2006-06-24, 09:15
Medlem
zachs avatar
Trden nskas vara fri frn allt "aaaalla italienare fuskar och filmar"-tjaffs. Tack.

Cirkusen i Italien fortstter. klagarna som tidigare fick ner Cosa Nostra p kn verkar jobba med stor framgng och vilka som r anklagade r fler n allas frhoppning. Dessutom r det officiellt s vi kan hckla dom...

Juve - talad fr att ha brutit mot 3 paragrafer. En av dem r paragraf nr 6 som str kortfattat fr: "den som mixtrar med resultatet p ngon vis straffas obenhrligt med degradering. Grad av brott avgr hur lngt ner laget hamnar". Uppseendevckande nog s anklagas de inte fr brott under Roma-Juve fr ett r sedan, s de 4 matcher de anklagas fixat borde det finnas stenskra bevis fr. Matcherna r Lecce-Juve, Juve-Lazio, Bologna-Juve, Juve-Udinese, och deras inblandning anses vara direkt och straffet tros som minst bli degradering till Serie B och som vrst till Serie C2, plus frlust av de tv senaste scudetti.

Lazio - ligger lika illa till. Matcherna r Chievo-Lazio, Lazio-Parma, Bologna-Lazio, Lazio-Brescia och deras inblandning anses vara direkt ven den. Samma straff vntas, bortsett frn att Lazio fr behlla sina (endast.... ) tv ligaguld.

Florentia Viola - 2 punkter str de talade fr, men fortfarande direktddande punkt 6. Matcherna r Bologna-Fiorentina, Chievo-Fiorentina, Lazio-Fiorentina, Fiorentina-Atalanta, Lecce-Parma. Och klubbens ledning anses varit bde direkt och "observerande" inblandad. Samma straff som Lazio vntas.

Milan - Samma talspunkter som Viola, men bara en match anses vara fixad - Milan-Chievo. Milan lr dock klara sig bst fr de anses endast varit observerande. Pongfrlust eller max degradering till B psts, om ev pongavdrag hamnar p den precis spelade ssongen eller kommande tvistas det om.

Inte heller r det avgjort vad som hnder om lag degraderas, vilka lag som d gr upp. nnu mindre klart r det vilka lag som ska spela i UEFAs cuper. Klart r dock att domen kommer helgen d VM-finalen spelas, s har Italien tur s kan ju Cannavaro mfl ha rtt mycket att tnka p nr de ska frska vinna VM-guld... Lega Calcios (ligafrbundet, inte att frvxla med FIGC - fotbollsfrbundet) ledare, tillika Milan-Galliani, har btw ntligen avgtt. Och givetvis, ledningen och andra betydande mn i ovanstende klubbar ligger rtt taskigt till, s Galliani lr kanske frlora bde stolar hans feta arsel satt p.

Domare som r anklagade r Bertini, De Santis, Dondarini, Messina, Paparesta, Rocchi, Rodomonti, Tagliaventi. Allehanda ledare som r rkta r Carraro (FIGCs forne ledare), Mazzini, Ferri, Lanese, Bergamo, Pairetto (de tv sistnmnda r domarfrbundets hgsta hns). Alla dessa talas fr punkt 6, ev straff r jag dock osker p. Vissa talas ven fr andra lindrigare punkter.

Mitt tips: r du talangfull och p vg att bli proffs - undvik Juve, Lazio och Viola. Juve ligger NTLIGEN riktigt, riktigt illa till s jag spr ett ordentligt straff. Lazio och Viola fr det nog lindrigare men ndock degradering medans Milan klarar sig med 10-talet dragna pong.

Klockrent lnktips i dessa dagar - antijuve.com

FAN VAD JVLA SKNT!
Citera
2006-06-24, 09:52
Medlem
kilgores avatar
alla ita...
Nejd.

Imponerande utredningsarbete. Frmst att man kommer fram till en dom s snabbt. I Sverige skulle det skerligen ha gtt att frdrja s lnge att sportsliga straff inte lngre kndes relevanta.

Men jag frstr inte riktigt Milan roll. Om Milan - Chevio var fixad och Milan endast hade en "observerande" roll. Vilka var d drivande i att fixa matcghen? Var de spelare (oddsspelare)?

Inblandade ledare och domare, ven spelare om det finns, skall naturligtvis stngas av p livstid om de blir fllda.
Citera
2006-06-24, 09:58
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilgore
Men jag frstr inte riktigt Milan roll. Om Milan - Chevio var fixad och Milan endast hade en "observerande" roll. Vilka var d drivande i att fixa matcghen? Var de spelare (oddsspelare)?

