2022-05-13, 19:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, exakt det experimentet;
Att försöka göra svarta vita.

Då var min fråga hur du vill avsluta experimentet.

Ska vi bara tvärt strypa all hjälp till Afrika och låta naturen ha sin gång? Eller ska vi erbjuda afrikanerna alternativet att fortsätta få hjälp under en övergångsperiod, på vilkor att dom snabbt sänker sina födelsetal kraftigt?

Citat:
Du är själv i den fällan eftersom du tror (åtminstone trodde) att afrikansk nativitet skulle bero på att de inte får tag i preventivmedel.

Jag vet inte i vilken utsträckning afrikanernas höga födelsetal beror på bristande tillgång på preventivmedel. Jag inser att det finns fler orsaker bakom afrikanernas höga födelsetal. Vi kan ju observera hur afrikanerna beter sig när dom har lyckats ta sig hit till Europa. Trots att preventivmedel finn lätt tillgängliga i Europa, så fortsätter afrikanerna att skaffa stora barnfamiljer. Sedan klagar afrikanerna på att dom är trångbodda. Det är ju helt otroligt dumt. Jag har svårt att tänka mig att en människa kan vara så otroligt korkad att hon inte inser sambandet mellan trångboddhet och stora barnfamiljer.

Hur som helst, så var min poäng att tillgången på preventivmedel en aspekt som enkelt kan åtgärdas.

Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Vita försvinner pga att vi föder för få barn, massinvandring och undanträngning samt rasblandning ökar takten på processen.

Det mest akuta hotet är invandringen av folkslag med höga födelsetal. Invandringen behöver stoppas. Sedan behöver återvandringen inledas. Med återvandring så skapas bättre förutsättningar för den inhemska befolkningen att bilda familjer.
Citera
2022-05-13, 19:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Då var min fråga hur du vill avsluta experimentet.

Ska vi bara tvärt strypa all hjälp till Afrika och låta naturen ha sin gång? Eller ska vi erbjuda afrikanerna alternativet att fortsätta få hjälp under en övergångsperiod, på vilkor att dom snabbt sänker sina födelsetal kraftigt?

Jag vet inte i vilken utsträckning afrikanernas höga födelsetal beror på bristande tillgång på preventivmedel. Jag inser att det finns fler orsaker bakom afrikanernas höga födelsetal. Vi kan ju observera hur afrikanerna beter sig när dom har lyckats ta sig hit till Europa. Trots att preventivmedel finn lätt tillgängliga i Europa, så fortsätter afrikanerna att skaffa stora barnfamiljer. Sedan klagar afrikanerna på att dom är trångbodda. Det är ju helt otroligt dumt. Jag har svårt att tänka folkets att en människa kan vara så otroligt korkad att hon inte inser sambandet mellan trångboddhet och stora barnfamiljer.

Hur som helst, så var min poäng att tillgången på preventivmedel en aspekt som enkelt kan åtgärdas.

Det mest akuta hotet är invandringen av folkslag med höga födelsetal. Invandringen behöver stoppas. Sedan behöver återvandringen inledas. Med återvandring så skapas bättre förutsättningar för den inhemska befolkningen att bilda familjer.
Vi bör självfallet lägga våra resurser på vårt eget folk. Det är nämligen resurser. Om sedan tex du vill köpa kondomer och skicka till Afrika kommer jag inte att hindra dig (även om det är meningslöst och dumt).

Kognitiv dissonans. Det fetade innebär helt enkelt att du har verkligheten framför ögonen men inte klarar av att tänka den.

Klart att afrikanerna ska åka hem. Det är inte detta diskussionen handlar om.
Citera
2022-05-17, 20:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Idag beror ju fattigdomen i afrika inte på den vita männen.

Jag tycker att det är en mycket rasistisk mentalitet att utgå från att alla problem har orsakats av vita människor.

Citat:
Alla länder i afrika leds av svarta korrupta män.

Vi har skickat miljarder och försökt och hjälpa till.
Men alla pengar går till dom rika.

Sen har vi länder som har mycket export av varor.
Återigen så går pengarna till politiker och makthavare och folket svälter.

Korruption.. det är skit

Då blir frågan vems ansvar det är att avsätta korrupta makthavare? Är det västvärldens uppgift att avsätta dåliga ledare i Afrika? Eller ligger ansvaret på invånarna i respektive land?
Citera
2022-05-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologistudent
Den stora majoriteten av främlingsfientliga och rasister verkar leva under föreställningen att fattiga länder, exempelvis många afrikanska länder, är fattiga pga att människorna där är lata, tjuvaktiga och saknar någon slags nedärvd essens som den vita människan har och därför är vita länder till stor del rika och framgångsrika.

