2022-05-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Köp lättare grejer som tar mindra plats , du kan roa dig sen me friöuftsliv som hobby istället

https://www.biltema.se/fritid/friluf...-kw-2000046768

https://www.biltema.se/fritid/friluf...tor-2000035726

Finns ett mindre med två kärl som är bra vid friluftsliv , det större är roligare för dig som skall ha hemlig bas 😄

Räkna med en 450gramstub i veckan om du skall koka ris o potatis.

Försök även köpa en stor pressenening av lättvikstyp på 7×5m nått o rep så du kan spänna upp ovanför tält o lägerplats.

Tar bort solljus o regn , bra komforthöjare o torrt runt om om det blir pissig sommar

Det med pressningen låter bra så de ska jag köra på. När det kommer till mat att äta. I och med man inte kan köpa massa mat per handling då värmen gör de mesta maten oätbar så jag tänker mig maträtter såsom, Skivad stekt bacon i pasta med matlagningsgrädde i så de blir som en god bacon stuvning, sen kommer det bli mycket spaghetti med Findus färdiga köttfärssås på burk, ravioli, mycket burkmat och ibland kan man köpa en oxfilé och grilla och äta om man vill lyxa till det.

Kollade affärerna idag och hittade en vattendunk som rymmer 15-20l eller vad det var plus dom sålde camping duschmunstycke och slang men de kan man göra en egen med en petflaska, kniv och hål i botten.

Ge gärna fler tips alla flashbackare!
Citera
2022-05-03, 13:02
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Det med pressningen låter bra så de ska jag köra på. När det kommer till mat att äta. I och med man inte kan köpa massa mat per handling då värmen gör de mesta maten oätbar så jag tänker mig maträtter såsom, Skivad stekt bacon i pasta med matlagningsgrädde i så de blir som en god bacon stuvning, sen kommer det bli mycket spaghetti med Findus färdiga köttfärssås på burk, ravioli, mycket burkmat och ibland kan man köpa en oxfilé och grilla och äta om man vill lyxa till det.

Kollade affärerna idag och hittade en vattendunk som rymmer 15-20l eller vad det var plus dom sålde camping duschmunstycke och slang men de kan man göra en egen med en petflaska, kniv och hål i botten.

Ge gärna fler tips alla flashbackare!

Har du hittat någon bra solcellsladdare till mobilen?

Hur tar du dig fram? Hittat någon billig scooter på Blocket eller ihopfällbar cykel?
Citera
2022-05-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Har du hittat någon bra solcellsladdare till mobilen?
Hur tar du dig fram? Hittat någon billig scooter på Blocket eller ihopfällbar cykel?

Vad kostar en sådan solcellsladdare?

I GBG åker man kollektivtrafiken i stort sett ”gratis”.
Citera
2022-05-04, 11:46
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Man hänvisar alltid till kyrkor men hur är det med synagogor och moskéer?!

Det har jag ingen erfarenhet av så jag vet faktiskt inte.
Citera
2022-05-04, 14:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Vad kostar en sådan solcellsladdare?

I GBG åker man kollektivtrafiken i stort sett ”gratis”.

jo jag vet men jag tänkte om du bor i tält lite avsides och du snabbt ville vara lite rörlig. Att en el-scooter kan vara bra.
Citera
2022-05-04, 14:55
Medlem
Galdars avatar
Ett tips för att fördriva tiden när du inte jobbar , gå till olika bibliotek och läs olika böcker , de finns också datorer så du kan surfa , omgivningen är rätt chill på bibliotek , lugnt och fint . Detta kostar heller inget.

Gymma , basta , bada och fiska i sjöar och bibliotek är ju inte helt fel livsstil , fixa även en billig cykel , nästan alla hemlösa cyklar för att ta sig fram .
Citera
2022-05-05, 17:55
Medlem
Här kommer ett udda förslag som kan ge dig gratis mat om det fortfarande fungerar:

Låna eller köp en militäruniform och gå och käka på ditt närmaste militärregemente.

