Det ser fint ut, men det kan nog vara en riktig mardröm att arbeta i. Allt det negativa från ett verkligt skrivbord flyttas in i datorn. Dessutom har mitt skrivbord på datorn sällan några ikoner alls, så det hade blivit lite meningslöst.
Vad skulle fördelarna vara med ett grånssnitt där halva skrivbordet möbleras om ifall man råkar stöta till en ikon så den studar iväg? Och vad är skillnaden mellan att lägga ihonerna i en hög jämfört med att lägga dem i en underkatalog som man gör idag? Bortsett då från att man kan döpa underkatalogen. Det enda jag såg i hela filmen som kunde vara tufft var miniatyrerna av olika program, men jag har för mig att en förenklad variant av det ska komma i Vista (Screenshot).
Det ser fint ut, men det kan nog vara en riktig mardröm att arbeta i. Allt det negativa från ett verkligt skrivbord flyttas in i datorn. Dessutom har mitt skrivbord på datorn sällan några ikoner alls, så det hade blivit lite meningslöst.
Påminner en hel del om det 3D-desktopsystem som fanns till min gamla SGI som jag körde för 12 år sen. Fast lite rörigare. Men mycket är ganska likt..
Lika rörigt som riktiga skrivbordet ... e det inte meningen med mappsystem osv att man ska kunna hålla ordning på saker på datorn.. och att det INTE ska se ut som det riktiga skrivbordet? :P
I övrigt såg det häftigt ut. Men ... ännu en onödig finess.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!