Men detta visar även hur obildade och historielösa de flesta rasister är.

För de flesta av dem vet inte att kolonisering och exploatering är de främsta nycklarna till varför fattiga länder är fattiga och rika länder är rika. Inte hudfärg, arbetsmoral eller "nedärvda essenser".

Hur många rasister skulle överhuvudtaget vilja ta till sig kunskap om hur det under århundraden varit nästan uteslutande vita länder, med England i fronten, som utnyttjat icke-vita länder genom att exploatera, utvinna och stjäla deras resurser?

Hur många rasister skulle erkänna att fattiga invandrare är fattiga för att våra förfäders förfäder systematiskt stal andra länders chans till utveckling?

Vad har det med rasism att göra? Du verkar lätt störd.
Citera
2022-05-18, 23:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Den stora majoriteten av främlingsfientliga och rasister verkar leva under föreställningen att fattiga länder, exempelvis många afrikanska länder, är fattiga pga att människorna där är lata, tjuvaktiga och saknar någon slags nedärvd essens som den vita människan har och därför är vita länder till stor del rika och framgångsrika.

Men detta visar även hur obildade och historielösa de flesta rasister är.

För de flesta av dem vet inte att kolonisering och exploatering är de främsta nycklarna till varför fattiga länder är fattiga och rika länder är rika. Inte hudfärg, arbetsmoral eller "nedärvda essenser".

Hur många rasister skulle överhuvudtaget vilja ta till sig kunskap om hur det under århundraden varit nästan uteslutande vita länder, med England i fronten, som utnyttjat icke-vita länder genom att exploatera, utvinna och stjäla deras resurser?

Hur många rasister skulle erkänna att fattiga invandrare är fattiga för att våra förfäders förfäder systematiskt stal andra länders chans till utveckling?
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Vad har det med rasism att göra? Du verkar lätt störd.

Nog har det med rasism att göra. Det är rasism att göra som trådstartaren, klandra vita människor för problem som har drabbat andra folkslag.

Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Du verkar lätt störd.

Jag kan inte uttala mig huruvida trådstartaren är lätt störd. Men det jag kan säga, är att trådstartaren är en djupt troende rasist.
Citera
2022-05-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför bränner inte Mensa bilar?

Vad vet du om den saken? Om nu Mensa människorna är så smarta? dom kanske bara är bra på att göra tester som dom över och över på, allt för att skryta om sina resultat för andra.
Citera
2022-05-27, 19:51
Medlem
Citat:
Idag beror ju fattigdomen i afrika inte på den vita männen.

Alla länder i afrika leds av svarta korrupta män.

Vi har skickat miljarder och försökt och hjälpa till.
Men alla pengar går till dom rika.

Sen har vi länder som har mycket export av varor.
Återigen så går pengarna till politiker och makthavare och folket svälter.

Korruption.. det är skit

Och dom vita göder dessa korrupta svarta
Citera
2022-06-12, 09:37
Medlem
Citat:
Den stora majoriteten av främlingsfientliga och rasister verkar leva under föreställningen att fattiga länder
Mänskligheten är rasistisk. Varför tror du att du är bättre än andra människor?

Hur intalar du dig att du inte är rasist? Hur kommer du fram till en sådan sak?
Citat:
För de flesta av dem vet inte att kolonisering och exploatering är de främsta nycklarna till varför fattiga länder är fattiga och rika länder är rika.
Jag är inte säker på att det stämmer heller. Är det inte just det västerlandets fiender vill att vi ska tro? Enligt Yuri är det Rysslands långsiktiga metod för att erövra väst.

Soviet är inte ensamma: Israeler vill förgöra begreppet "arier" för att undvika en ny förintelse. Never again. Turkar och muslimer har en tusenåriga konflikt med romarriket, kyrkan och den judisk-kristna kulturen. Kina vill åter bli världens mitt efter att väst drogade ner dem med opium.

Alla världsdelar har sina skäl att hata vita människor och sprida narrativet du presenterar här.
Citat:
Snarare ett religiöst än ett rasistiskt projekt. England blev fattigare, inte rikare av kolonierna.

Det handlade om att minska fattigdomen genom att ta bort vidskepligheter, konflikter och korruption. Men de misslyckades eftersom de ville bekämpa nazismen.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-06-12 kl. 10:31.
Citera
2022-06-13, 15:44
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela denna tråd och antar att de flesta goda argumenten mot det idiotiska påståendet om att kolonialismen skulle fungera som ensam, eller i alla fall huvudsaklig, förklaring till varför vissa länder är fattiga ändå redan har framförts.

