2022-04-20, 10:21
Medlem
Jag råkade lyssna på det här avsnittet bara för att jag inte kommer ha tid att se på Netflix, men körde bil och blev ändå intresserad av att höra lite mer om detta omtalade, när jag såg rubriken.

Hursomhelst, Här är några saker jag tycker är värda att luftas bara för att framgångs-podden gav henne detta utrymme i mitt flöde:

-Hon markerar att hon självklart aldrig skulle flyga med Ryan air, för det är budgetflyg och hon tycker att man hellre ska stanna hemma. (Trots att Pärleros påpekar att han själv flyger budgetflyg som Ryan air ibland så tar hon inte "piken" utan upprepar samma mantra igen.)

- Pärleros påpekar tidigt i podden säger att det ju måste varit lite ovanligt och lustigt att en kille på tinder erbjuder spontant privatflyg till Barcelona innan dom ens träffats. Pernilla Sjöholm svarar då i stil med att man kan erbjuda privatflyg med stil och klass men att det konstiga snarare var att han gjorde det så flashigt, och hon gillar inte killar som "flashar". Mellan raderna säger hon alltså att är privatflyg helt normalt för henne, eller att hon bara är en villig golddigger när killen erbjuder privatflyg på ett sätt som inte låter som att han tror sig (AKA "flashar")?

-Hon påstår att all negativ feedback hon fått på internet, bara betyder att det saknas "intelligenta, fina" människor på internet, för en intelligent människa skulle aldrig säga nåt kritiskt till hennes egen beslutsförmåga?
Hon kungör dock att hon såklart aldrig "gjort nåt" med snubben, för att han är för kort.
När Pärleros ger henne en anekdot för att pika henne för detta också, så följer hon upp med att verkligen markera att man som tjej självklart inte ser nåt värde i en man om han inte är lång och ståtlig. Han ska ha försökt förföra henne antyder hon, men hon sa nej, och tyckte det fick räcka med att hon hängde med på resor och diamant-museum för dom blev kompisar.

Hennes berättelse handlar egentligen bara om att hon fått sitt liv i spillror för att hennes ekonomi blivit förstörd av detta. Det handlar alltså bara om pengarna hon förlorat. Inte om nåt kärlekssvek, vilket väl oftast är det som tar hårt på människor som blir lurade på affektion och energi av narcissister som bara ville ha bekräftelse?

Pengarna förlorade hon alltså efter att ha skickat iväg en MINRE än halv miljon kronor totalt till en ny bekantskap hon träffat via tinder. Genom att betala en radda 75 000 kronors flyg för att han inte kunde åka vanliga flyg och allt vad det är.

Är det rimligt att betala sådana dyra flyg (för att "rädda hans liv") när han likaväl kunde åkt ekonomi-klass? I vissa fall krävdes privat-flyg tydligen men inte dessa gånger.

Är 500 000 kr ens så enormt mycket pengar (som kan förstöra ens ekonomi) för en innerstads-människa med egen karriär!?
Verkar hon vara en fin människa?
Hur smart låter hon, på en skala 1-100?

Jag skrattade så att jag nästan blev arg iaf.
Citera
2022-04-20, 10:26
Medlem
Såg det där på Netflix, känner noll sympati för människor som henne. En Golddigger som blev blåst, på ett väldigt uppenbart sätt också.

Rätt åt henne!
Citera
2022-04-20, 12:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jisses. Det där du beskriver äe helt bisarrt.

En sak alla dessa män har gemensamt är att de är rika. Det är liksom inte Andreas Andreasson som är vaktmästare på valfri skola eller Kjell Kjellson som är 50% sjukpensionär och övrig tid jobbat åt Samhall med att städa.

Trots att dessa män har pengar och är framgångsrika kan de inte hitta en kvinna. För det är ju ingen kvinna irl som attraheras av den typen av män. Därför måste de söka sig ut på dejtingsajter. Och där blir de genast störtförälskade på ett sätt de inte kan bli irl och lovar sen guld och gröna skogar.

Saken är bara den att framgångsrika män, med betoning på rika i ordet framgångsrika, har inga problem att få fram pengar. De har vänner, familj, bankkontakter, de kan sälja nåt etc. Men när dessa män på nätet hamnat i en finansiell kris finns det bara en som de kan be om pengar. - deras dejt, deras förälskelse. Verkar det troligt? Nej. Inte ett dugg.

De här kvinnorna gillar tanken på en rik man som ska trygga deras ekonomiska framtid. De är honor precis som jag, men döljer det väl. Och de är så fast i sitt tänk att de inte kan se att de luras. De ser bara den rosenskimrande rika framtid mannen ska ge dem.

Det hela påminner om pyramidspel och annan ekonomisk svindel. Allt handlar om att bli rik. Och då ringer inga varningsklockor. Man ser bara stjärnglansen och guldet. Däremot lånar de så klart inte ut så stora summor till deras bästa vän som är under isen ekonomiskt. Nej, bara om det finns möjlighet att gå med vinst. Och då spelar det ingen roll om de vet väldigt lite eller inget alls om personen som får pengarna.

Dessutom är dessa personer helt okunniga i att googla. Och har helt missat alla artiklar om liknande bedrägerier. Digitalt utvecklingsstörda. Om personen de har kontakt med verkligen är så rik och framgångsrik, så är det bara att googla på dem. De kommer att omtalas. Deras företag syns på nätet. De har många vänner på Facebook, Twitter etc.

Men Pernilla Sjöholm tar verkligen priset. Många av dessa lutade kvinnor är lite vilse i världen och lätta att imponera på. Men Pernilla kräver det bästa och lever i en alternativ värld på en annan planet där flyga privatplan är en självklarhet. Så självklart faller hon för den typen av karl. Hon blir inte imponerad. Hon förväntar sig det.

Jag undrar om hon är mer besviken över att hon gick miste om ett stabilt liv i lyx, än över pengarna hon förlorade. Påminner mer om Anna Anka eller Gunilla Persson än den typiska kvinnan som blir lurad av dessa killar. Hon ser ut att ha råd med en pengaförlust. Men de flesta av kvinnorna har inte det och har ångest över pengarna och ser en framtid med havregrynsgröt och falukorv sovandes på soffan hos kompisar.

Det ångesten har inte Pernilla. Därför tror jag hon är mer arg över att förlora det exklusiva liv hon trott sig kunna få leva på en annan persons bekostnad, än över de faktiska pengarna hon förlorade. Det var bara en investering som gick åt skogen, som investeringar kan göra ibland. Inget som riktigt stör henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2022-04-20 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in