Citat:
Ursprungligen postat av
Apfelstrudell
Har nu köpt en biljett på viagogo.se. alla andra biljetter var slutsålda och jag blev ganska desperat, så jag såg denna sida och köpte. läser nu att de tydligen säljer falska biljetter? men läser också att vissa har visst kunnat gå på konserten utan problem. ni som kanske känner någon eller om ni själva köpt biljetter från denna sida berätta om det funkade eller inte?
Allt som inte säljs på officiella sajten/återförsäljaren kan du räkna med att riskera dina pengar och bli nekad. Beror på hur noggranna biljettkontrollerna är.
Då du själv noterat att det är slutsålt på officiella sidorna så är det antingen:
1. En scalper som via bots har köpt extra biljetter snabbare än människor kan och har äkta biljetter men köpta på ohederligt sätt. God chans att det är giltiga biljetter så länge de inte markerats av systemet som ogiltiga p.g.a. av botaktivitet.
2. En scalper som manuellt har köpt mer biljetter än de själv behöver och säljer de extra till svarta marknaden. Äkta biljetter men också inte tänkt att de ska säljas vidare. Svårt att stoppa av återförsäljaren och har högst chans att vara giltiga.
3. En bedragare som är bekant med hur biljetterna är utformade och har gjort egna kopior som ser ut som de bör. Upp till biljettkontrollanten att upptäcka och neka.
4. Ett äkta fan som tyvärr fått förhinder och vill sälja sin biljett, ingen närstående vill köpa, så denna har nu lagt upp biljetten på svarta marknaden.
Jag har inte köpt från viagogo.se men det är ungefär så det fungerar vanligtvis.
Du har allt från 0-99% chans att komma in så det enda du kan göra är att testa.
Endast biljetter från officiella källor har 100%.