Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Märkligt fenomen detta att människor ständigt ska dyka upp i dessa trådar och påpeka att de inte vet vem artist x är.

Och inte kan googla trots att de tycks veta vad internet är för något..
Citera
2022-04-25, 11:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Varför har han så konstigt namn? Är det något afrikanskt namn eller är det bara ett fantasinamn?

Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Det håller jag med om, att sådana där sparkcykelåkare parkerar dem sämre än apor hade gjort.
Men, en stabil person som irriterar sej går då och rättar till dem, inte börjar sparka på dem! Inte smäller till någon som han finner "tittar hånfullt" på honom medan han gör det. Jag hade också tittat hånfullt på någon som sparkat på saker, iaf om han var äldre än 5 år. Snacka om kärringhärdsmälta hos Mwuana
Har själv städat upp kickbikes på platser flera gånger om jag tex suttit med en polare på en bänk och sådana ligger i en hög i närheten. De är tunga och otympliga att lyfta (kanske inte för en man?), men folk har enbart tittat uppskattande på mej när jag ställt åbäkena i snygga rader.
Prova det nästa gång Mwuana (vilket jävla namn förresten, låter som Muräna och ser väldigt afrikanskt ut och är feminint)! Som jag för övrigt aldrig heller ens hört namnet på. Han kanske är som Einar och attraherar en publik under 18 främst?
Sen är ju jag iofs rätt selektiv med både svenska artister (men finns några riktiga godingar även där, men "nya" artister ger jag sällan en chans) och hitlistemusik. Svenska "rappare" suger oftast hästballe när det kommer till musikalitet och texter.
Gillar rap, men då ska det vara typ Jedi Mind Tricks, AOTP, Ill Bill, Pastor Troy eller något annat tungt.

Sådant beteende är inte direkt bara riktat mot sparkcyklar utan han är allmänt labil och så blev cykeln den utlösande faktorn. Varför skulle han annars slå någon person som kanske aldrig åker elsparkcykel? Han är väl gammal också?
Citera
2022-04-25, 11:58
Medlem
Har man inte hört talas om Mwuana eller hört hans musik så får man nog klassas som Boomer. Med tanke på att kändis i dessa sammanhang brukar vara någon som stod bakom kameran för Farmen 2011 så tycker jag att Mwuana bör klassas som väldigt känd rappare.

Och då gillar jag inte ens hans musik.

Kul att han blev dömd dock, hade velat se detta live haha. Sopa.
Citera
2022-04-25, 12:14
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Dessutom halvfinne

Det var väl det enda roliga i denna tråd, 100 % babbe beteende och noll konsekvenstänk
så visa det sej att pajasen är halvfinne ? uppfödd på kosken och grovsnus

kul när fördomar krossas
Citera
2022-04-25, 12:21
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Har man inte hört talas om Mwuana eller hört hans musik så får man nog klassas som Boomer.
Räcker tydligen med att vara jämngammal med honom för att inte veta vem det är. Är det små snorungar som är hans målgrupp?
Citera
2022-04-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Märkligt fenomen detta att människor ständigt ska dyka upp i dessa trådar och påpeka att de inte vet vem artist x är.

Vad är det för märkligt med det. Han e ju helt okänd för min del och jag är helt övertygad om att han även är det för de flesta andra också...
Citera
2022-04-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashmupp
Vad är det för märkligt med det. Han e ju helt okänd för min del och jag är helt övertygad om att han även är det för de flesta andra också...

Förstår helt enkelt inte varför man känner ett behov av att yttra sin okunskap.
Citera
2022-04-25, 13:33
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Har man inte hört talas om Mwuana eller hört hans musik så får man nog klassas som Boomer. Med tanke på att kändis i dessa sammanhang brukar vara någon som stod bakom kameran för Farmen 2011 så tycker jag att Mwuana bör klassas som väldigt känd rappare.

Och då gillar jag inte ens hans musik.

Kul att han blev dömd dock, hade velat se detta live haha. Sopa.
Om man håller koll på neger-prat-musik likt dig så säger det ganska mycket...

Det smickrar inte din profil om man säger...
🤣🤣🤣
Citera
2022-04-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Räcker tydligen med att vara jämngammal med honom för att inte veta vem det är. Är det små snorungar som är hans målgrupp?

Njae, vet tyvärr ganska många i min ålder (född på 80-talet) som gillar honom. Han är tillräckligt stor för att spela på Stora Scenen på Grönan i år.

" Vi är väldigt stolta över att kunna presentera John Legend, Myra Granberg, Mares, Mwuana, The Hellacopters, Weeping Willows, Tove Styrke och Markoolio på Gröna Lunds Stora Scen!"
Citera
2022-04-25, 15:35
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju inget bra exempel när du tar upp ditt eget fall som tyder på att din autism troligtvis är ärvd och att dina föräldrar därför inte förstod dina och din systers behov av trygghet och hjälp.

