2006-06-24, 11:55
Medlem
Nadss avatar
Tjo på er.
Jag vill köpa fatöl i tyskland men jag vet inte var man ska vända sig. Bordershop och calles har inget, förutom 5 liters men jag vill ha större minst 30 liter.
Vet ni om någonstans i Tyskland man kan köpa 30 liters fat? (helst goda märken)
Citera
2006-06-24, 13:15
Medlem
Prova på ett getränkemarkt i tex rostock. där lär finnas sen hur priserna är det vet e fan.

http://www.schuck-getraenke-markt.de/ 30l 40€
Citera
2014-10-10, 15:02
Medlem
Mycket gott tyskt fatöl av högsta kvalitet kan köpas på 50-litersfat för ca 100 euro per fat i norra Tyskland. Firman heter Fehmarn Krone och finns i Burg auf Fehmarn, inte långt ifrån Calles och Aldi. Killarna på lagret hjälper dig med rätt kopplingar och annat tillbehör. De tar en pant på faten som ligger mellan 25-40 euro beroende på hur många fat du köper. Eftersom jag brygger öl själv brukar jag återanvända faten, skruva upp dem och fylla dem med mitt eget öl. Eller man kan sälja faten till andra hobbybryggare runt om i landet.
Deras Landbier och Festbier har blivit mina favoriter. Smakar mycket bättre än industriöl. Jag hittade Fehmarn Krone via Facebook, de har en del info på svenska där. Jag har även försökt på andra dryckesbutiker i Burg, men de är delvis rätt otrevliga eller alldeles för dyra. Dessutom säljer de bara 5-litersfat och det intresserar mig inte. Och jag ville inte heller direkt nöja mig med Oettinger-öl för halva priset, för det är ett riktigt blasköl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in