2022-05-04, 03:56
Medlem
Frågor
1. Tycker ni att vi borde få lära oss om odling, småskalig djurhållning, självhushållning och hantverk i grundskolan?
2. Är ”miljövänligt” och ”ekologiskt” samma sak?
3. Är utedass miljövänligt?
4. Vilken uppvärmningsmetod är mest miljövänlig?
5. Hur tycker ni att människor ska bo och leva?
6. Ska alla människor på jorden ha samma levnadsstandard?
7. Är bankerna och det ekonomiska systemet miljövänligt?
8. Är det politiska systemet miljövänligt?
9. Är Ryssland en ekologisk förebild eller inte?
10. Vilket land är bäst i världen på att vara miljövänliga?
Citera
2022-05-04, 04:09
Medlem
Är ni för eller emot? (Miljövänligt eller inte?)

1. Brev
2. Dagstidningar
3. Robotgräsklippare
4. Kalhyggen
5. Cannabis Sativa
6. Medborgarlön
7. Permakultur
8. Hästar
9. Hundar
10. Glödlampor
11. Coronavaccin
12. Digitala covid-pass
Senast redigerad av Javla.Troll 2022-05-04 kl. 04:16.
Citera
2022-05-04, 06:55
Medlem
Afrika vill också konsumera som i väst ,vill ni helst att dom är håller sig kvar i 3e världen istället?
Eller har ni planer att utöka er dit å limma fast er där nånstans med? Eller i Kina, Indien?
Är ni bara vit medelklass som är med, ingen från orten som är med er?
Citera
2022-05-04, 08:14
Medlem
withnonam3s avatar
Ok vi tar det igen....Inser miljörörelsen att barnarbete förekommer för utvinning av tex Kobolt? Jag skulle inte heller vilja svara på den frågan om jag hade eran agenda....
Det är ju inte ett problem som är exklusivt för bara bilbatterier utan även annan elektronik. Varför kan Ni inte slåss för de här barnen istället? verkar betydligt vettigare

https://humantraffickingsearch.org/h...-electric-car/

Rubrik på financial times
Senast redigerad av withnonam3 2022-05-04 kl. 08:21.
Citera
2022-05-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Källa på att vi släpper ut "apmycket" !!!!!!!

Och hur mycket släpper du ut per år?

https://oxfamapps.org/media/press_re...e-world-oxfam/

Jag har ett mycket litet avtryck. Dumpstrar den mesta av min mat och köper aldrig kött. Samt att jag inte flyger. Men förändringen som krävs ligger på regeringen och storföretagen. Det ska inte vila på oss konsumenter.
Citera
2022-05-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Ok vi tar det igen....Inser miljörörelsen att barnarbete förekommer för utvinning av tex Kobolt? Jag skulle inte heller vilja svara på den frågan om jag hade eran agenda....
Det är ju inte ett problem som är exklusivt för bara bilbatterier utan även annan elektronik. Varför kan Ni inte slåss för de här barnen istället? verkar betydligt vettigare

https://humantraffickingsearch.org/h...-electric-car/

Rubrik på financial times

XR har sina krav och de är riktade mot att klara klimatkrisen. Detaljer som hur batterier skapas får samhället lösa. Man kan bygga batterier med andra ämnen. Man ska inte ignorera ett problem bara för att det finns ett annat. 8 miljoner dör årligen av avgaser. Man har nu börjat hitta skador på foster från luftburna föroreningar. Så ja vi måste sluta med fossilt, även om man är klimatförnekare (vilket nästan hela flashback verkar vara)
Citera
2022-05-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Afrika vill också konsumera som i väst ,vill ni helst att dom är håller sig kvar i 3e världen istället?
Eller har ni planer att utöka er dit å limma fast er där nånstans med? Eller i Kina, Indien?
Är ni bara vit medelklass som är med, ingen från orten som är med er?

XR finns i nästan hela Afrika. Och massor med fattiga länder runt om i världen.
XR kämpar för urfolks rättigheter och mot ekocid.
I Sverige finns Skogsupproret som jobbar med att stoppa skövlingen av Svenska naturskogar.
Citera
2022-05-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Men va faan...
River Phoenix har ju varit död i snart trettio år!

Haha, sorry, Jaquin
Citera
2022-05-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Vad säger du kring att sverige lägger och beskattar jätte mycket pengar till 11 miljoner människor för att förbättra miljön när jorden är rund? Varje individs miljötänk grundar sig i uppfostran. Jorden är fler än 11 miljoner människor och onödigt mycket pengar går till miljön när vi redan i Sverige generellt har bra miljötänk, om du jämför med tex Amerikanare. Allt vi gör är en fis i rymden om man tittar sig omkring i världen. Att jag som miljövän och gott miljötänk till och med fattat det. Vi kan lägga pengar för att motverka större problem för miljön utomlands istället för att fortsätta mjölka den svenska befolkningen på pengar för att visa oss rediga för övriga världen.. Men i grund och botten det som spelar mest roll är varje individs miljötänk och det är de viktigase, det sker i uppfostran. Tyvärr saknar väl majoriteten av jordens befolkning den sortens tänk om moder jord.

Det är regeringar och företag som är ansvariga för situationen vi är i. Där ligger makten att få ner utsläppen. Inte på individ nivå. BP finansierade c02 footprint konceptet för att undvika sin egen skuld och skylla på konsumenterna.
Citera
2022-05-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Du borjade din trad har med att skriva massa fake news kring lander och dess utslapp. Du raderade nagon trovardighet i forloppet.

Du har tid for den har traden, men inte 10 sekunder for att googla allman fakta kring utslapp.

Varfor ska nagon i overhuvudtaget lyssna pa dig?

Detta börjar bli komiskt. Har nog 15 gånger förklarat att jag beskriver historiska utsläpp.
Som jag också länkat till en lancet artikel. Så inget fake news.

Fossilt kommer bara bli dyrare, plus att vi stöttar Putin och Saudi(å fan Norrmän) om vi förlitar oss på olja och gas. Det är långsiktigt smart att hoppa förbränningsmotorn.
Citera
2022-05-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Det ska inte vila på oss konsumenter.
Jo, självklart ska det göra det. För varje ny människa som tillförs på jorden ökar problemen med en ny konsument. Vad gör du åt det verkliga problemet?
Citera
2022-05-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du säger tvärsäkert att ni inte får pengar från Ryssland.
Hur är er process för att säkerställa detta?
Eftersom du är så säker.

Som någon påpekade - River Phoenix dog 1993.
Du inger inte direkt förtroende med dina svar.

Jaquinn. Sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in