Att skicka en 6 och en 8åring tvärs över landet med tåg på egen hand utan vuxet sällskap borde naturligtvis resulterat i en anmälan. Så då och så nu.

Det finns numera vakter i tunnelbanan för att hålla ordning på idioterna. Dit vill man inte skicka sin 11åring ensam om man har två hjärnceller intakt.

Det som din uppfostran har gjort för dig är att du själv inte (heller) inser barnens behov. Det har också gått i arv i sin släkt.

Det är inte så att barn vars föräldrar inte bryr sig (eller har kapacitet att ta hand om dem) dvs ”barnen får klara sig på egen hand” blir ordentliga samhällsmedborgare. Och de vars föräldrarna skjutsar till olika hobbyer blir stora bebisar utan vuxet ansvar.

Tråden handlar precis om en människa som kommer från kaotiska hemförhållanden.

Precis, tråden handlar om en snubbe som kommer från kaotiska förhållanden ja. Men tydligen är han från Bromsten, ett välrenommerat villaområde mellan Spånga och Sundbyberg, fast närmare Spånga pendelstation. Så Mwuanas föräldrar kan knappast ha varit några socfall iaf. Men även villaungar kan ju fara illa, speciellt om föräldrarna är alkoholister.

OT:OT där man bjuder på sej själv brukar uppskattas (iaf av mej), oftast är det som gränsar till ot det mest intressanta i många trådar.
Någon trygghet led vi inte brist på. Är uppvuxen på en gård på en ö utanför Sthlm, tryggt som tusan. Föräldrar som arbetade och inte drack, pappa tog väl någon wirre och några finöl till helgen ibland. Mamma arbetade på sitt företag som låg hemma på gården och hon fanns alltid tillgänglig. Djur hade vi i perioder. Kan bara säga att min barndom var riktigt härlig. Iaf när jag var hemma. Men mina föräldrar var noga med att göra oss till självständiga individer, vad kan vara fel med det?

Du tror inte att min mamma skjutsade till centralen, pratade med tågvärden och att sedan tågvärden sa åt oss att gå av i Oslo (ändstation) och att där stod vår släkting och tog emot oss? Det kanske inte funkar om man har illbattingar till ungar som får för sej att hoppa av någonstans på vägen, men vi satt alltid där snällt och det gick alltid bra. Mina kusiner gjorde samma resa med samma upplägg till oss. Vad kan egentligen hända på ett tåg?
Autism kan vara ärftligt ja, en av mina päron skulle nog aldrig bli diagnostiserad men det är nog från dennes släkt det kommer (en kusin av många har också asperger/autism), föräldern kan nog närmast sägas ha några få drag. Men det kan också hoppa över många generationer, eller bara en.

Tunnelbana är inte farligt. Jo om du kommer från en annan ort och är barn kanske. Jag och mina syskon blev tubtränade från ganska ung ålder och det handlar om min hemstad. Det fanns vakter i t-banan då med, men inga kameror. Ser mellanstadiebarn då och då på tuben, hur skulle de annars ta sej hem från skolan?

Så du tycker på allvar att jag skulle blivit omhändertagen av soc för att jag fick åka tåg med min syster på ett ytterst kontrollerat sätt? Inte konstigt att soc får så många okynnesanmälningar.. Men jag VET att du skulle ändra uppfattning om du kände mej och hade mer info.
Senast redigerad av namatara 2022-04-25 kl. 15:48.
Citera
2022-04-25, 15:43
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför har han så konstigt namn? Är det något afrikanskt namn eller är det bara ett fantasinamn?

Sådant beteende är inte direkt bara riktat mot sparkcyklar utan han är allmänt labil och så blev cykeln den utlösande faktorn. Varför skulle han annars slå någon person som kanske aldrig åker elsparkcykel? Han är väl gammal också?

Men precis. Sparkcyklen stod nog bara ivägen för hans ilska. Sen kom det en person "som tittade hånfullt" och då stod denna istället i vägen för hans labila ilska.

Har genom tråden fått lära mej att han ska vara 34 år, så ja, tillräckligt gammal för att inte sparka på saker eller slå folk.
Vad menar du med gammal förresten ? Jag är lite äldre än Mwuana. Men jag kanske börjar bli en oldie
Senast redigerad av namatara 2022-04-25 kl. 16:05.
Citera
2022-04-25, 15:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Men precis. Sparkcyklen stod nog bara ivägen för hans ilska. Sen kom det en person "som tittade hånfullt" och då stod denne istället i vägen för hans labila ilska.
Har genom tråden fått lära mej att han ska vara 34 år, så ja, tillräckligt gammal för att inte sparka på saker eller slå folk.
Vad menar du med gammal förresten ? Jag är lite äldre än Mwuana. Men jag kanske börjar bli en oldie

Jag tyckte han såg ganska sliten ut på ett foto när jag googlade. Jag trodde han var över 40 i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in