Citat:
Ursprungligen postat av
Stroganov
Är tanken att du ska jobba heltid samtidigt? Då kan heltidsstudier samtidigt vara svårt om man inte är van. Men om du bara ska plugga så bör det inte vara några problem. I och med att du har jobbat så är du ju också van vid en heltidssysselsättning.
Gällande CSN vill jag minska din oro lite; man behöver inte klara 100% av tidigare studier för att fortsätta få CSN. Självklart ska det vara målsättningen men vanligtvis så ska du ha klarat av 75% av tidigare studier för att få fortsatt CSN. Alltså, låt säga att du läser en 30 hp-kurs på hösten så behöver du ha godkänt i 22,5 hp för att få CSN under nästa termin. De första 40 veckorna man tar CSN på högskolenivå är kraven ännu lägre, då är det 62,5% klarade poäng som gäller.
Ne, deltid i så fall. Ja, känns som heltid jobb och heltidsstudier hade blivit svårt. Sånt, iofs jobbar jag bara 85% men har jobbat 100% I perioder förut så vet hur det är.
Ok, det är bra att veta. Hade läst lite om det tidigare men hade inte satt mig in i det.
Men då tror jag att jag ska söka 7,5hp på heltid och låna fullt csn och köra hårt.
Får tacka dig och alla andra som skrivit i tråden!
Ha det!