2022-04-25, 16:31
Medlem
powlices avatar
Älskar hur diskussionen i tråden började med att handla om en babbe som inte kan bete sig bland vanliga människor bla bla sen så visade det sig att rapparen var vit och ganska känd bland svennarna lol

- Neee vafan men då är det lugnt, vafan jag har ju honom på min spellista!!

Hycklare
Citera
2022-04-25, 16:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashmupp
Vad är det för märkligt med det. Han e ju helt okänd för min del och jag är helt övertygad om att han även är det för de flesta andra också...
Normala människor saknar givetvis helt intresse för degenererade kulturyttringar.

Bara jag hör ordet "Rap" så sträcker sig fingrarna instinktivt efter gaskranen.
Citera
2022-04-25, 18:44
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powlice
Älskar hur diskussionen i tråden började med att handla om en babbe som inte kan bete sig bland vanliga människor bla bla sen så visade det sig att rapparen var vit och ganska känd bland svennarna lol

Hycklare

Och andra klagar på att vi är många som inte kände till idioten..

Vem har sagt att hans beteende är okej?
Sopa, dåre, knäppskalle är ord jag läst i tråden..
Men kan ju ha missat något?
Få tycker nog att det är okej med en vuxen man med kärringhärdsmälta som sparkar på saker..
Senast redigerad av namatara 2022-04-25 kl. 18:48. Anledning: glömde en mening
Citera
2022-04-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Men precis. Sparkcyklen stod nog bara ivägen för hans ilska. Sen kom det en person "som tittade hånfullt" och då stod denna istället i vägen för hans labila ilska.

Har genom tråden fått lära mej att han ska vara 34 år, så ja, tillräckligt gammal för att inte sparka på saker eller slå folk.
Vad menar du med gammal förresten ? Jag är lite äldre än Mwuana. Men jag kanske börjar bli en oldie

Missbrukare har ofta kort stubin - även om jag själv också anser att elsparkcyklarna är en styggelse som borde plockas bort från våra gator. ELLER bötlägga dem som inte kan åka med dem/parkera dem vettigt.
Citera
2022-04-26, 00:48
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tyckte han såg ganska sliten ut på ett foto när jag googlade. Jag trodde han var över 40 i alla fall.

Kollade igen och ja, det finns definitivt 34åringar som ser yngre ut

Kan han ha tagit mycket tjack tro? Festat med mycket alkohol?
Opiater/oider av alla de slag samt kanske röka och benso gör ju inte att man ser sliten eller äldre ut, inte efter att man slutat iaf: )
Citera
2022-04-26, 08:36
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Missbrukare har ofta kort stubin - även om jag själv också anser att elsparkcyklarna är en styggelse som borde plockas bort från våra gator. ELLER bötlägga dem som inte kan åka med dem/parkera dem vettigt.

Tro mej, de missbrukare med kort stubin hade förmodligen haft kort stubin även utan droger. Även om du har rätt i att droger tar fram våra värsta sidor. Alltså, träffar man på en snäll knarkare utan kort stubin som inte stjäl eller är våldsam-då kan du lita på att det är en toppenmänniska!

Böter för elsparkcyklar som slängs eller inte följer trafikregler vore bra. Då får statskassan in lite slantar också. Varför ska bara cyklister, mopedister och andra fordon vara de enda som ska följa regler och betala böter om de gör fel?

Har Mwuana gjort något uttalande om händelsen på någon social media?
Citera
2022-04-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Precis, tråden handlar om en snubbe som kommer från kaotiska förhållanden ja. Men tydligen är han från Bromsten, ett välrenommerat villaområde mellan Spånga och Sundbyberg, fast närmare Spånga pendelstation. Så Mwuanas föräldrar kan knappast ha varit några socfall iaf. Men även villaungar kan ju fara illa, speciellt om föräldrarna är alkoholister.

OT:OT där man bjuder på sej själv brukar uppskattas (iaf av mej), oftast är det som gränsar till ot det mest intressanta i många trådar.
Någon trygghet led vi inte brist på. Är uppvuxen på en gård på en ö utanför Sthlm, tryggt som tusan. Föräldrar som arbetade och inte drack, pappa tog väl någon wirre och några finöl till helgen ibland. Mamma arbetade på sitt företag som låg hemma på gården och hon fanns alltid tillgänglig. Djur hade vi i perioder. Kan bara säga att min barndom var riktigt härlig. Iaf när jag var hemma. Men mina föräldrar var noga med att göra oss till självständiga individer, vad kan vara fel med det?

