2022-04-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vilken jävla bluff. Detta borde ju hanteras som bedrägeri av polisen, tycker du inte det?

Vet du om Zoosk är samma skit? Jag har testat det ett tag och får inga seriösa matchningar.
Det tycker jag verkligen! Mest med tanke på deras marknadsföring på Trustpilot. De har registrerat en företagssida där och rapporterar negativa omdömen som falska, samtidigt som de lägger in massa egna omdömen. Sen går de även runt på konkurrenternas Trustpilotsajter och flaggar alla omdömen innehållandes länkar, förutom sitt egna. Okej om sidan är i underhållningssyfte, men då ska man ju inte utge sig för att vilja dejta. Vilkoren säger att det finns fiktiva profiler på sidan men även äkta tjejer, detta är extremt vilseledande då äkta tjejprofilereblockeras direkt! Jag testade att skapa en...

Zoosk har jag ingen koll på.
Citera
2022-04-25, 19:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag undrar också hur detta inte kan vara rakt av bedrägeri? Affärsidén kan ju knappast redovisas på ett korrekt sätt, dvs ni ljuger och utger er för att vara personer som ni inte är för betalda användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Rockskapa
Det ÄR bedrägeri och ska polisanmälas! Jag funderar på att göra det. Sen händer det också att de drar pengar från kundens betalkort utöver det kunden har köpt. Vilket är vansinnigt!

vet inte hur det var i ts fall, men sidan jag känner till har ett långt jävla avtal (likt det man klickar "jag accepterar" på när man installerar något, men som ingen orkar läsa) där dom smög in otydliga paragrafer där dom i princip berättar att det är fake, gissar att det är lagligt hållbart också då jag vet flera torskar som skrev att dom skulle polisanmäla när dom tillslut insåg bluffen, men vad jag vet har ingen åkt fast för bedrägeri, pengatvätt eller liknande, varken chattoperatörer eller admins.
Senast redigerad av StonedMonkey 2022-04-25 kl. 19:27.
Citera
2022-04-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag undrar också hur detta inte kan vara rakt av bedrägeri? Affärsidén kan ju knappast redovisas på ett korrekt sätt, dvs ni ljuger och utger er för att vara personer som ni inte är för betalda användare.
Det ÄR bedrägeri och ska polisanmälas! Jag funderar på att göra det. Sen händer det också att de drar pengar från kundens betalkort utöver det kunden har köpt. Vilket är vansinnigt!
Citera
2022-04-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Min kompis tjänade mellan 30.000 - 60.000 i månaden beroende på hur mycket han chattade. Skulle vilja veta hur mycket admin drar in, ts har du någon uppfattning av totala omsättningen på sidan?
Har ingen koll på omsättningen men det jag vet är att den här industrin generellt drar in massor av pengar.
Citera
2022-04-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
vet inte hur det var i ts fall, men sidan jag känner till har ett långt jävla avtal (likt det man klickar "jag accepterar" på när man installerar något, men som ingen orkar läsa) där dom smög in otydliga paragrafer där dom i princip berättar att det är fake, gissar att det är lagligt hållbart också då jag vet flera torskar som skrev att dom skulle polisanmäla när dom tillslut insåg bluffen, men vad jag vet har ingen åkt fast för bedrägeri, pengatvätt eller liknande, varken chattoperatörer eller admins.
Precis, det ligger ju på var och ens ansvar att läsa igenom avtal. Men att hävda att det visst förutom fejkprofilerna finns äkta tjejer när verkligheten är en annan, däremot, är bedrägeri.
Citera
2022-04-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockskapa
Som sagt i rubriken.

Jag har jobbat för dem en kortare period. För er som har varit "kunder" där, eller andra intresserade, ni kan fråga mig vad som helst så ska jag försöka svara.

Hur får man jobb och vilka arbetstider är det? Kan gott tänka mig att extraknäcka där. Om jag sen har översittarchefer skiter jag i så länge det är bra betalt.
Citera
2022-04-25, 20:10
vad för kvalifikationer behövde du ha för att få jobbet ? vad fick du i timlön?
Citera
2022-04-25, 20:21
Medlem
Amazon-mannens avatar
Bögade ni mycket på fikarasterna?
Citera
2022-04-25, 20:37
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
😂 har en vän som jobbat på sådana sidor ett tag. Han flyttade till thailand och jobbar därifrån. Lever bra på det lilla han drar in.
Citera
2022-04-25, 20:48
Medlem
Homoaktivists avatar
Hur får man lönen? Utbetalningskort från någon suspekt bank i Afrika? In på kontot? Cash som lämnas i en soptunna?
Citera
2022-04-25, 21:11
Medlem
StonedMonkeys avatar
ts inte meningen att kapa tråden, tänkte bara berätta vad jag vet om liknande sidor.

ni andra - vill förtydliga att det här inte gäller samma sidor som ts skriver om, men av allt att dömma är upplägget detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
vad för kvalifikationer behövde du ha för att få jobbet ? vad fick du i timlön?

Skriva relativt snabbt, vara socialt kompetent (jämfört med dom killar/gubbar som fastnar på kroken, så inte raketforskning)

man får betalt per krediter torskarna köper, dvs per meddelande

Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Hur får man lönen? Utbetalningskort från någon suspekt bank i Afrika? In på kontot? Cash som lämnas i en soptunna?

min kompis fick pengar rakt in på Swedbank/Nordea. dvs "riktig lön" fast från utlandet.
Senast redigerad av StonedMonkey 2022-04-25 kl. 21:22.
Citera
2022-04-25, 21:18
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Bögade ni mycket på fikarasterna?
Omg vilka jävla retards det är i denna tråden. Självklart är det ett distansjobb och lönen sätter man själv (indirekt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in