• 1
  • 2
2022-04-29, 14:18
Medlem
Både före WWI och WWI hade Carl Jung prekognitiva visioner och drömmar om de kommande krigen. Han har också rapporterat att många av hans patienter hade liknande visioner och drömmar innan krigen.

Nu har många av mina nära inklusive jag har drömt om ett kommande krig som drabbar Sverige.

Med det här inlägget försöker jag kartlägga en större bild av det kollektiva omedvetnas lägesbild och förutspå en eventuell framtid.

Oavsett vad ni tror om prekognitiva visioner och drömmar; låt oss höra era senaste drömmar/visioner som berör ämnet.

/Firekeeper
Citera
2022-04-29, 14:24
Medlem
Emellies avatar
Jag har inget att bidra med personligen.

Men jag har något minne av att det skulle ha varit en munk, eller liknande, som förutspådde både första och andra världskriget. Grejen var att han även förutsåg ett tredje världskrig där Sverige skulle vara inblandat. Det skulle enligt honom bli det sista och värsta världskriget. Det var någon som berättade det för mig när jag var liten, så jag minns inte fler detaljer.

Har försökt leta runt lite i samband med vad som sker idag, men kan inte hitta någon mer information, det närmaste är väl nostradamus som dyker upp hela tiden när jag googlar, men jag tror inte det var han som gjorde den förutsägelsen jag tänker på.
Citera
2022-04-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Jag har inget att bidra med personligen.

Men jag har något minne av att det skulle ha varit en munk, eller liknande, som förutspådde både första och andra världskriget. Grejen var att han även förutsåg ett tredje världskrig där Sverige skulle vara inblandat. Det skulle enligt honom bli det sista och värsta världskriget. Det var någon som berättade det för mig när jag var liten, så jag minns inte fler detaljer.

Har försökt leta runt lite i samband med vad som sker idag, men kan inte hitta någon mer information, det närmaste är väl nostradamus som dyker upp hela tiden när jag googlar, men jag tror inte det var han som gjorde den förutsägelsen jag tänker på.

Har läst om nån maya kalender för framtiden. Kan vara den du hört nåt ur.
Citera
2022-04-29, 14:40
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Har läst om nån maya kalender för framtiden. Kan vara den du hört nåt ur.

Var inte Maya kalendern den som tog slut 2012, och började om eller nåt? Var ju en grej kring det för tio år sedan vet jag. Tror inte det är samma.
Citera
2022-04-29, 14:41
Medlem
f30malmos avatar
Jag brukar drömma att jorden går under rätt ofta, vet inte om det kommer att ske snart eller inte.
Citera
2022-04-29, 14:47
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag brukar drömma att jorden går under rätt ofta, vet inte om det kommer att ske snart eller inte.

Det har jag också drömt vid några tillfällen. Brukar befinna mig med mamma, syskon och ibland andra släktingar när "beskedet" kommer i drömmen. Sen utspelar sig en serie händelser efter det. Minns speciellt två stycken som jag minns tydligt.

Ingen av dem involverar dock ett krig av något slag utan andra mer kataklysmiska händelser.
Citera
2022-04-29, 14:47
Medlem
HailToTheKings avatar
Många drömmer ju det förmodligen också för att det är något man går och tänker lite på under dagen. Risken finns där i periferin hur mycket man än försöker fokusera på sitt eget.
Citera
2022-04-29, 14:49
Medlem
Citat:

Jag hoppas ett atomkrig utrotar mänskligheten. Så att regnskogar och varelser här kan få leva normalt.

Kunde tänkt mig några överlevare som får leva som på stenåldern. I samklang med naturen. Men risken är att de efter några hundra år förstör jorden igen.
Om några överlevare kom överens om att aldrig uppfinna saker mer komplicerade än en stenyxa så hade de kunnat leva lyckliga. Ha sex och äta bananer.
Citera
2022-04-29, 14:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Jag hoppas ett atomkrig utrotar mänskligheten. Så att regnskogar och varelser här kan få leva normalt.

Kunde tänkt mig några överlevare som får leva som på stenåldern. I samklang med naturen. Men risken är att de efter några hundra år förstör jorden igen.
Om några överlevare kom överens om att aldrig uppfinna saker mer komplicerade än en stenyxa så hade de kunnat leva lyckliga. Ha sex och äta bananer.

Kan ju bli svårt för naturen att överleva ett atomkrig.
Citera
2022-04-29, 14:59
Medlem
Citat:
Kan ju bli svårt för naturen att överleva ett atomkrig.

Naturen kommer ta stryk men biomassan är enorm. Det går inte utplåna alltihop. Så 200 år efter ett atomkrig kommer jorden vara den vackra plats den borde vara.

Kanske forskarna uppfinner ett virus som tar kål på alla människor. Man får hoppas.
Citera
2022-04-29, 15:05
Medlem
Även jag har haft många drömmar om ett invaderat Sverige senaste dagarna/veckorna.

Är väl inget märkligt i sig då det är väldigt ”top of mind”.
Citera
2022-04-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Även jag har haft många drömmar om ett invaderat Sverige senaste dagarna/veckorna.

Är väl inget märkligt i sig då det är väldigt ”top of mind”.

Kan du återberätta i detalj?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in