• 1
  • 2
2022-04-30, 17:52
Medlem
Ni som beställt detta hem, varför tar det så lång tid? Hur kom ni igång med detta? Tusen tack för svar, Vänligen Patrik
Citera
2022-04-30, 20:10
Medlem
Kan man köra IPTV direkt från datorn eller måste man ha Smart-tv för IPTV?

Någon kunnig på IPTV? Jag saknar Smart-tv. Har en TV från 2009-2010. Kan jag ladda ned appen via Mac-datorn och därifrån genom kabel använda IPTV på TV:n? Eller hur är det man måste använda IPTV?
Citera
2022-04-30, 20:14
Medlem
TheJackets avatar
Ja det kan du
Citera
2022-04-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Någon kunnig på IPTV? Jag saknar Smart-tv. Har en TV från 2009-2010. Kan jag ladda ned appen via Mac-datorn och därifrån genom kabel använda IPTV på TV:n? Eller hur är det man måste använda IPTV?

Har ingen koll på datorer till tv men det borde funka. Annars kan du köpa en liten smidig android box som du kopplar till tv, tanka hem lämplig tv app och köra igång.
Citera
2022-04-30, 22:16
Medlem
Citat:

Starta VLC
2. Klicka på Media
3. Öppna Nätverksström
4. kopiera in länken du fått från någon ip leverantör
5. Klicka på Spela upp
6. Klicka på Visa / Spellista för att se alla kanaler
Citera
2022-04-30, 22:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Sökte på iptv links och fick upp länkar med gratis streams. Någon som testat dessa gratislänkar och vet om det finns något bra?
Citera
2022-04-30, 23:02
Medlem
Jag har fått ner IPTV. Men får ej bort "get pro version" från bakgrunden.Hur gör jag?

Hur bär jag mig åt för att få bort denna jobbiga text i bakgrunden? Notera att alla kanaler är tillgängliga. Men detta finns med i bakgrunden hela tiden (Pro texten)

Jag har lösenord. Men vet inte var jag ska fylla i detta. Jag använder GSE Smart IPTV Lite.

Snälla någon, du som är tekniskt kunnig, hjälp en som har noll koll gällande detta!

Tusen tack, Henke
Citera
2022-04-30, 23:03
Medlem
Citat:

Tror att det behövs ett förtydligande här...

IPTV är ett kanalutbud från en operatör, t.ex. Allente (Viasat/CanalDigital), via ett stadsfibernät/enskild anslutning, i det fallet innehåller ofta boxen från din leverantör en kortläsare och du måste då ha ett unikt programkort i rätt box för att få tillgång till kanalutbudet. Vissa TV apparater kan ha en sådan "box" inbyggd.

Strömmad TV är när du tittar på kanaler/sändningar från t.ex. SVT, Netflix eller CMore över publikt internet, i det fallet fungerar en telefon, dator, Apple TV, Smart TV, osv.. lika bra (eller tom bättre) än boxen från din operatör.
Citera
2022-04-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Tror att det behövs ett förtydligande här...

IPTV är ett kanalutbud från en operatör, t.ex. Allente (Viasat/CanalDigital), via ett stadsfibernät/enskild anslutning, i det fallet innehåller ofta boxen från din leverantör en kortläsare och du måste då ha ett unikt programkort i rätt box för att få tillgång till kanalutbudet. Vissa TV apparater kan ha en sådan "box" inbyggd.

Strömmad TV är när du tittar på kanaler/sändningar från t.ex. SVT, Netflix eller CMore över publikt internet, i det fallet fungerar en telefon, dator, Apple TV, Smart TV, osv.. lika bra (eller tom bättre) än boxen från din operatör.

Tusen tack för förtydligande. Det är löst nu. Dock står det get pro version så fort jag startar kanalerna (Remote spellista) i appen GSE SMART IPTV LITE

Hur får jag bort denna jobbiga bakgrundstext? Tusen tack!

Vänligen/Hjälplös amatör
Citera
2022-04-30, 23:08
Medlem
Citat:
Hur bär jag mig åt för att få bort denna jobbiga text i bakgrunden? Notera att alla kanaler är tillgängliga. Men detta finns med i bakgrunden hela tiden (Pro texten)

Jag har lösenord. Men vet inte var jag ska fylla i detta. Jag använder GSE Smart IPTV Lite.

Snälla någon, du som är tekniskt kunnig, hjälp en som har noll koll gällande detta!

Tusen tack, Henke
Alltså programmet GSE Smart IPTV har inget med din IPTV leverantör och göra, det är en tredje parts app så att säga. Vill du bli av med watermarken så får du betala för PRO versionen.

Eller alternativet skaffa en annan app med mindre synlig text och sedan importera dina kanaler där.
Senast redigerad av Privated9992 2022-04-30 kl. 23:11.
Citera
2022-04-30, 23:10
Medlem
Citat:
Tusen tack för förtydligande. Det är löst nu. Dock står det get pro version så fort jag startar kanalerna (Remote spellista) i appen GSE SMART IPTV LITE

Hur får jag bort denna jobbiga bakgrundstext? Tusen tack!

Vänligen/Hjälplös amatör
Gav dig en förklaring i din nystartade tråd.
Citera
2022-04-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privated9992
Alltså programmet GSE Smart IPTV har inget med din IPTV leverantör och göra, det är en tredje parts app så att säga. Vill du bli av med watermarken så får du betala för PRO versionen.

Jahaja, jag måste använda mig av en annan IPTV app helt enkelt. Har du möjligtvis tips om en annan motsvarande gratisapp för uppspelning? Eller måste jag helt enkelt snällt betala för en IPTV app?

Gäller från App store (Mac)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in