Då var min fråga hur du vill avsluta experimentet.
Ska vi bara tvärt strypa all hjälp till Afrika och låta naturen ha sin gång? Eller ska vi erbjuda afrikanerna alternativet att fortsätta få hjälp under en övergångsperiod, på vilkor att dom snabbt sänker sina födelsetal kraftigt?
Citat:
Jag vet inte i vilken utsträckning afrikanernas höga födelsetal beror på bristande tillgång på preventivmedel. Jag inser att det finns fler orsaker bakom afrikanernas höga födelsetal. Vi kan ju observera hur afrikanerna beter sig när dom har lyckats ta sig hit till Europa. Trots att preventivmedel finn lätt tillgängliga i Europa, så fortsätter afrikanerna att skaffa stora barnfamiljer. Sedan klagar afrikanerna på att dom är trångbodda. Det är ju helt otroligt dumt. Jag har svårt att tänka mig att en människa kan vara så otroligt korkad att hon inte inser sambandet mellan trångboddhet och stora barnfamiljer.
Hur som helst, så var min poäng att tillgången på preventivmedel en aspekt som enkelt kan åtgärdas.
Citat:
Det mest akuta hotet är invandringen av folkslag med höga födelsetal. Invandringen behöver stoppas. Sedan behöver återvandringen inledas. Med återvandring så skapas bättre förutsättningar för den inhemska befolkningen att bilda familjer.