2022-05-02, 00:19
Medlem
Vet inte om det är rätt jag postar nu annars får mod flytta tråden. Saken är att jag under två månader kommer va hemlös i Göteborg och då vill jag gärna ha tips på t.ex ställen med gratis mat, ställen där man kan duscha och tvätta sina kläder. Lever under dålig budget så helst gratis saker. Allmänna tips på hur man klarar sig som hemlös i Göteborg helt enkelt.
Citera
2022-05-02, 00:29
Medlem
Kolla in https://solikyl.se/
Citera
2022-05-02, 00:31
Medlem
Emellies avatar
Kanske är ett lite vagt tips, men sök dig till kyrkor, gärna frikyrkor. De kan ibland erbjuda husrum och mat för hemlösa.
Citera
2022-05-02, 00:40
Medlem
Har du ingen vän alls i Göteborg? Sök dig till räddningsmissionen eller något liknande där får du i alla fall en säng och frukost. Finns ett par restauranger som serverar frukost till hemlösa vet ej hur det är med lunch.

Ser du ung ut kan du säkert smyga in på någon gymnasieskola och få gratis lunch och duscha i ett omklädningsrum.

Annars har de flesta universitet vilorum och dusch, du kan säkert sitta/sova där under dagen men inte övernatta.

Finns också dusch på centralstationen men tror det kostar.

Här finns mer info om matställen
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-05-02 kl. 00:56.
Citera
2022-05-02, 00:57
Medlem
knark-kungens avatar
Härbärgen i Göteborg

https://betelskeppet.se/

https://www.fralsningsarmen.se/Nylosegarden/

Finns det ingen plats är det nu sommar i Göteborg, fixa en hängmatta och spika upp mellan två träd, kostar inte många kronor.
Citera
2022-05-02, 01:10
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Härbärgen i Göteborg

https://betelskeppet.se/

https://www.fralsningsarmen.se/Nylosegarden/

Finns det ingen plats är det nu sommar i Göteborg, fixa en hängmatta och spika upp mellan två träd, kostar inte många kronor.
Är det inte bättre med tält undrar jag i mitt stilla sinne. Hängmatta skyddar inte mot insyn eller regn/oväder vilket tält gör desto bättre.
Citera
2022-05-02, 01:13
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Är det inte bättre med tält undrar jag i mitt stilla sinne. Hängmatta skyddar inte mot insyn eller regn/oväder vilket tält gör desto bättre.
Jag tänkte framförallt pga praktiska skäl, lätt att slå upp och plocka ner. Finns ju även ett mellanting, hängmatta med regnskydd/myggnät.
Citera
2022-05-02, 01:25
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vet inte om det är rätt jag postar nu annars får mod flytta tråden. Saken är att jag under två månader kommer va hemlös i Göteborg och då vill jag gärna ha tips på t.ex ställen med gratis mat, ställen där man kan duscha och tvätta sina kläder. Lever under dålig budget så helst gratis saker. Allmänna tips på hur man klarar sig som hemlös i Göteborg helt enkelt.

Måste du vara i Göteborg? Annars hade åtminstone jag åkt ut i skärgården och tältat, det är ju sommar. Då kan du både bada och tvätta i havet, och kanske också fiska.
Citera
2022-05-02, 02:29
Medlem
Har du råd med gymkort för 2-300 kr kan det vara värt, då har du både möjlighet att träna och duscha/basta alla dagar i veckan plus att du kan förvara eventuell packning i skåpen sålänge man inte har samma skåp hela tiden då de kan bryta upp dem till slut. Om du har råd att köpa en billig van kan man ju annars bo i den.
Senast redigerad av next-chapter 2022-05-02 kl. 02:31.
Citera
2022-05-02, 02:43
Medlem
Gymkort är helt klart ett hett tips för bostadslösa. Skåp för grejer, få en dusch och raka sig, och få träna bort lite stress. Där kan du ladda mobil, fixa gratis vatten, möjligtvis "tvätta" kläder i duschen.

Dumpsterdivea är någonting som bör kunna ge dig en hel del mat i dagens samhälle.

Hade rekommenderat att försöka söka jobb om du kan under tiden, så har du något att göra. Blir nog väldigt mycket tristess annars om du inte är van vid det.
Citera
2022-05-02, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Fitness 24/7 i två månader blir typ 500-750 kr då har du dusch toa å vatten fixat.
Om du inte bryr dig kan du sova där någgra timmar 02-05 också tills du får klagomål.
Inte gratis men med tanke på vad du får tillgång till så äre en bra deal för den hemlöse.
Citera
2022-05-02, 06:48
Medlem
De flesta kyrkor har sopplunch med fika. Ibland gratis och ibland till låg avgift. Duscha kan man göra på en golfbana, sjukhus tvätta av sig eller bensinmack. Vidare låtsas bo på en camping. Köp poletter för dusch och tvätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in