• 1
  • 2
2022-04-20, 10:54
Medlem
Det är val-år och många vill nog veta vilka alternativ de har att rösta på.

Vilka partier vill skrota sexköpslagen?

Kan sexköpslagen bli en val-fråga?
Citera
2022-04-20, 10:56
Medlem
Ganonitos avatar
Inga vad jag vet.
Citera
2022-04-20, 11:06
Medlem
CarlXIIs avatar
Medborgerlig samling om jag förstått rätt. Blev en jävla rubrik när Paolo Roberto blev medlem där.
Citera
2022-04-20, 11:07
Medlem
GastonLeMans avatar
Pablo Robertos nya parti!
Medborglig samling.
https://www.expressen.se/noje/robert...erlig-samling/

Men han har ju inte blivit medlem där av den anledningen!

” När Expressen når Paolo Roberto på telefon på tisdagen förklarar han varför han valt att gå med i partiet.
– Jag är för en liten stat. Jag tycker att för mycket av våra skattepengar går till saker som inte är viktiga. Vård, skola och omsorg först. När vi har råd med det kan vi betala andra saker. Jag är bara medlem i partiet, jag är inte aktiv.
De har en punkt som är att de vill legalisera sexköp.
– Men jag är inte för det. Min kommentar till det är att jag inte är för sexköp, säger Paolo Roberto och fortsätter:
– Jag tycker att de problem som vi har i dag, det går inte att göra samma sak som vi redan har gjort, mer av samma. Man måste byta ut folk som har satt Sverige i den sits vi är i dag. ”
Senast redigerad av GastonLeMan 2022-04-20 kl. 11:25. Anledning: Glömde citat
Citera
2022-04-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Pablo Robertos nya parti!
Medborglig samling.
https://www.expressen.se/noje/robert...erlig-samling/

Men han har ju inte blivit medlem där av den anledningen!
Hans kommentar om att han inte är för sexköp var ju klockren.

Nä nä, vi märker det, det förklarar varför du köper sex och röstar på det enda parti som vill legalisera sexköp.
Citera
2022-04-20, 11:17
Medlem
Medborgerlig samling var ett intressant parti med många bra och genomtänkta idéer, men jag tappade intresset för dem redan när Alexander Bard engagerade sig i partiet.

Från det ögonblicket visste jag att om man röstar på MED så får man skit med på köpet och det är inte lite skit. Det är en enda stor riktig fet bajskorv.

Så nej tack.

Att de vill skrota sexköpslagen blir därför bara helt logiskt och följaktligen dras ännu fler skumma typer till partiet.

Om partiet vill komma någon vart på ett vettigt sätt måste de rensa ut galningarna.
Citera
2022-04-20, 11:54
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimjim
Kan sexköpslagen bli en val-fråga?
Nej, i Sverige kan vi glömma det. Det är troligare att vi legaliserar cannabis och då ligger ändå den sannolikheten på ca 0%.
Citera
2022-05-09, 01:55
Medlem
Rekos avatar
Inga riksdagspartier vad jag vet, men det kan ju finnas enskilda poitiker som är emot nuvarande sexköpslag. Vad jag vet så har Hanna Wagenius (Center partiet) tidigare uttalat sig negativt om sexköpslagen.
Citera
2022-05-09, 02:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko
Inga riksdagspartier vad jag vet, men det kan ju finnas enskilda poitiker som är emot nuvarande sexköpslag. Vad jag vet så har Hanna Wagenius (Center partiet) tidigare uttalat sig negativt om sexköpslagen.

Något enstaka ungdomsförbund var det väl också, MUF kanske? Eller i alla fall någon muffare som uttalade sig om detta i media. Var inte nyligen, utan ett tag sedan.

Kollade upp nu: Det var inte i förrgår precis:

Moderata ungdomsförbundet i Kronoberg vill släppa prostitutionen fri.

Förslaget har fått hård kritik - men distriktsordföranden Rola Brentlin är stolt över sin idé.
- Jag tror att de som vill köpa sex redan gör det, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/muf...itutionen-fri/

(2006)
Citera
2022-05-23, 11:58
Medlem
Durzons avatar
Det finns partier som inte stödjer sexköpslagen men dom driver inte aktivt att man ska avskaffa den.

Jag hoppas att sexköpslagens misslyckande utomlands till slut ska underminera förtroendet för den.
Citera
2022-05-23, 12:38
Medlem
thaimans avatar
Alla partier vill byta ut den lagen
De vill ju ha en ny lag med fängelse
Idioterna
Citera
2022-05-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Alla partier vill byta ut den lagen
De vill ju ha en ny lag med fängelse
Idioterna

Propositionen, med förslag till fängelse som minimistraff för sexköp, ska behandlas i justitieutskottet 2022-06-02 med slutjustering 2022-06-09. Debatt i kammaren 2022-06-20 med beslut 2022-06-21. Då visar det sig hur partierna ställer sig, men det verkar som inte ens de partier som ursprungligen var emot lagen (M + L) motsätter sig regeringens förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in