2022-04-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Har själv jobbat med de när jag hade natt jobb tidigare. Så jag vet exakt vad du pratar om så
Ok! Jobbade du för dessa skojare, på chattcentralen eller någonannanstans?
Citera
2022-04-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockskapa
Ok! Jobbade du för dessa skojare, på chattcentralen eller någonannanstans?

Jo. Funkade bra för mig under den tiden man jobbade där, bra att få in pengar för att kunna leva på medan man sparade hela sin normala lön och så till annat
Citera
2022-04-25, 18:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Förstod de inte att du var en man när du skickade kukbilder?

han skickade dom inte, han mottog dom och gav dom komplimanger. låtsades vara en tjej med bilder, raggade upp folk på tinder och sen lockade över dom till en betalsida där dom tar betalt per meddelande. Har en kompis som gjort samma sak för en liknande sida.

OnT: Varför slutade du? Mådde du inte dåligt över att utnyttja ensamma människor?
Citera
2022-04-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Jo. Funkade bra för mig under den tiden man jobbade där, bra att få in pengar för att kunna leva på medan man sparade hela sin normala lön och så till annat
Håller med! Svarta pengar är alltid nice!
Citera
2022-04-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
han skickade dom inte, han mottog dom och gav dom komplimanger. låtsades vara en tjej med bilder, raggade upp folk på tinder och sen lockade över dom till en betalsida där dom tar betalt per meddelande. Har en kompis som gjort samma sak för en liknande sida.

OnT: Varför slutade du? Mådde du inte dåligt över att utnyttja ensamma människor?
Jodå, alltså de här lyckligt ovetande ensamma stackarna som bara ville hitta kärleken tyckte man ju synd om, men sen har vi de här sliskiga otrogna typerna och det kändes inte lika illa.

Jag slutade för att jag inte stod ut med ledningen.
Citera
2022-04-25, 18:42
Medlem
BoHanssons avatar
Blev det för jobbigt, tråkigt eller nåt annat med tiden?
Citera
2022-04-25, 18:48
Medlem
Sonny00s avatar
Betalar folk för detta?
Citera
2022-04-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Blev det för jobbigt, tråkigt eller nåt annat med tiden?
Nejdå, inte tråkigt, jag hade nog varit kvar om ledningen var vettig och inte visade taggarna utåt precis hela tiden.
Citera
2022-04-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Betalar folk för detta?
Ja, bortsett från de fyra första gratismeddelandena.
Citera
2022-04-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockskapa
Du har koll. Exakt så är det. En chattoperatörs uppgift är att hålla kvar dem på sidan.

Det börjar oftast med att en affiliate drar in kunder från Tinder och säger sig vilja dejta, men att Dejtingzonen är en tryggare plats bla bla, sen avstyr chattoperatörer varje försök till dejt och kontaktar dessa kunder även från andra profiler med färdigskrivna meddelanden.
Vilken jävla bluff. Detta borde ju hanteras som bedrägeri av polisen, tycker du inte det?

Vet du om Zoosk är samma skit? Jag har testat det ett tag och får inga seriösa matchningar.
Citera
2022-04-25, 19:12
Medlem
Carrocks avatar
Jag undrar också hur detta inte kan vara rakt av bedrägeri? Affärsidén kan ju knappast redovisas på ett korrekt sätt, dvs ni ljuger och utger er för att vara personer som ni inte är för betalda användare.
Citera
2022-04-25, 19:17
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Betalar folk för detta?

6 kr per meddelande. vet folk som köpte krediter för 15.000 per helg.

Min kompis tjänade mellan 30.000 - 60.000 i månaden beroende på hur mycket han chattade. Skulle vilja veta hur mycket admin drar in, ts har du någon uppfattning av totala omsättningen på din sida?
Senast redigerad av StonedMonkey 2022-04-25 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in