Polisen säger alltså nej till Paludans demonstration där han ska elda upp en koran. Polisen region Väst avslår demonstrationsansökan med motiveringen som går att läsa nedan. Jag tycker att det är läskigt att det i Sverige börjar bli saker som man inte får göra, för då säger staten ifrån. Detta är något helt annat än att exempelvis bryta mot lagen. Här så går staten in och säger att dom är rädda för en samhällsgrupp och därför anpassar dom samhället i helhet runt denna samhällsgrupp för att säkerställa att dom hålls nöjda. Är inte det här precis det som SD varnat för? Det är ju skit samma att det är en koran som brinner, vi hade reagerat likadant om någon eldade en falukorv och om vi av någon anledning kommit överens om att man aldrig får elda falukorvar. Frågan är ju vad detta utvecklas till? Blir det förbjudet att <interaktion med muslim> eftersom det annars kan göra muslimer våldsamma och övermanna staten, igen?
Så orolig är jag inte för jag lämnar detta land snart, och jag råder er andra att också fundera på samma sak. Lyckligtvis har jag inga barn, ingen fru men ett nyktert sinne och pengar sparade. Aja, vad tycker ni om denna utveckling?
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polisen-saeger-nej-till-paludan-faar-inte-tillstaand-i-boraas.fj-PHtgiQ
Citat:
Vi har sett hur allmänheten utsatts för allvarlig fara och att poliser har kommit till skada. Våld som uttryck för missnöje får aldrig accepteras. Polisens uppdrag är att trygga säkerheten och det ska vi göra, men alla goda krafter behöver hjälpas åt för att behålla lugn och ordning. Rasmus Paludan har en retorik som går ut på att skapa oordning och kaos.
Befintlig tråd om demonstrationerna: (FB) Paludan vill demonstrera i Trollhättan och Borås 1 Maj
Anser dock att min tråd skall stå kvar då detta sträcker sig utanför hans demonstrationer.