• 1
  • 2
2022-04-29, 13:31
Medlem
Skit påstår jag - om man inte fattar fattar man inte o kan inte svara.

O kriminella o spammers använder sig oftast av detta.

Många gånger har man försökt att svara.

Vad tycker ni andra - skall det vara tillåtet att skicka No-Reply-mail.

Det är ju lite av anonyma email.
Citera
2022-04-29, 13:32
Medlem
Jag håller med, alla svar på t.ex. kvitto-mejl ska automatiskt vidarebefodras till VD:ns inkorg.
Citera
2022-04-29, 13:34
Medlem
Hemliga Email-Adresser - Endast Mailkontakt Via Formulär - Just eller Skit

Vad tycker ni andra - skit tycker jag - man har inte ens kopia kvar.

Skall detta vara tillåtet - ja endast under förutsättning av öppen email-adress.

Tar en jävla tid att fylla i formulär - missas något eller fel tecken blir det bakut
o stopp.

Vad tycker ni andra
Citera
2022-04-29, 13:48
Medlem
frdks avatar
om du löser problemet med folks irriterande auto-reply så tror jag säkert fler företag väljer sin kundservice@ adress som avsändare. Finns det ingen som läser svaren så är det ju rimligt att berätta det för den som tar emot.

noreply är en maillåda som alla andra maillådor
man kan ju prova förbjuda folk från att inte läsa sina postlådor antar jag..
Citera
2022-04-29, 13:51
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Globalistdrakarna gör så här numer för de ser till ha minimal dialog med sina kunder.

Kunderna skall betala feta fakturor och knipa käft.

Stordraken Tele2 agerar så här grisigt. De har trots höga priser byst med kunder.

Slutkunderna, bör särskrivas slut kunderna, suger, sväljer å betalar.
Citera
2022-04-29, 13:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Detta är helt klart en metod för att minska på spam och jobbiga kunder. Rena emailadresser börjar bli lika svåra att hitta som telefonnummer.
Citera
2022-04-29, 14:05
Medlem
frdks avatar
Kan ju tillägga att reply-to finns med i standarden som en separat header, har funnits med säkkert hundra år.
Den kan man använda för att dirigera om riktiga svar till rätt ställe, men den har inte rönt nån större populäritet, mest bara sett det hos nigera brev faktiskt där de vill få igång dialog och lura den som nappar på att svara.

Skälen varför ingen annan använder de är rätt enkla, utskicket är tänkt för envägs kommunikation bara.
Alla vet feedbacken från ett reklamutskick redan: 99% svordommar. De sista 1% är de man avser nå som också går och köper produkten.. feedback från personer som tvekar plockar man effektivare upp nära köpet.
Citera
2022-04-29, 14:26
Medlem
Uschlings avatar
Tycker det är vidrigt.
Hela grejen med att ha en god relation till sina kunder och att kunder ska må bra och känna en trygghet är ju avhängt på att man kan kommunicera och föra dialog.

Företag och numera även myndigheter använder ju ofta såna här tvivelaktiga metoder för att möjliggöra för enskilda medarbetare att gömma sig liksom ett skikt bakom "receptionen" så att säga och försätta sig i ett läge där man är onåbar för kunderna/klienterna/patienterna, om ni hänger med på vad jag menar.

Då kan man operera hur man vill, fatta vilka vanvettiga beslut man vill, och behandla medmänniskor som man behagar.
Även om det skulle finnas någon medarbetare/handläggare som inte gillar att aktivt och medvetet köra över folk så blir det ju den konsekvensen ändå.
Det räcker ju med att man låter bli att svara och kör sitt eget race så att säga då det alltid går att skylla på att ursprungsmeddelandet inte kommit någon särskild medarbetare till handa, även om det gång efter gång lämnar kunden i känslor av att vara överkörd.

Allt handlar ju om god kommunikation egentligen, hur viktigt det är om man eftersträvar någon form av harmoni.

En maktmetod, och den är förödande för relationen kund/företag eller klient/handläggare om man så vill.
Det är inte konstigt att så jävla mycket är i fritt fall i Sverige av idag, det här är ju bara en sak till som aktivt hela dagarna skapar irritation, frustration och dålig stämning.
Riktigt jävla vidrigt påfund!
Citera
2022-04-29, 15:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag tycker att om det ska finnas ett sånt formulär på en sida, så ska en kopia på ens meddelande direkt skickas till den mailadress man uppger i formuläret.

Samma sak med företagschattar. Att de automatiskt sparas och skickas till den mailadress man angett.
Citera
2022-04-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker att om det ska finnas ett sånt formulär på en sida, så ska en kopia på ens meddelande direkt skickas till den mailadress man uppger i formuläret.

Samma sak med företagschattar. Att de automatiskt sparas och skickas till den mailadress man angett.

Men varför skall det vara skillnad på att skicka på kontaktformulär mot att skicka direkt eget email
det man skickar på kontaktformuläret skickas trots allt från egen emailadress
Citera
2022-04-30, 11:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men varför skall det vara skillnad på att skicka på kontaktformulär mot att skicka direkt eget email
det man skickar på kontaktformuläret skickas trots allt från egen emailadress

Jag tror att fördelen för dem (inte oss) är att formuläret direkt går in det system de använder. Att när man som kund väljer kategori i en ruta och skriver sin mailadress i en annan ruta, så får alla data en specifik plats i deras system kring kundkontakt. Det gör det hela mer sökbart för de som jobbar. När det gäller mail, måste nån sitta och läsa igenom mailen för att sätta in under rätt kategori, lägga in din mailadress, lägga in vad det hela handlar om etc.
Citera
2022-04-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror att fördelen för dem (inte oss) är att formuläret direkt går in det system de använder. Att när man som kund väljer kategori i en ruta och skriver sin mailadress i en annan ruta, så får alla data en specifik plats i deras system kring kundkontakt. Det gör det hela mer sökbart för de som jobbar. När det gäller mail, måste nån sitta och läsa igenom mailen för att sätta in under rätt kategori, lägga in din mailadress, lägga in vad det hela handlar om etc.

Men det kan också finnas poänger för kunden. Folk fattar inte att man ofta behöver hjälp att identifiera dem i ett system kanske mha ett användarnamn, kundnummner eller vad som helst. Eller annan information för att kunna hantera ärendet. Med ett formulär kan man kräva rätt info direkt. Har man ett formulär kan man också lägga till svar på vanliga frågor bredvid det, typ "Undrar du varför din leverend dröjer, klicka här". Det blir enklare för alla i slutänden. I teorin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in