2022-04-25, 06:07
Medlem
Voelsens avatar
Jag tänker att du kan jobba nåra timmar, sen "bli väldigt dålig" och gå hem.
Kör så länge du klarar alltså.
Citera
2022-04-25, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiktaki
Har försökt sova men inte lyckats. Jag jobbar inom byggbranschen och ett tungt 9 timmars pass väntar.

Hur fan ska jag orka, jag vill inte sjukanmäla mig, har ni några tips på hur jag ska klara dagen? Alla tunga lyft, bära fönster fuck my life
En natt utan sömn och du tror inte att du klarar av att jobba! Hur tror du att småbarnsföräldrar klarar av att jobba efter en eller flera sömnlösa nätter? Man äter frukost (om man hinner) ser till att barnen kommer till dagis. Sedan åker man till sitt jobb kanske inom vården, bygge, transport. En natt utan sömn klarar man, drick vatten, överdriv inte kaffedrickandet. Se till att äta, i många jobb hinner man inte alltid äta under arbetsdagen.
Citera
2022-04-25, 06:18
Medlem
Det som är bra här är att du inte vill sjukanmäla dig. Folk sjukanmäler sig för alldeles för lite idag, och skiter i det de egentligen borde göra. Kudos till dig!

Så, apropå sömnbristen. Att inte sova en natt och sedan gå till jobbet är inget farligt. Visst blir man inte riktigt lika alert och snabbtänkt som vanligt, men skillnaden är inte så stor att den egentligen betyder nåt. Mjo, det kan kännas segt. Såklart. Ta dig en dusch och en stor kopp kaffe utöver käket så ska du se att det ordnar sig!
Citera
2022-04-25, 06:25
Medlem
flytandelyckas avatar
Det handlar bara om en natt.. sluta grina. Det finns folk som ibland måste kallas in och jobba i 24 timmar för att det inte finns några andra som kan utföra deras jobb.

Se dagen som ett maraton och när du väl kommer hem så kommer du vara glad. Dessutom kommer du ha en bra dygnstyrm resterande dagar denna veckan.
Citera
2022-04-25, 06:40
Medlem
billyblues avatar
5 miuter kvar. Hur är läget TS?
Citera
2022-04-25, 06:42
Medlem
sonicyouthzs avatar
Hänt några gånger. Det blir en seg dag men den passerar. Morgondagen blir värre
Citera
2022-04-25, 07:27
Medlem
Har gjort det här själv. Det är inga problem. Kör hårt.
Citera
2022-04-25, 07:38
Medlem
Citat:
Har försökt sova men inte lyckats. Jag jobbar inom byggbranschen och ett tungt 9 timmars pass väntar.

Hur fan ska jag orka, jag vill inte sjukanmäla mig, har ni några tips på hur jag ska klara dagen? Alla tunga lyft, bära fönster fuck my life

Sluta gnäll och bit ihop och gå till jobbet, det är väl bara dricka massor med energidryck och maska så mycket det går
Citera
2022-04-25, 07:48
ja det har ju hänt en flera gånger. inget roligt, men bara att dricka mycket kaffe och bita ihop.
Citera
2022-04-25, 07:51
Medlem
Facades avatar
Jag har fått några sådana jävla skit nätter.
Nu har jag inget fysiskt ansträngande jobb men det har varje gång gått bra att jobba trots att man tror att det är helt omöjligt.
Viljan övertar tröttheten.
Citera
2022-04-25, 07:53
Medlem
En natt utan sömn kan vara jobbigt.

Som andra dock skriver kommer det funka bra. När man kommer upp i 5-6 nätter utan sömn blir det riktigt jävligt.

Försök att fokusera på det du gör och har i händerna och inte det faktum att du är trött/sovit dåligt.

Jag kan tycka att ibland när man haft en pissnatt att det verkligen känns dag nummer två efter pissnatten. Jag tror således du kommer bra idag och sämre imorgon
Citera
2022-04-25, 08:19
Medlem
Emellies avatar
Citat:

Ät ordentligt och ta det lugnt de första timmarna, man brukar piggna till fram emot förmiddagen. Är det bara en sömnlös natt så bör det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in