2022-05-03, 15:25
Medlem
https://www.hemhyra.se/nyheter/gunil...ss-overdrivet/
Katten "Sotis" avföring har gjort Karl-Everts och Gunillas lägenhet till en sanitär olägenhet.
Det anser Åkabs kommunfastigheter och säger upp dem från kontraktet i Fengersfors.
”Överdrivet”, säger Karl-Evert, som gärna hade bott kvar.

Åkab: https://www.amalskommunfastigheter.se
- Paret flyttade in för snart ett år sedan. Men nu har Åkab sagt upp kontraktet.
De menar att paret har vanvårdat sin lägenhet så allvarligt att de inte kan bo kvar.

Doft av ammoniak ..
- Även när Hem & Hyra kommer till lägenheten luktar det starkt av katturin.

Saneringskostnad runt 100 000 kronor
En sak som oroar Karl-Evert och Gunilla är flyttnotan som troligen kommer från Åkab så småningom. I hyresnämndshandlingarna står det att bolaget”, inte vet vad som väntar under linoleummattorna som ligger i sovrummen och hallen, eller vad som finns under parketten i vardagsrummet. Kostnaderna för att sanera kommer inte understiga 100 000 kr”.
– Det är klart att det är oroligt. Några såna summor klarar vi inte av att betala, säger Karl-Evert Larsson.
"Senast den sista juli ska de ha lämnat lägenheten. Flytten kommer att gå till grannkommunen
Mellerud där paret har fått en lägenhet hos det kommunala bostadsbolaget Mellbo.
– Dit får vi ta med oss Sotis. Bara vi följer instruktionerna. Hon får inte springa runt som en vildkatt
i huset. Men det är ju inget problem, för Sotis har alltid varit en innekatt, säger Karl-Evert"

Tycker nog att paret får nog skylla sig själva, finns kattlådor som fungerar bra.

Men 100 lax i saneringskostnad, hur kommer detta att sluta?
Senast redigerad av SKIL 2022-05-03 kl. 15:45. Anledning: justering rubrik
Citera
2022-05-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Fy fan vad äckliga en del är.

Kattpiss är ingen lek .. mår illa redan
Citera
2022-05-03, 15:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är väl helt rätt att avhysa familjen och även skicka räkning till dem för sanering och renovering.
Samtidigt undrar man när invandrarna mer eller mindre kan förstöra en lägenhet med mögel, fuktskador, trasiga väggar och golv och de får inga böter eller annat när de flyttar ut. Jävligt konstigt.
Ofta betalar de inte ens hyra från egna pengar utan det kommer från mig och ni andra skattebetalare.
Citera
2022-05-03, 15:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Kattpiss är ingen lek .. mår illa redan

Verkligen. Och bryr man sig om katten så har man en välskött låda. Går inte katten på lådan trots optimal placering och att du sköter den så är det något fel på katten och då skall den avlivas alternativt ges till nån bondgård eller nåt där den får leva ute.

Finns inga ursäkter för dessa två.
Citera
2022-05-03, 15:52
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Men det är ju inget problem, för Sotis har alltid varit en innekatt, säger Karl-Evert"

Ja, det är väl det som är problemet...

Fan vilka jävla smutsmänniskor som på bara ett år lyckats förstöra en lägenhet till den graden. Skulle inte förvåna mig om det går på mer än 100 lax om man måste bila upp alla golven. Är väl inget som drabbar detta skräp då man antagligen är livslånga socialbidragstagare, förtidspensionerade eller långtidssjukskrivna så skattebetalarna får stå för den notan och nästa.
Citera
2022-05-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Verkligen. Och bryr man sig om katten så har man en välskött låda. Går inte katten på lådan trots optimal placering och att du sköter den så är det något fel på katten och då skall den avlivas alternativt ges till nån bondgård eller nåt där den får leva ute.

Finns inga ursäkter för dessa två.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja, det är väl det som är problemet...

Fan vilka jävla smutsmänniskor som på bara ett år lyckats förstöra en lägenhet till den graden. Skulle inte förvåna mig om det går på mer än 100 lax om man måste bila upp alla golven. Är väl inget som drabbar detta skräp då man antagligen är livslånga socialbidragstagare, förtidspensionerade eller långtidssjukskrivna så skattebetalarna får stå för den notan och nästa.

Men det blir säkert "Hårda bud i Mellerud" Bostadsbolaget där har ju hela historiken ..
Citera
2022-05-03, 16:09
Medlem
Kommer bli så mycket bättre på nästa ställe,Sotis har varit lite orolig av sig?
Citera
2022-05-03, 16:12
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Men det blir säkert "Hårda bud i Mellerud" Bostadsbolaget där har ju hela historiken ..

Nu är jag visserligen en kattmänniska men blir så jävla förbannad på folk som inte kan ta hand om sina katter. Det är verkligen inte svårt.

Till och med när jag var yngre och nerknarkad 24/7 så kunde jag sköta en kattlåda, lägga upp mat och fixa en klösbräda. Det är fan inte svårt.

Knappast så att katten trivs i en nerpissad lägenhet heller.
Citera
2022-05-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu är jag visserligen en kattmänniska men blir så jävla förbannad på folk som inte kan ta hand om sina katter. Det är verkligen inte svårt.

Till och med när jag var yngre och nerknarkad 24/7 så kunde jag sköta en kattlåda, lägga upp mat och fixa en klösbräda. Det är fan inte svårt.

Knappast så att katten trivs i en nerpissad lägenhet heller.

Helt rätt ..

Katter är ju renliga varelser, detta par ska inte ha katt, de verka inte bry sig ..
Citera
2022-05-03, 17:05
Avstängd
Ja bra. Så kan vi inte ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här