2022-04-29, 08:59
Medlem
elektronikfreaks avatar
Igår meddelade IDG att de stänger åtminstone två av sina mest besökta forum - PC För Alla Forum och Mac World Forum. Båda forumena har väl funnits sedan slutet av 1990-talet. Kommer även papperstidningarna att gå samma väg till mötes? Lite trist måste jag ärligt säga att det är.

Detta gäller väl iof sig alla forum idag. Åtminstone svenska. Är det YT, bloggande och Twitter som har tagit över oss forumrävars aktivitet på nätet?

Citera
2022-04-29, 09:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Igår meddelade IDG att de stänger åtminstone två av sina mest besökta forum - PC För Alla Forum och Mac World Forum. Båda forumena har väl funnits sedan slutet av 1990-talet. Kommer även papperstidningarna att gå samma väg till mötes? Lite trist måste jag ärligt säga att det är.

Detta gäller väl iof sig alla forum idag. Åtminstone svenska. Är det YT, bloggande och Twitter som har tagit över oss forumrävars aktivitet på nätet?

Sen de bytte system för runt 10 år sen så läser jag knappt där längre. Det finns fler forum som gått i graven för att man bytt system till något som funkar mycket sämre.
Citera
2022-04-29, 09:58
Medlem
elektronikfreaks avatar
Tänkte bara tillägga att IDG verkar ju bara vara ute efter stålar så jag kan tänka mig om någon seriös vore intresserad kanske IDG skulle vara intresserad av att släppa domänerna/sajterna till någon som är intresserad av att köra dom vidare!? Vore ju tråkigt om sajterna bara gick i graven som nu verkar vara troligt. Varför skulle IDG låta sajterna ligga kvar om de inte vore aktiva? Skulle annonsintäkterna täcka serverkostnaderna och underhållskostnaderna? Skulle knappast tro det!
Citera
2022-04-29, 12:33
Medlem
trickydicks avatar
IDG har verkligen chanserat. Siten var riktigt bra förut, men när den vänsterblivna Marcus Jeräng tog bort kommentarerna så föll siten.

Nu besöker jag den sällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in