2022-05-01, 21:02
Medlem
Mardolls avatar
Självklart fattar man att hotellet avbokar, men att de vägrar betala tillbaka pengarna även om det är emot praxis, är så dumsnålt idiotiskt att de förtjänar all skit de kan få.
Citera
2022-05-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Att de haft det tufft under corona är inte ett godtagbart försvar.

Ööh nehe? Så om inte ens det är godtagbart undrar jag vad som är det?

Hotell, restauranger mm har kursat och blödit pengar varje månad pga pandemin lol.
Citera
2022-05-01, 21:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO

Hotell, restauranger mm har kursat och blödit pengar varje månad pga pandemin lol.
Desto viktigare att inte få onödig negativ publicitet. Hade de skött detta snyggt så hade det kostat dem lite pengar men de hade inte fått en shitstorm på halsen som säkert kommer kosta dem mer i längden än om de gjort rätt för sig från början. Sånt här är inte olösbart och behöver inte bli så krångligt, men det kräver att hotellet tänker utanför boxen.

EDIT. Vidarer det ju inte gästernas bekymmer att hotellet haft det tufft. Då borde det ju vara ännu mer angeläget för hotellet att visa sig från sin bästa sida.
Citera
2022-05-01, 21:30
Medlem
Citat:

Är det även okej om andra ställen gör på detta sättet då?

Endast familjer som SKA bränna 20.000kr får komma in på sommarland eller bara dom som bokar förstaklass på SJ får åka med mm.. du hör väl själv hur det låter?

Flygen tar bara med passagerare som kommer spendera minst 50.000kr dit dom ska?

Men det kanske är det nya Sverige? Att tex dörrvakter på krögarnas order börjar neka personer att komma in om dom inte har 5 siffrigt på kontot..låter som ett friskt samhälle.
Citera
2022-05-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Desto viktigare att inte få onödig negativ publicitet. Hade de skött detta snyggt så hade det kostat dem lite pengar men de hade inte fått en shitstorm på halsen som säkert kommer kosta dem mer i längden än om de gjort rätt för sig från början. Sånt här är inte olösbart och behöver inte bli så krångligt, men det kräver att hotellet tänker utanför boxen.

Jag tror inte detta är första gången det händer. Men det är oftast dålig publicitet som får mest publicitet. Och allt detta kommer vara bortglömt nästa vecka om det inte redan är det. (Förutom här på fb).

Folk som bokar hotell kommer inte tänka ”nej det var ju detta hotellet som avbokade två personer. Bäst att vi väljer något annat hotell”.

Tror inte det kommer påverka hotellet ett skvatt. Det kommer alltid spillas lite vatten utanför glaset.

All reklam är bra reklam
Citera
2022-05-01, 21:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Problemet är att sluskparet kommer från Örebro och bara kan tänka sig hotell inom en perimeter som sträcker sig till Västerås, max. Stockholm var tydligen för långt bort för dem.
Vadå sluskpar? Skäms.

Paret har små barn och vill därför inte åka så långt. Kvinnan i paret jobbar varannan helg också så även det gjorde det svårt för dem plus att de hade bokat i september och vill såklart åka iväg just när bröllopsdagen var, den tionde eller vad det var de ville fira.

Väldigt klantigt av hotellet att inte som minimum betala tillbaka vad det kostade även om de hade bokat med presentkort. Sådant går alltid att ordna om man bara vill. Plus en stor fet ursäkt.
Citera
2022-05-01, 21:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jag tror inte detta är första gången det händer. Men det är oftast dålig publicitet som får mest publicitet. Och allt detta kommer vara bortglömt nästa vecka om det inte redan är det. (Förutom här på fb).

Folk som bokar hotell kommer inte tänka ”nej det var ju detta hotellet som avbokade två personer. Bäst att vi väljer något annat hotell”.

Tror inte det kommer påverka hotellet ett skvatt. Det kommer alltid spillas lite vatten utanför glaset.

All reklam är bra reklam
Jo, det är skitdålig reklam och en hel del minns.
Citera
2022-05-01, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:

All reklam är bra reklam
Nja, jag håller inte helt med dig. Men visst glömmer folk snabbt. Å andra sidan så känns ju inte Västerås som någon metropol. Tror knappast hotellet kommer gå under för denna enskilda händelse, och förhoppningsvis har de lärt sig något på vägen.
Citera
2022-05-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Är det även okej om andra ställen gör på detta sättet då?

Endast familjer som SKA bränna 20.000kr får komma in på sommarland eller bara dom som bokar förstaklass på SJ får åka med mm.. du hör väl själv hur det låter?

Flygen tar bara med passagerare som kommer spendera minst 50.000kr dit dom ska?

Men det kanske är det nya Sverige? Att tex dörrvakter på krögarnas order börjar neka personer att komma in om dom inte har 5 siffrigt på kontot..låter som ett friskt samhälle.

Hemsk var ni drar paralleller ”men tänk om dom gjorde så också. Tänk om alla gjorde så”…

Nu är det som så att detta har hänt en gång på ett hotell. Ett hotell som säkerligen ligger massa back efter pandemin.

Det är ingen mänsklig rättighet att alla ska kunna gå på krogen. Hade en krog bara släppt in miljonärer på ett ställe vad är problemet?

Då kan fattiglappar öppna en krog till sig själva om de så vill.
Citera
2022-05-01, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vadå sluskpar? Skäms.

Paret har små barn och vill därför inte åka så långt. Kvinnan i paret jobbar varannan helg också så även det gjorde det svårt för dem plus att de hade bokat i september och vill såklart åka iväg just när bröllopsdagen var, den tionde eller vad det var de ville fira.

Väldigt klantigt av hotellet att inte som minimum betala tillbaka vad det kostade även om de hade bokat med presentkort. Sådant går alltid att ordna om man bara vill. Plus en stor fet ursäkt.

Fast håller man på och jobbar så mycket övertid, och kväll och natt och obekvämt och allt vad det är, kanske det inte är meningen att man ska bo på ett lyxhotell. Deluxe är till för deluxe.
Citera
2022-05-01, 23:10
Medlem
vitvalens avatar
Citat:

Levt på bidrag snarare.
Citera
2022-05-01, 23:59
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatcrackhoe
Ett synsätt kan vara att restaurang- och hotellbranschen har varit extremt hårt drabbad av covid och därför slås för sin överlevnad. Jag tror inte att de har råd att tacka nej till den större kunden.

Nu är jag partisk eftersom jag är verksam i branschen, men det jag beskriver är min verklighet.

Det bästa vore väl att de konkar, med tanke på deras kundkänsla så är det rätt väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in