2023-05-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det har varit ett dagligt samtalsämne här på Flashback i ett halvår.

Ok. Jag hänger inte riktigt med. Läste på Aftonbladet eller expressen att det var någon kille som kallas för greken som är efterlyst.

Var greken inblandad i mordet på Einár?
Citera
2023-05-02, 20:59
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Jag hänger inte riktigt med. Läste på Aftonbladet eller expressen att det var någon kille som kallas för greken som är efterlyst.

Var greken inblandad i mordet på Einár?

Vad är det du inte hänger med på?
Har du läst på flashback eller i någon dagstidning innan idag så måste du ju hört talas om Greken och Kurdiska räven liksom.

Jag har ingen aning om han är inblandad. Men det sägs ju vara Scar som är skytten och som är nära vän med Greken.
Citera
2023-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Vad är det du inte hänger med på?
Har du läst på flashback eller i någon dagstidning innan idag så måste du ju hört talas om Greken och Kurdiska räven liksom.

Jag har ingen aning om han är inblandad. Men det sägs ju vara Scar som är skytten och som är nära vän med Greken.

Jag hade aldrig hört talas om greken innan för några timmar sedan då jag läste om honom i tidningen.

Vem är scar? Är han också med i dalennätverket?
Citera
2023-05-02, 21:05
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Jag hade aldrig hört talas om greken innan för några timmar sedan då jag läste om honom i tidningen.

Vem är scar? Är han också med i dalennätverket?

Ok jag antar att du inte har hängt i denna delen av Flashback så mycket.

Detta är scar
https://www.instagram.com/scar.121/?hl=en

Här kan du läsa lite
https://blog.zaramis.se/2022/04/03/m...-annat-arende/
Citera
2023-05-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ok jag antar att du inte har hängt i denna delen av Flashback så mycket.

Detta är scar
https://www.instagram.com/scar.121/?hl=en

Här kan du läsa lite
https://blog.zaramis.se/2022/04/03/m...-annat-arende/

Ok. Scar är alltså någon slags torped med koppling till dalennätverket som troligtvis mördat minst 2 personer varav den ena är Einár. Men sannolikt mördat ännu fler.

Vad är dalennätverkets huvudsakliga inkomstkälla?

Hur många personer är medlemmar i dalennätverket?

Hur blir man medlem i dalennätverket?

Hur länge har Scar varit medlem i dalennätverket?

Hur länge har greken varit medlem respektive ledare för dalennätverket?
Citera
2023-05-02, 21:17
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ok. Scar är alltså någon slags torped med koppling till dalennätverket som troligtvis mördat minst 2 personer varav den ena är Einár. Men sannolikt mördat ännu fler.

Narkotika försäljning som alla andra kriminella nätverk.

54

Man ansöker via Bank-ID på www.DalenNatverket.org

12 år och 4 månader

3 år och 9 dagar
Citera
2023-05-02, 21:20
Medlem
Citat:

Narkotika försäljning som alla andra kriminella nätverk.

54

Man ansöker via Bank-ID på www.DalenNatverket.org

12 år och 4 månader

3 år och 9 dagar

Misstänker att svaret om narkotikaförsäljning är det enda svaret som var genuint. Det övriga var förmodligen bara trams.

Vad för narkotika säljer dalennätverket?
Citera
2023-05-02, 21:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Misstänker att svaret om narkotikaförsäljning är det enda svaret som var genuint. Det övriga var förmodligen bara trams.

Vad för narkotika säljer dalennätverket?

All narkotika som genererar pengar.
Är du på riktigt intresserad så kan du googla lite, vi sitter inte inne på svar på dina frågor om hur fan man blir medlem i ett kriminellt nätverk. Man växer upp i orten och börjar beckna. Man hamnar i konflikter och poff så uppstår ett nätverk.

Här har du lite du kan sök på innan du ställer mer frågor:

Victor Miah Dalennätverket Flashback
Rawlager Encro
Mario Golzar
EfficientBonzai encro

Du kommer hitta saker att läsa i dagar.
Citera
2023-05-02, 21:39
Medlem
Citat:
All narkotika som genererar pengar.
Är du på riktigt intresserad så kan du googla lite, vi sitter inte inne på svar på dina frågor om hur fan man blir medlem i ett kriminellt nätverk. Man växer upp i orten och börjar beckna. Man hamnar i konflikter och poff så uppstår ett nätverk.

Här har du lite du kan sök på innan du ställer mer frågor:

Victor Miah Dalennätverket Flashback
Rawlager Encro
Mario Golzar
EfficientBonzai encro

Du kommer hitta saker att läsa i dagar.

Ok. Ska läsa om de personerna.

Kommer det ske några hämndaktioner för mordet på Einár?
Citera
2023-05-03, 06:07
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ok. Ska läsa om de personerna.

Kommer det ske några hämndaktioner för mordet på Einár?

Vet inte om du driver nu eller om du legat under en sten senaste halvåret. Vill inte verka otrevlig men just nu känns det som att du dummar dig med frågorna..

Har du på riktigt levt som en munk i ett kloster i Chang Mai så Googla "hämnden efter Einar" eller liknande..
Citera
2023-05-03, 13:49
Medlem
Citat:
Vet inte om du driver nu eller om du legat under en sten senaste halvåret. Vill inte verka otrevlig men just nu känns det som att du dummar dig med frågorna..

Har du på riktigt levt som en munk i ett kloster i Chang Mai så Googla "hämnden efter Einar" eller liknande..

Driver absolut inte. Har väl bara måttlig koll på landets gängkonflikter och personerna som figurerar….

Har ingen aning om huruvida det varit någon hämnd efter Einár. Men då denna tråd handlar om dessa saker är det väl rimligt att samtala om det här istället för att hänvisa till Google. Hade jag velat googla så hade jag ju inte sökt mig till ett diskussionsforum…
Citera
2023-05-03, 14:21
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Driver absolut inte. Har väl bara måttlig koll på landets gängkonflikter och personerna som figurerar….

Har ingen aning om huruvida det varit någon hämnd efter Einár. Men då denna tråd handlar om dessa saker är det väl rimligt att samtala om det här istället för att hänvisa till Google. Hade jag velat googla så hade jag ju inte sökt mig till ett diskussionsforum…

Jo jag fattar men vi har diskuterat dödsskjutningarna som är relaterade till Einar sedan årsskiftet liksom. Det har stått hur mycket som helst i tidningarna ang detta. Det är typ det största diskussionsämnet här på flashback efter invasionen I Ukraina och inflationen..

Det är som att komma och fråga om det är krig i Ukraina och hur man går med i ryska armen.. Ledsen om jag låter bitter men du kommer inte få bättre svar än att du får googla eller läsa den stora tråden om Einar.

Men ja, undrar du på riktigt hur du man går med i ett kriminellt nätverk i en förort i Sverige så känns det som att du har en uppförsbacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in