Du tror inte att min mamma skjutsade till centralen, pratade med tågvärden och att sedan tågvärden sa åt oss att gå av i Oslo (ändstation) och att där stod vår släkting och tog emot oss? Det kanske inte funkar om man har illbattingar till ungar som får för sej att hoppa av någonstans på vägen, men vi satt alltid där snällt och det gick alltid bra. Mina kusiner gjorde samma resa med samma upplägg till oss. Vad kan egentligen hända på ett tåg?
Autism kan vara ärftligt ja, en av mina päron skulle nog aldrig bli diagnostiserad men det är nog från dennes släkt det kommer (en kusin av många har också asperger/autism), föräldern kan nog närmast sägas ha några få drag. Men det kan också hoppa över många generationer, eller bara en.

Tunnelbana är inte farligt. Jo om du kommer från en annan ort och är barn kanske. Jag och mina syskon blev tubtränade från ganska ung ålder och det handlar om min hemstad. Det fanns vakter i t-banan då med, men inga kameror. Ser mellanstadiebarn då och då på tuben, hur skulle de annars ta sej hem från skolan?

Så du tycker på allvar att jag skulle blivit omhändertagen av soc för att jag fick åka tåg med min syster på ett ytterst kontrollerat sätt? Inte konstigt att soc får så många okynnesanmälningar.. Men jag VET att du skulle ändra uppfattning om du kände mej och hade mer info.

Snubben är från Mariehäll, Bromsten och Fredhäll.

Och Bromsten är inte villaidyll. Den tillhör stadsdelsområdet Spånga-Tensta.

Jag vet inte hur du definierar ”socfall”. Troligtvis så att föräldrarna tar emot socialbidrag. Men kan ju vara socfall även därför att föräldrarna inte klarar av sin föräldraroll – vilket är ju verklighet i hans fall.

Även Einar var ett socfall..

Det är en himla tur att du klarade av tågresorna utan några otrevliga konsekvenser. Men det berodde inte på att dina föräldrar hade planerat det så bra för dig – utan för att du hade turen på din sida.

Normala föräldrar förstår att inte lämna sitt föräldra-ansvar till en tågvärd. Men du är skadad från din barndom/lider av samma åkomma som dina föräldrar så du ser inte det horribla i det de gjorde gentemot dig och ditt syskon.

Barn blir inte självständiga genom att man ger dem uppdrag som inte är lämpliga för deras ålder. Sen om resten av de vuxna i din släkt agerade lika oansvarigt visar bara att störningen har gått i arv – men normalt är det inte.

Man kan se det även i Mwuanas fall klart och tydligt. Han kommer från en missbrukarfamilj. Styvpappan var kriminell och rökte på. Så Mwuana röker också på, förekommer i belastningsregistret och är frustrerad över att ägaren till studion där han skapar sin musik inte går med på att ordna ett ”weedrum” i lokalen – trots att det enligt Mwuana är ”nationell standard” nuförtiden...

Så förvriden kan ens verklighetsuppfattning bli när man kommer från dysfunktionella förhållanden och umgås med likasinnade.

Normala människor ”kickar inte tre gåsar” innan de börjar jobba..
Citera
2022-04-26, 13:00
Medlem
asdqs avatar
Hi

Sollentuna very bad place, connecting to other places including ghettos. Right now there's a lot of "trouble with migration" so be very careful.

You know fatherless boys etc this kind of thinking it's for a good cause central planing etc.

/Asdq
Citera
2022-04-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Förstår helt enkelt inte varför man känner ett behov av att yttra sin okunskap.

Nä att förstå verkar inta vara din starka sida...
Citera
2022-04-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Äntligen. Satt och letade bland alla inlägg efter detta.

Vem fan har INTE velat spöa upp någon av alla jävlar som åker på elsparkcyklarna och kör som riktiga jävla puckon mitt på trottoarer och tvingar gående av flytta på sig eller som inte kan ett jävla skit om trafikregler att följa? Bara ur minnet så kan jag räkna upp minst 30 st på elscootrar som jag sett här i veckan som varit förtjänta av ett rejält kokt stryk.

Polis gör bättre i att hålla koll på kravall-apor än att ta någon som lär en idiot på elscooter en läxa.

Fast nu va det ju inte elsparkscyklisten han spöade upp.
Citera
2022-04-26, 13:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Har man inte hört talas om Mwuana eller hört hans musik så får man nog klassas som Boomer. Med tanke på att kändis i dessa sammanhang brukar vara någon som stod bakom kameran för Farmen 2011 så tycker jag att Mwuana bör klassas som väldigt känd rappare.
Eller så sitter vi inte och lyssnar på sp*tify top 50 listor som ni wiggers gör.
Citera
2022-04-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powlice

Hycklare

nej han är en nobody, det som förenar honom med babbarna är inte musiken utan noll
konsekvenstänk. Någon "flinade" dvs tittade på honom och så kommer näven farande !
Sånt jävla babbe beteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in