Dock vill jag i sammanhanget tipsa er om Fredrik Segerfeldts bok Den svarte mannen börda:

https://www.bokus.com/bok/9789177031741/den-svarte-mannens-borda-nya-perspektiv-pa-kolonialism-rasism-och-slaveri/

Denna bok visar mycket tydligt varför vänsterns bild av västerlandet som unikt girigt, hänsynslöst och rasistiskt är helt igenom falsk, och varför fattigdomen i många gamla kolonier inte har ett dugg med kolonialismen att göra. Och nej, den är inte skriven av någon "rasist", utan av en SD-hatande nyliberal som är gift med en marockanska och därför (formellt) konverterat till islam.

- - -

Fast okej, det finns kanske verkligen ett sätt på vilket kolonialismen bidragit till tredje världens fattigdom: Genom upprättandet av helt artificiella gränslinjer. Detta har ju inneburit att vi inte minst i Afrika fått stater med minimal känsla av samhörighet hos befolkningen, och sådana stater fungerar sällan särskilt bra.
Citera
2022-06-13, 15:48
Medlem
Vänta nu.. Vad har deras ekonomi med att dom inte kan bete sig att göra? Blir det plötsligt okej att rapea svenska tjejer och råna svenska killar för att dom kommer från ett korrupt skräpland?
Jag skiter fullständigt i hur "synd" det är eller har varit om dessa personer, det är totalt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2022-06-13, 21:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag orkar inte läsa igenom hela denna tråd och antar att de flesta goda argumenten mot det idiotiska påståendet om att kolonialismen skulle fungera som ensam, eller i alla fall huvudsaklig, förklaring till varför vissa länder är fattiga ändå redan har framförts.

Dock vill jag i sammanhanget tipsa er om Fredrik Segerfeldts bok Den svarte mannen börda:

https://www.bokus.com/bok/9789177031741/den-svarte-mannens-borda-nya-perspektiv-pa-kolonialism-rasism-och-slaveri/

Denna bok visar mycket tydligt varför vänsterns bild av västerlandet som unikt girigt, hänsynslöst och rasistiskt är helt igenom falsk, och varför fattigdomen i många gamla kolonier inte har ett dugg med kolonialismen att göra. Och nej, den är inte skriven av någon "rasist", utan av en SD-hatande nyliberal som är gift med en marockanska och därför (formellt) konverterat till islam.

- - -

Fast okej, det finns kanske verkligen ett sätt på vilket kolonialismen bidragit till tredje världens fattigdom: Genom upprättandet av helt artificiella gränslinjer. Detta har ju inneburit att vi inte minst i Afrika fått stater med minimal känsla av samhörighet hos befolkningen, och sådana stater fungerar sällan särskilt bra.
Vi i europa ha historiskt sett levt på slaveri. Kolla romariket.

Successivt avskaffades det. I Sverige på 1200-talet. I Ryssland på 1800-talet.

I Afrika och vissa delar av mellanösern inte än.

Men fortsätt hacka på väst som legat först i alla former av frihet och jämlikhet. Hacka på oss för att vi bryr oss.

Det är som Greenpease, Amnesty och Greta.

De går inte på de värsta. Det är meningslöst. De går på de bästa och använder dessa som proxy (mellanhänder, agenter) i sina mål.

De attackerar de bästa i klassen för att tvinga de sämsta att göra något. För de saknar mod och förmåga.

Man borde pissa på dessa och säga ”vi är renast, har bäst folkrätt”. Istället låter man dessa västfientliga organisationerna hetsa mot väst för att i sin tur hesta mot öst och syd.

De har inte mod eller förmåga till det. Men här borde västs regeringar säga nej, vi vill inte bli nickedockor i Amnestys eller Gretas agendor.

Vi har vår egen politik. Och vi borde inte hetsa mot öst och syd. Oavsett.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-06-13 kl. 22:30. Anledning: Massor med språkfel
Citera
2022-06-25, 02:00
Medlem
stone_sleepers avatar
När Grekland säger att de är fattiga pga Andra världskriget och tyskarnas ockupation, då skrattar de flesta åt det påstående. Även ni "antirasister". Alla inser hur dumt det låter. Grekerna bör ta ansvar för sina handlingar, sluta vara lata, jobba hårdare, bli bättre på det ekonomiska, istället för att leta efter ursäkter, säger man.

Men när svarta/afrikaner säger att de är fattiga pga saker som hänt för 100-tals år sen, då spelar vänstern med. Man även uppmuntrar sånt tänkande. Ett skolboksexempel på de låga förväntningarnas rasism.
Bör inte afrikaner ta ansvar för sina handlingar, sluta vara lata, jobba hårdare mm? Ni kanske inte tycker de klarar det?

Citat:
Senast redigerad av stone_sleeper 2022-06-25 kl. 02:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in