När jag gjorde lumpen så fanns det varje fall aldrig några kontroller när man gick till matsalen och åt frukost och lunch. Det var inte heller någon ID-kontroll av personer som gick in genom grindarna i m90-uniform. Det kan säkert vara striktare idag men det kan vara värt att kolla upp om du kan ta dig in där.

När vi muckade fick vi behålla våra namnbrickor som vi bar på uniformen så om du inte har gjort lumpen så känner du säkert någon som kan låna ut sin gamla bricka. Eftersom alla bär samma kläder så smälter du in i massan och på min tid var det inte heller ovanligt att det kom värnpliktiga och anställda från andra regementen och åt mat på vårt regemente. Ingen misstänkte någon och den allmänna inställningen i militären var bara: "Staten betalar".

Vi hade faktiskt också en fantastiskt bra mat på mitt regemente, mycket bättre än i plugget och åtminstone i klass med en genomsnittlig restuarang. Säkert kan dock maten vara sämre i dag då vi ju har bantat vårt försvar.
Citera
2022-05-18, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSekretess666
Dem har väl hotell i Göteborg? Där ingår gratis dusch, ibland frukost osv.
Hotell ligger ofta på uppåt en tusing natten, Mr. Sexy. Icke alla har råd.
Citera
2022-05-18, 22:18
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Vet inte om det är rätt jag postar nu annars får mod flytta tråden. Saken är att jag under två månader kommer va hemlös i Göteborg och då vill jag gärna ha tips på t.ex ställen med gratis mat, ställen där man kan duscha och tvätta sina kläder. Lever under dålig budget så helst gratis saker. Allmänna tips på hur man klarar sig som hemlös i Göteborg helt enkelt.
Köp ett gym kort på ett 24h gym, då har du dusch och toa för 300:-/månaden
Eventuellt lite sovplats också
Citera
2022-05-19, 15:25
Medlem
Dorniers avatar
Har man inte tillgång till annat boende så är en bil guld att ha. Jag har ofta sovit i bilen på diverse resor. Mycket bättre att sova i en låst bil än i nåt tält nånstans. Gott också att ha bilen att vara i dagtid och inte behöva ränna runt på gator och andra ställen hela tiden. Att bil-luffa är ofantligt mycket bättre än att tågluffa till exempel. Jag pratar om en vanlig personbil alltså, man behöver absolut inte ha nån jävla husbil.
Citera
2022-05-20, 18:21
Medlem
MisterSekretess666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Okej, du vinner: 497 kronor natten och då är där döfint: https://www.google.se/travel/hotels/...CQoFOgNTRUsaAA

However, 500 spänn natten landar på 15.500 pix i månaden, aka ohållbart i längden. Men jag erkänner, det fanns för 500 och där är riktigt jädra fint också.

Passa dig nu så du inte går för mycket offtopic och blir varnad o skit (moderatorerna är stenhårda). Då får jag lägga dig i en macka och äta dig till frukost, min herre! <3 Men jag gör det mjukt..
Köp rummet för en natt och kopiera kortet/nyckeln. Sen kan du smyga in på natten. Eller så sover man o lobbyn.
Citera
2022-05-23, 23:20
Medlem
MisterSekretess666s avatar
[quote=Vildblom|80344165]
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSekretess666
Really? Well äru rik fåru gärna dela med dig av dina knep o knåp, hörru. Kan behöva en sisådär 18 lax på kontot.

Synd du inte blir hemlös dock, annars hade jag kunnat utnyttja din situation och tvingat dig göra en massa nasty stuff. Nu får jag binda dig istället då. Eller du föredrar kedjor? Man får ju ändå visa lite respekt.

Vad mer kan man hitta på för att slipa gå som hemlös i Gbg tro? Tälta någonstans? Kände en som sov i parken på en bänk i brist på annat. Funkade bättre där än på stationen där han höll på att få plånkan
stulen dock. Funny how that works. Toaletten inne på Sahlgrenska?

Drick en flaska sprit innan kvällen så hamnar du på fyllecell, gratis boende. Kanske lite pissigt men det är varmt och du får en liten madrass som något fyllo säkerligen pissat på. Käk kan snuten också fixa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in