2022-05-03, 23:08
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
FBK kör med raka rör genom hela matchen, ärligt spel utan en massa fula tacklingar. Stort hjärta och hårt arbete! Tycker dock att en avgörande 7e match ska spelas på neutral mark. Förstår verkligen inte varför norrbottningarna ska få den fördelen

Nej det tycker du inte. Du anser självklart att Luleå ska ha hemmaplansfördel.
2022-05-03, 23:12
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du har då aldrig satt din fot i Sundsvall om det är din bild utav staden...

staden mellan de två bergen som ligger i en dalgång har också ditt speciella "subarktiskta klimat"
Jodå, det har jag. Visst är det en helt ok stad, men dialekten är ur norrländska mått direkt skamlig (nasalt, arrogant huvudstadssvammel) och att de faktiskt kan få lite snö emellanåt är ingenting som gör att staden kan kalla sig norrländsk. Sundsvall är Sveriges geografiska mittpunkt. Det finns inget "norr" med att vara mitt i centrum. Så blir geografin och kunskaperna när man låter stockholmare bestämma och det är ingen gliring, det är en faktisk realitet.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2022-05-03 kl. 23:19.
2022-05-03, 23:14
Medlem
Citat:
Grundserien är oväsentlig. Nu är det finalspel och då ska det minsann vara rättvist. Å andra sidan är jag övertygad om att vargarna från Värmland hade kört över lappjävlarna rejält om så vore fallet att matchen spelades på neutral mark.
Nu ligger dock inte Luleå i Lappland.
2022-05-03, 23:21
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nu ligger dock inte Luleå i Lappland.
Nu tror merparten av trådpostarna att Umeå är ungefär så långt upp i Sverige man kan komma, du får ha lite överseende med deras enorma brister i geografiska och kulturella kunskaper. Om de råkar inse det är 8 timmars bilfärd kvar från Umeå till Kiruna så ser de ut som fågelholkar.
2022-05-03, 23:50
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Nu tror merparten av trådpostarna att Umeå är ungefär så långt upp i Sverige man kan komma, du får ha lite överseende med deras enorma brister i geografiska och kulturella kunskaper. Om de råkar inse det är 8 timmars bilfärd kvar från Umeå till Kiruna så ser de ut som fågelholkar.

Avstånd är irrelevant när man inte bryr sig.
2022-05-04, 01:00
Medlem
xcoms avatar
Citat:
FBK kör med raka rör genom hela matchen, ärligt spel utan en massa fula tacklingar. Stort hjärta och hårt arbete! Tycker dock att en avgörande 7e match ska spelas på neutral mark. Förstår verkligen inte varför norrbottningarna ska få den fördelen

Ett av dom mera pinsamma, och korkade inlägget jag läst i hockeydelen på FB
2022-05-04, 05:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jodå, det har jag. Visst är det en helt ok stad, men dialekten är ur norrländska mått direkt skamlig (nasalt, arrogant huvudstadssvammel) och att de faktiskt kan få lite snö emellanåt är ingenting som gör att staden kan kalla sig norrländsk. Sundsvall är Sveriges geografiska mittpunkt. Det finns inget "norr" med att vara mitt i centrum. Så blir geografin och kunskaperna när man låter stockholmare bestämma och det är ingen gliring, det är en faktisk realitet.

Intressant då Sundsvall tillhör det egentliga Norrland... sen om du kunnat din historia så hade du vetat att det främst är värmläningar som flyttat hit och haft störst utveckling på vår dialekt.
2022-05-04, 05:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju tvärtom så att du verkar inte veta att det heter Norrbotten och drar till med något som täcker 60 % av landet. Luleå från Norrbotten och Sverige. Färjestad från Svealand samt Frölunda och Rögle från Götaland.

Götaland är utslaget. Nu står det mellan Svealand och Norrbotten.

Som sagt du är en lätt kränkt besserwisser.
2022-05-04, 07:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Grundserien är oväsentlig. Nu är det finalspel och då ska det minsann vara rättvist. Å andra sidan är jag övertygad om att vargarna från Värmland hade kört över lappjävlarna rejält om så vore fallet att matchen spelades på neutral mark.

Stenhård granit från Norr kommer köra över dessa sola i karlstad pajasarna. Det är skyddsjakt på vargar just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in