkt.
Citera
2022-05-04, 11:02
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Bra strategi vet jag inte om det är både och kanske, men personligen tycker jag det är bra och hade tyckt det oavsett vilken politiker som sagt detta. Det är dags att sätta ned foten mot självupptagna människor som kakan som går och inbillar sig att de är större och viktigare än de är.

Du är inne lite på samma spår som svaret jag skrev ovan.
Det är oerhört märkligt att man som folkvald politiker inte får tycka saker som anses ”fel”.
Om folket - väljarna - tycker att politikern i fråga gjort bort sig eller står för en dålig politik så kommer det ge utslag vis kommande riksdagsval.
Det är väl så vårt politiska system borde fungera?
Det är oerhört tydligt att vissa personer inte kan vara neutrala i partiledardebatter osv, det tycker jag är ett verkligt problem.
Citera
2022-05-04, 11:03
Medlem
Ett alldeles utmärkt beslut. Det är hög tid att markera mot dessa riggade samtal där arrangörerna har en politisk agenda.

Ebba Busch borde givetvis haka på.
Citera
2022-05-04, 11:04
Medlem
Lite tramsigt men inte helt oväntat. SD lär varken vinna eller förlora på att han inte är med på Järvaveckan, han lär inte få många röster på Järva.
Citera
2022-05-04, 11:05
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ett alldeles utmärkt beslut. Det är hög tid att markera mot dessa riggade samtal där arrangörerna har en politisk agenda.

Ebba Busch borde givetvis haka på.

Där har du något.
Problemet är väl att KD måste fiska så mycket de kan. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in