2022-10-12, 12:31
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är du alltid på humör att diskutera och vara emot? Oavsett vad som framförs?

Den domen du tar upp var en rättsskadal. Nämndemannen var en kvinna med huckle som lurade staten när hon fick arvode, som när hon tjänstgjorde som nämndeman och samtidigt som hon lurade till sig andra bidrag. En kvinna av värsta sort, som drog in med islamistisk fundamentalism i en svensk domstol. Hon har fått sparken och rättsliga efterräkningar för bidragsfusk. Rådmannen reagerade, och pressen fick tip om denna märkliga dom och hantering av ett kvinna i en svensk domstol.

Men hon kunde ha varit en match in heaven för det avskummet vi diskuterar i denna tråd. Men jag tror hon är gift.
Haha! Bara lite så, förlåt.. Men ja det är såklart ett helt sjukt extremfall. Allt pekar dock på att det kommer bli vanligare och vanligare.
Senast redigerad av massuppfittaren 2022-10-12 kl. 12:35.
Citera
2022-10-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Haha! Bara lite så, förlåt.. Men ja det är såklart ett helt sjukt extremfall. Allt pekar dock på att det kommer bli vanligare och vanligare.

Men det är relevant på en viss nivå när avskum som gruvhålsafghanen kan vistas i Sverige utan asylskäl i 7 år, och genom utnötning eller giftemål kan han ändå få stanna i Sverige. Han kan bli politiskt aktiv och nästla sig in i politiska partier och sedan få uppdrag som nämndeman. För dessa uppdrag behöver man ingen utbildning och mångfald är en absurd merit. Därav islamistisk justis som du tog upp. Det har stått i media om myndigheter som infiltreras av kriminella och av folk med klankultur.

Att avskummet åkte dit är ett mirakel. Det är bara tillfälligheter att brottsoffret hittats och var vid liv. Hon råkade illa ut endast för att hon sa nej till hans frieri. Då var hennes liv inget värt för honom. När man ser hur sedlighetspolisen i Iran misshandlar en ung kvinna till döds för ingenting är det skämmande att en person med den bakgrund gärningsmannen har, har hittat till Sverige. Han har meriter på pappret för att jobba som ordningsvakt, och liknande.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-10-13 kl. 08:36.
Citera
2022-10-13, 21:23
Medlem
Yatsys avatar
Det skulle var intressant att få ta del av kvinnans resa från Afghanistan till Grekland där hon ska ha vistats en stund innan hon tog sig till Sverige. Var det en frivillig resa eller blev hon tvingad av sin familj?
Vilket öde hon mötte i Sverige.
Citera
2022-10-19, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
På fredag 21/10 kommer domen om jag minns rätt!
Citera
2022-10-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Blir det utvisning? Om nej, varför?
Citera
2022-10-19, 12:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten

Tror på fällande dom för det han är åtalad för och utvisning också. Utvisningen skulle isf ske efter avtjänat straff här i Sverige om jag förstår det rätt. Man räknar ju av häktningstiden och sedan får vi väl se vilket straff han får och när han kan komma ut.

Vi vet ju inte hur situationen ser ut i Afghanistan när den dagen kommer. Vet inte om man kan utvisa någon längre till det land man senast vistats i, för hans del Iran?
Citera
2022-10-19, 15:47
Medlem
Citat:
Tror på fällande dom för det han är åtalad för och utvisning också. Utvisningen skulle isf ske efter avtjänat straff här i Sverige om jag förstår det rätt. Man räknar ju av häktningstiden och sedan får vi väl se vilket straff han får och när han kan komma ut.

Vi vet ju inte hur situationen ser ut i Afghanistan när den dagen kommer. Vet inte om man kan utvisa någon längre till det land man senast vistats i, för hans del Iran?

Om han inte kan utvisas, gissar jag på att det kommer finnas förvaring i framtiden för kriminella av detta slag. Är han dömd till utvisning, tolkar jag det som att han inte kommer ha rätt att gå lös i Sverige. Han har rätt till skydd, men inte till att vara kriminell i Sverige eller med det som nu kallas usel vandel. Han få väl sitta på en asylanlägging i Afrika när SD fått sin vilja igenom. Jag tror att domen på fredag blir livstid, och att hans frigivning är långt fram i tiden.
Citera
2022-10-20, 03:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Nej man kan inte utvisas till annat land än Afghanistan. Han och familjen levde illegalt i Iran
Citera
2022-10-20, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten

Det är inte säkert, just nu går det väl inte utvisa dit iaf men de sjuka är att han får lindrigare straff om han döms till utvisning och då han blir släppt går han inte utvisa. Så för en flyktingar är det en fördel att bli dömda till utvisning om man senare inte kan utvisas dit av någon anledning, finns dom som blivit hög i fängelset och då sluppit utvisning pga risk för straff i hemlandet men senare utfört våldtäkt på svenska ungdomar.
Citera
2022-10-20, 06:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Eftersom han har barn här så tror jag inte att han blir utvisad.
Jag tror inte att barnen kommer att utvisas och därför inte heller pappan/GM.
Jag gissar på 16 års fängelse.
Citera
2022-10-20, 20:44
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Klockan 11:00.
Citera
2022-10-20, 20:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Klockan 11:00.

Ja, just det ! Tack!

Nu håller vi tummarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera