• 5
  • 6
2022-04-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
dina priser är nog låga....bara min port kosttade 40 000 för tio år sedan....vad betalade du i anslutningsavgift...här är det svindyrt...kungsbacka.. när jag byggde mitt garage för 12 år sedan kostade det mig i bara material ca 180 000...med mina rabatter som snickare...fullisolerat å gipsade väggar..port 5 meter...planja plåttak...plåtarna bara gick på 20 000kr då genom en plåtslagarkompis...betong ca 6 kubik...skrivit upp allt. å jag gjorde allt själv...takstolarna med. min granne byggde liknande förra året men lejde bort allt utom målning....det gick på 850 000kr...

Ja nu vet jag ju inte hur ditt garage ser ut och vi har inte byggt något ännu men kommer nog beställa härifrån:
https://lovangersbygg.se/sortiment/g...t/dubbelgarage
Citera
2022-04-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Ja nu vet jag ju inte hur ditt garage ser ut och vi har inte byggt något ännu men kommer nog beställa härifrån:
https://lovangersbygg.se/sortiment/g...t/dubbelgarage
monterat 3 st liknande de du visar....det är inte på nått sätt likt de man bygger själv....materialet är helt andra dimensioner å du kan inte kompletera nått...mitt är byggt som en villa....samma platta...samma väggar å lika tjock isolering...har 20 grader året runt...
Citera
2022-04-22, 21:26
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
anslutningsavgiften häromkring ligger på 300 000 till 450 000kr....det plockar på...tomter ca 2 mille till 4.

Okej, jag kollade priserna i min kommun
Citera
2022-04-22, 21:36
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muller25
Precis virkespriserna är sjukt höga nu. Allt köps upp av USA och Kanada. De har haft stora problem med granbarkborre där.

Man kan alltid rita själv och ta hjälp av arkitekt att färdigställa.

Men det är mycket att tänka på med tillgänglighet idag om du ska bygga boningshus. Mått vid toaletter osv osv jävla massa regler. För att handikappade ska kunna bo i huset och att kommuner ska slippa bygga om hus för miljoner för att någon hamnar i rullstol.

Bygger du fritidshus däremot så är reglerna helt annorlunda. Kan vara ett tips att bygga fritidshus om man ser till reglementen.
Det där är så puckat att träden vissnar.
Hela fastighetsbeståndet ska handikappanpassas för någon enstaka procents behov....
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in