Begriper inte jag heller... Chievo skulle ju rent hypotetiskt kunnat ligga bakom det, OM de var talade. Men som bekant s r dom ju inte det... Spelsyndikat har det snackats lite lst om men nej, vet inte.
Citera
2006-06-24, 13:13
Medlem
Killswitchs avatar
ntligen fr zebrorna vad dom frtjnar.
Citera
2006-06-24, 14:51
Medlem
Nahibos avatar
ntligen reagerar dem.. jag menar.. hur mnga gnger har inte juve dopat.. eller blivit misstnkta fr doping och sluppit undan det? moha, knn p den smockabonkan gamla jvla dam.
Citera
2019-11-26, 21:29
Medlem
Organtjuven7s avatar
Alltid lika intressant nr Milanisti och Interisti ska brja prata om Juve, nr Milan sjlva blev straffade och bara fick delta i nstfljande CL fr att straffet ndrades (ptryckningar frn Berlusconi?) och Inter klarade sig p grund av preskriptionstiden. Halva Serie A blev ju straffade men alla gmmer lgligt sitt eget lags skuld i att hatobjektet Juventus kte ner i B.

https://www.youtube.com/watch?v=YPCzPXdzo7I

Inter r de sista som ska snacka.
Citera
2019-11-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Alltid lika intressant nr Milanisti och Interisti ska brja prata om Juve, nr Milan sjlva blev straffade och bara fick delta i nstfljande CL fr att straffet ndrades (ptryckningar frn Berlusconi?) och Inter klarade sig p grund av preskriptionstiden. Halva Serie A blev ju straffade men alla gmmer lgligt sitt eget lags skuld i att hatobjektet Juventus kte ner i B.

https://www.youtube.com/watch?v=YPCzPXdzo7I

Inter r de sista som ska snacka.

Ha ha lysande, den grvde du fan djupt i arkiven efter!

Min tes r att det handlade om makt.

Agnelli gick igenom ett generationsskifte, samtidigt som Milano tog ver frn Turin. Att den traditionella produktionen tappade mark gentemot finansiell och oljesektor. Och samtidigt med att den nya generationen Agnelli tog ett fast grepp om Juventus s slog ven den ekonomiska pendeln ver.
Citera
2019-11-26, 21:49
Medlem
Organtjuven7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha lysande, den grvde du fan djupt i arkiven efter!

Min tes r att det handlade om makt.

Agnelli gick igenom ett generationsskifte, samtidigt som Milano tog ver frn Turin. Att den traditionella produktionen tappade mark gentemot finansiell och oljesektor. Och samtidigt med att den nya generationen Agnelli tog ett fast grepp om Juventus s slog ven den ekonomiska pendeln ver.

Utan Advokatens dd hade det aldrig blivit som det blev.

Jag hller absolut med dig i din tes. Serie A och Calcion r ocks en del i ett kulturellt mygelsystem. S ska man brja straffa, ska man straffa alla inblandade. Men att vlja ut vissa att sra, i syfte att hja sin egen makt, r ocks det italienskt inkonsekvent logik.
Citera
2019-11-26, 22:22
Medlem
Juventus var de strsta fuskarna. Tur att Inter lr vinna ligan i r. Och Champions League kommer Juventus aldrig vinna mer.
Citera
2025-03-18, 17:34
Medlem
-GGs avatar
Det var ju snack om att man ville flytta Juventus till ett annat land! Till Frankrike, fr att man var s arga p FIGC som arbetade emot just Juventus nr hela jvla ligan var involverad.

Det hade varit ngot, men frmodligen extremt svrt att genomfra, och vad det skulle innebra fr Juventus identitet och supporterbas.

Farsopoli till trots, Juventus r inte som ngon annan klubb sett till den sjlvbild man har genom familjen Agnellis makt och unika band i sportvrlden dr det handlar om mer n att "ga" ett lag. Det r en svr vg att acceptera fr en supporter i Sverige dr man tror och vill att allting gr rtt till. Alla vriga lag hatar Juve mest av alla, och Juves fans hatar tillbaka men utan egentlig logik i att man hatar dem mer n att de hatar oss. Fiorentina r ett bra exempel.

Nvl. Farsen fick det goda med sig att jag slapp se Zlatan i Juves trja ngot mer. Riktigt sknt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in