Citat:
Ursprungligen postat av
Bangladesh
Kan absolut hålla med om att ditt tonfall är olämpligt. Ursäkten godtagen.
Svar av typen ”ja” och ”nej” utan att utveckla resonemanget kvalificerar sig för en chattkonversation. Jag har inte skrivit några sådana inlägg.
Kom ihåg att det är tillåtet att ha olika kunskapsnivåer i trådarna här på forumet. Om du kommer till en tråd om medicin eller språk kanske det är jag som är den med högre kunskap och får ta till mina pedagogiska färdigheter i samtalet med dig istället.
Förklara istället dalennätverkets inblandning i mordet på Einár samt vad kärnan av konflikten mellan dalennätverket och den kurdiska räven består i?
Klarar du int är att svara på det här inlägget utan att vara otrevlig föreslår jag att du tar en paus från forumet.
Einar är från Dalen, han blev uppbackad av gängen där. Mario Golzar, Thrife, Scar, greken osv. Men det skar sig pga olika anledningar. Som du kanske förstår så tjänade Einar extremt mycket pengar och detta var en nagel i ögat på gängen där som inte fick så stor del av kakan som de kanske ville ha.
Mario tillsammans med Vårbynätverket kidnappar Einar. Einar söker då uppbackning från Västerås bland annat (Maykil, Namo osv)
Det sägs att Einar låg bakom mordet på Havals bror. Han rappar om det i sina låtar. Haval är en utav de som såg till att Einar blev kidnappad. Haval är länkad till Dalennätverket via Mario.
Einar blir mördad och efter det så skjuts det vilt i Stockholm. Det sägs att det var Dumle FRÅN DP som goade Einar. Einar gjorde massor med låtar med 5iftyy (Bronätverket som är kopplade till Rawa Majid aka Kurdiska räven) samt 23 (Maynätverket, alltså Maykils nätverk som krigar mot Vårbynätverket).
Startskottet var när Dumle blev mördad 25 december 2022. Sedan dess brakar det lös. Thrifes anhöriga blir beskjutna, Grekens anhöriga blir beskjutna. Till och med Rami som gjort låtar med Thrife får sin bostad beskjuten. Det sprängs åt alla håll.
Greken går på Rawas anhöriga och i gengäld dödar Rawas anhängare hel hel drös med folk, bränner folk inne, dödar anhöriga osv.
Greken hämnas och spränger sönder 5iftyys anhörigas radhus så det liknar Bagdad. 15 åringar mördar andra 15 åringar.
Som du kanske märker är det hela komplext.